• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Timba

Disan: Han har fått nåt virus, feber, snuva och ont i halsen ja det vanliga och han är så grinig och vill varken äta eller dricka...och lunch måste nog oxå äta nåt, men vet inte vadhar ingen lust att laga mat..

Matglad: otäckt, tur att du inte svalde den.

• flingansnö

Matglad: Läskigt! Tur att du inte hann svälja den!

Disan: Önskar jag kunde ge dig ngn universallösning, typ spraya detta på din man i en tio sekunder morgon och kväll, så blir han ansvarstagende! Sparka in hans kläder under sängen bara så slipper du se dem, och tvätta dem INTE!!

Nu när ni pratar barnvakt, och att vara barnfri börjar jag förstå hur bra jag har det, mina svärisar går mig visserligen på nerverna rätt ofta, men de älskar att vara med Gustav och vill inget hellre än att han ska komma och vara hos dem!

Jag har huvudvärk idag! Shit vad jobbigt det är när man inte kan tänka... inte för att jag kan tänka så mycket ändå, men detta är inte kul.... har tagit fyra alvedon och en ipren redan.... fan att mina citodon är slut.....

Nu ska jag väl jobba lite också... kram på er!

• Disan

matglad: Men fy! Vilken tur att du inte skar dig.. Usch! Tänk att sådant kan hända. Du måste ringa till kundtjänst och berätta vad som hände. Kanske finns fler glasbitar där ute?

tip: Ja, inte lätt att göra mat direkt, när humöret tryter. MEN äta bör man!

Det är verkligen svinkallt idag! Sitter och huttrar och mår dåligt. Vill inte lyfta ett finger i denna kalla värld. Har haft tur, Maya har sovit bra i nästan två timmar nu. Har bara segat och ändrat i fotogalleriet här på fl, lagt patience (stavning?) och försökt att andas för en gång skull. Skall snart hämta stora tjejen på dagis och kan behöva ladda inför de fyra timmarna med skrik och panik jag kommer att ha innan Chris kommer hem. Fast idag kanske det blir bra ändå eftersom vi har tvättstugan och då får Ronja springa fram och tillbaka en gång i halvtimmen

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Marina

Tip förstår att du förväntar dig hjälp om ni hjälper henne..Jobbigt med sånt här, men håller med om att man blir trött på detta egoistiska samhälle...Men tyvärr är det väl bara att gilla läget iallafall i min familj....

Disan fy vilken kommentar förstår att du blir frustrerad på det hela....Nä jag har sagt åt min familj att jag bara tvättar det som finns i tvättkorgen och ibland är det bara mina och dom minsta barnens kläder men dom börjar sakta men säkert lära sig pappa och André hihi...Jag har liksom nog att göra hela dagarna med Isa och Liam orkar inte springa huset runt och jaga tvätt....

Matglad fy maila dom om detta!!!! Det gör alltid vi så får man lite kuponger eller liknande hihi...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

Jag är så glad att jag har er tjejer!

• Marina

Snowflake varför denna komplimang??? hänt ngt särskilt??

• flingansnö

Nä... satt här och läste, tittade runt och då slog det mig bara att jag är så glad för det! Det är så bra att ha ett naturligt utbyte av erfarenheter, glädjeämnen och sorger. Man ger och tar hela tiden efter behov och förmåga, man behöver inte känna sig ensam, och man vet att om man ibland bara "tar" så vet man att man udner andra perioder bar kommer att ge... om ni fattar vad jag menar....

• Timba

Friskis har jogging idag 1900 från säby gårds parkering. Om det är någon som vill hänga med ?

• Marina

Snowflake jag förstår!!!

• flingansnö

Tip: Jag vill ju följa med, men har ingen barnvakt och för dålig vagn att springa med.... Jag hoppas på att kunna hänga med nästa måndag!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5