• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Marina

Nu hänger jag inte med, varför ska han inte ta det personligt, det är ju han som låter dig göra allt!!!! Eller hur mena du??? Men det är väldigt jobbiga snack vi har dom också lite då och då!!

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Disan
    Stora syster skrev 2009-05-01 09:47:14 följande:
    kommer ihåg demonstrationerna utanför vårt hus när jag var runt tio år o bara ville sova på förmiddan, blev så sur att jag gick ut o skrek åt dem! de var min demonstration!! hEHE!
    Va? Vad har jag missat? Demonstrerade folk utanför oss??
    Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan

tip: Ronja brände sig på grillen förra säsongen. Det gick dock bra! Sådant som händer, även om man passar dem så gott det går.

Vet precis hur det är att ha en illbatting x 25, det är jobbigt! Yrvädersbarn i alla ära, MEN det tar på krafterna! SKulle själv inte vilja ha sele till Ronja, även om det skulle behövas, men förstår att folk köper dem!

• Disan

mirix: DU ÄR NUMERA HEDERSGÄST PÅ ANNAS OCH CHRIS BRÖLLOP!!! {#lang_emotions_flower}

flingan: Åh vad mys! Hoppas att ni får det bra!

• Disan

misses: Åh vad avundsjuk jag blir! Vill också ha hus Kul att ni kan ha sonen hos er då! Hurra för det! Tänk vilken härlig sommar ni kan komma att få

• Disan

Vi hade en skön dag igår, var i Riddarparken med ngr vänner o lapade sol och hade trevligt.

Nu kallar Ronja. As usual. Skall tydligen gunga. Igen? Suck!

• Matglad

Ang. lata och oföretagsamma partners läste jag en gång en artikel om kvinnor som hade hundtränat sina män! Dvs om de gjorde något bra fick de godis/belöning och beröm... Positiv förstärkning är väl annars alltid bra, dvs att ge mkt beröm när någon gör något bra men inte göra så mkt väsen av det motsatta. Alla vill ha uppskattning och beröm!

Mirix: Ska fota när tillfälle ges. Har sytt klart en orange mössa med röda kantband (den blev helcool!) och ska sy en jacka som matchar! Oj, vad kul!

Lilla T: Ville var också med när jag rensade ogräs men han sprang bara iväg så jag var tvungen att jaga honom. Vi var på framsidan så jag kunde inte stänga in honom heller. Blev inte så mkt gjort alltså. har haft ångest för den ogräsremsan läääänge. Nu ska det bli marktäckare där istället så man slipper bekymra sig så mkt.

Förresten Flingan kan hålla med dig om att trädgård är jobbigt! Särskilt när man ser grannarnas ogräsfria häckplanteringar och jag får dåligt samvete när de klipper och rensar i gemensamma häckar.... Orkar bara med en liten snutt gräsmatta (som är trevlig för barnen att leka på) och den får maken klippa.

Snart kommer svägerskan och vi ska baka lite. Tur att vädret är lite sämre idag. Maken har åkt iväg till Sala för han skulle ha fixardag på flygfältet (han är med i en liten flygklubb).

• Misses
    Mirix skrev 2009-05-02 23:37:27 följande:
    Misses: vart bor han nu då? Är det ok att han bor med er på heltid för de/den han bor med nu?
    Han bor hos sin pappa i vårberg, ok?? Ja e ensam vårdnadshavare o för de andra så har vissa delar inte funkat så bra som ja trott så ja anser att de är min skyldighet som mamma att lösa de då.
    Disan skrev 2009-05-03 09:05:41 följande:
    misses: Åh vad avundsjuk jag blir! Vill också ha hus Kul att ni kan ha sonen hos er då! Hurra för det! Tänk vilken härlig sommar ni kan komma att få
    Ja de känns skönt, ja hoppas vi hittar nåt som passar, M har hittat ett som han vill ha så vi ska på visning på sön

Flingan: Vi kommer bo kvar i Järfälla, M har ju lovat att bo kvar i Järfälla så vi har inget annat val., men vi trivs så de blir ju bra
  • Mirix

MIsses: det var absolut inte min mening att trampa dig på tårna! Förlåt om jag gjorde det.
    Jag har en kompis som haft hennes första barn boende hos sina morföräldrar för hon inte kunnat ta hand om barnet för hon var så ung typ o när hon kände att hon kunde ta hand om barnet så ville inte hennes föräldrar släppa ifrån sig den..
    Samma skulle ju kunna gälla om hans pappa inte alls vill att han ska bo hos er på heltid. Förlåt igen

• flingansnö

Hej!

Hemma igen!! Puh vad skönt! Men har faktiskt haft ganska trevligt i helgen, pratade med mamma igår, och det var jobbig, och jag insåg en massa saker om hennes och min relation ur hennes perspektiv, vilket var nyttigt, men samtdigit jobbigt.. Men skönt ändå att få det ut i luften.

Nu är jag och Gustav hemma, han tittar på mussepigg, och jag sitter här, han sovheal vägen hem i biln så jag kunde lyssna på min musik, och sjunga och bara ha det bra! Det var välbehvligt!

LillaT. Det var eckerölinjen vi åkte med, vi åkte vid tio och åt brunch ombord, vi var hemma vid halv tre tiden. Man kan åka även på em, men enligt de vi åkte med är detmycket fylla på den turen. Det var en del nu med, men inte så farligt.

Storasyster: Vet inte vad jag ska säga faktiskt.... jag tror dock inte att du kan förändra honom, däremot ditt eget sätt, som ngn här ovan skrev, sluta göra en massa saker så får han se vadkonsekvenserna blir, typ slta tvätta kläder, sluta laga mat.... så får han se vad som händer.... Annars vet jag inte... skickar lite kramar och glöm inte bort att du är SUPERBRA!! Du är trebarnsmamma, pluggar och gör praktik!! Det är fantastiskt!

Det kan jag säga till era andra som har fler barn än ett, ni är superbra!! Jag fattar inte hur ni klarar av att var det och jobba, och fixa och grejja samtidigt!! Jag klarar ju knappt ett barn! Förra veckan glömde jag att borsta tänderna på honom tre gånger på raken! Kom på det när jag skulle pussa honom hejdå på fsk, och han hade ÄCKLIG andedräkt!!

Nu ska jag plocka lite här hemma, förhoppningsvis komemr jag ner till golvet så att jag kan damsuga....

Kram på er!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5