• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Mirix

Misses: vart bor han nu då? Är det ok att han bor med er på heltid för de/den han bor med nu?

• Stora syster

skönt att det inte e tjogotusen sidor att läsa igenom varje gång nu, måste va det fina vädret!

Misses, lycka till!!!

Jag kommer nog snart bli galen, av sömnbrist, stress över allt jag inte orkar pga sömnbristen, brist på tid o gnälliga barn som vägrar sova... fattar inte hur jag ska få ordning på allt.. blä... (sorry om jag gförstörde er morgon, men måste få säga blä till nån annan än mig själv, blä--)
    inte får man sitta vid datan längre heller, surt!

nä, på m fina humöret o skjussa Loke till fotbollen! kram!

• Mirix

shit karro jag förstår du e trött nu. kommer du få nån semester överhuvudtaget i sommar? Loke o Alex ska de vara hos sina pappor? Får du ordentlig avlastning av Jonta? Har han börjat förstå bsjälv nu vad en skötväska ska innehålla o att han kan packa den själv?

Oj snurrigt meddelande mn jag e rätt väck nu i huvuidet...

• Stora syster

nä, slog du huvet på spiken eller nåt! han gör just ingenting, vilket leder till att jag får göra även dfet han ska göra.. samma gamla visa... plus att jag e så stressad att jag bara drömmer mardrömmar, sen vaknar jag med ett ryck o så håller jag på, sen vaknar jag tusen ggr av plutten oxo... sen tror J att jag ska orka hålla honom sällskap i soffan på kvällarna o va socoial, när jag bara vill ligga o grina under täcket typ...

vad ska man göra m det där dåliga samvetet som alltid finns där? nå tips eller?!

• Mirix

Jag har ingen aning om vad du ska göra med en man som inte fattar att han måste hjälpa till! Vi pratade om det hemma igår. Jag är så snurrig nu och det e så skönt att Fanny har lika mkt koll som jag med allting då. Igår hade vi kunnat åka utan Mira om det var jag som haft reda på allt..
    Fanny fick instruera mig för allt som skulle med o såg till att jag kollade extra noga flera gånger att mat, extra kläder, leksaker, snutt, blöjor m.m. var med..

NI måste ju komma fram till nånslags rutin mellan dig o Jonta så han lär sig. Du får tvinga honom. Fanny har ju tvingat mig att lära mig att städa (e knappast fulländad men på G iaf..) och laga mat (där hard et börjat hända grejer, det kan tom vara kkul!) men det har tagit ÅR av träning o pushning o tvång...

Nu har vi ju oxå så spikade rutiner för Mira så det finns ju inte en chans att hon kan ändra dem när hon e hemma, då vet hon precis vad hon ska göra. (dock e hon så jäkla lat när det kommer till att mata Mira med fast föda så hon ger bara flaska...mn mn)

Vad gör Jonta o Nilo när han e ledig? Håämtar/ lämnar han Loke på dagis? Går promenader? Handlar mat? LÄmnar på helgen så du får sovemorgon? Förstår att det e svårt när ni har 3 barn nu men bor han i samma hus som dom får han ju hjälpa till med dom oxå. Han lever ju med dig OCH dina barn. Inte bara med dig o Nilo. Eller?

Dåligt samvete... Fanny slår mig när jag försöker.. det hjälper ganska bra faktiskt

• Marina

Stora syster jag försöker skippa mitt dåliga samvete och bara tänka att vi gör vårt bästa och det blir bättre...Jag har jätte dåligt samvete mot André som är uppväxt med bara mig som prata om allt och hade all tid i världen och aldrig skrek nu är man bara ett OCH.....

Du är super duktig som kämpar på med tre ungar aktiviteter och skola, inte många som klarat det tänk på det istället, du gör ett super jobb...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Mirix

Åhhh Jag skickar oxå lite pepp... glömde vist det *skäms*

• Marina

Angående Jonta så får du nog ta ett ordentligt snack med honom och fungerar inte det så får du visa han vad som händer om du sköter ditt och han sitt, inga mer rena kläder ingen mer mat på bordet mm.....Jonny kan vara lite lat ibland men hans störta problem är att ta eget initiativ men det börjar jag vänja mig vid..Han gör allt jag ber han om...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

ja, ska väl ta ett (till) snack m honom, bara det att han tar allt så personligt o blir sur på mig... hatar sånt! men tack för peppet! (kommer behövas...)

• Mirix

Nån form av utpressning kanske? Kan det fungera? Eller gråt lite själv?

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5