• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Stora syster

kommer ihåg demonstrationerna utanför vårt hus när jag var runt tio år o bara ville sova på förmiddan, blev så sur att jag gick ut o skrek åt dem! de var min demonstration!! hEHE!

• flingansnö

Jag tycker de är jättetrevliga i tygaffären i jakan! De sydde underklänningen till Gustavs dopklänning, superbra, trevligt och överkommligt pris.... fast de har inte så mycket roligt inne, det kan jag hålla med om...

Jag har köpt en sele till Gustav idag! Jag vet det ser illa ut att ha sitt barn i koppel, och det var mååååååånga som tittade på oss idag, men då vet jag iaf, var han är, och han springer inte ut bland bilarna på parkeringen! Vad tycker ni om sele?

• Timba

Flingan: var har du köpt selen ? Jag måste ha en sån till Eliott, kan inte springa efter honom när jag har Elina med mig Alla som har ett väldigt aktivt barn tror jag har full förståelse för att man skaffar sele.

Igår brände sig Eliott på grillen, stackarn han var lite chockad, fast jag hoppas att han har lärt sig att grillar är farliga.
    Förra helgen hade vi ett helvete när vi grillade med några kompisar och de hade sin tjej med sig ungefär lika gammal som Eliott och deras lillatjej hade ingen som helst intresse av grillen, medan Eliott sprang hejvillt fram och tillbaks till den. Såg på blicken att vi minsann inte hade uppfostrat honom, blir så trött på en del folk som inte fattar att barn föds med olika temperamentall alla är inte lika fridfulla som deras lilla princessa. Fast jag misstänker dvs de har fått en liten son som skriker mycket att han kommer att vara lite mer besvärlig...jepp jag är lite skadeglad...

Annelie: Grattis till lillpojken.

• flingansnö

Tip: Skadeglädje är den enda sanna gädjen.....

jag köpte den på babyproffsen, kostade 99kr. Gustav verkar inte ha ngt emot att ha den på sig heller, jag sa att han var sååååå fin, så han gick och kråmade sig

Kan berätta att min farmor brukade binda fast min pappa i ett träd när han var liten. Min pappa har två storebröder, en äldsta fyra år äldre än honom, altså mycket tätt. Farmor var hemmafru, men för att hinna med allt så fck pappa ha sele och ett rep som var så långt att han kunde springa i hela trädgården, men inte ut på gatan. hon gick ut ibland och "snurrade" upp honom. Mycket praktiskt.

• flingansnö

Nu måste jag byta däck på bilen, jäkla första maj! Alla ställen som byter har ju stängt idag!! Och jag ska åka till grisslehamn tidigt i morgon. What can I do? Bara att ta fram domkraften....

• Annelie E

Alla - Tack! Här har vi firat i två lååånga dagar börjar tära på barnen, de är sååå trötta och smågriniga!

Snowflake: Jag hade sele på H, när han var i samma ålder som G! Effektivt och bra! Visst tittar folk, men skit i dem!
    Ja, Valborg är nog inte den bästa dagen att fylla år, men det flaggas ju alltid, så det kan ju vara trevligt!

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Mirix

Jag har typ rekomenderat alla att köpa sele... jag hade sele eftersom vi hade segelbåt o har aldrig lidit av det. Tror knappast att det e därför som jag har klaostrofobi.

Fanny berättade att det finns ryggsäckar med koppel oxå om man vill ha det istället. Både jag o Fanny e iaf helt inne på sånt. Har vi ett barn med rymningsbenägenhet o dessutom en knodd till att hålla reda på så varför inte? Sen kanske det låter lite farligt med att spänna fast barn i ett träd o inte hålla total koll. de kan ju fastna runt halsen. Har man dessutom två äldre syskon som e lite smådjävliga så kan det gå riktigt illa.

• Mirix

Jag flyttar fram listan:

Vi som vill bli bjudna på Disans bröllop en lördag 2012:

Mirix

• Annelie E

Mirix: Du som pysslar, panduro hobby har 20% rabatt på hela sitt sortiment. Kod: 7492

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • flingansnö

Puh! Vilken eftermiddag! Det blev inga däck bytta dock....jag är för svag helt enkelt, så nu kör jag omkring med sommardäcken i bilen, för om polisen stannar mig kan jag iaf hävda att jag är på väg för att få dem påsatta.....

Men vi togbussen ut till Viksjö, och skruvade upp hatthyllan, och cyklade sedan hem! och jag fick vara utan jacka, gör Gustav valde att bajsa jättemycket när vi satt på bussen, så när vi skulle byta buss, och väntade fick vi byta blöja på honom, och det enda vi hade att lägga under honom var min jacka.... den är nu i tvättmaskinen.....

Nu ska jag ta ett bad, och sedan sova sova sova sova sova sova! i morgon åker jag och Gustav till Åland!

Kram och godnatt!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5