• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Mirix

åhh det hade varit nått urv. Jag hade så jäkla ont överralt o så mkt halsbränna o illamående o ja allt var så jobbigt att vara gravid att sex var det väldigt glest med.

• Marina

Urv kan väl inte hålla med om hur sexiga vi är inte jag iallafall, men vi har haft mer sex denna graviditet än dom andra två då har jag haft noll lust,...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Annelie E

Idag har jag griniga barn och jag kunde inte sova i natt, mycket dålig kombo!

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Disan

urv: När jag är gravid har jag noll sexlust, praktiskt taget. Men jag vet att det är vanligt med det motsatta. Måste också stämma in med vad mirix skrev, hade väldiga smärtor och illamående första halvan etc etc. I slutet kände jag mig extremt ful med tanke på att magen började spricka, annars kände jag mig snygg med magen, men det hjälpte ju inte så långt...

Skall iaf köpa ett snyggt o sexigt nattlinne som jag kan dölja mig i utan att Chris lider av det, så kanske man känner sig lite bättre Det tyckte jag var en bra idé!

marina: Håller med dig, det är en bonus att få barnvakt, ingenting man skall räkna med!

syster: Vår gräsmatta behöver också lite regn! Men den kommer nog aldrig att bli fin...

maraja: Hoppas att det blir bättre snart, sådana problem är jobbiga. Har själv råkat ut för det ett antal gånger. Brukar köra med Pevaryl som köps på apoteket.

tip: Låter jobbigt, man vill ju att ens barn skall ha bra kontakt med mor och farföräldrarna! Spy hur mkt galla du vill! Vi lyssnar så gärna, dessutom skall jag också kräkas lite nu:

Har sms krig med min karl. Är så trött på att plocka efter honom och igår satte han äntligen igång med kaklet i köket, tog bort det som var trasigt. Påminde honom flera gånger om att städa efter sig, men det gjorde han uppenbarligen inte... Blir skitförbannad! Nu måste jag städa hela diskbänken med Maya i selet eftersom jag har annat att göra när hon sover. Måste ju hinna med hela jävla hemmet!

{#lang_emotions_throwup}

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Marina

Jobbigt Disan man blir så trött på detta tjatande på våra män men men man kan bara älska dom och hoppas på förbättring, här hemma är det mkt bättre men det går sakta framåt dessa framsteg hihihi

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Disan

marina: Vet du vad han sade idag? Ang alla kläder som ligger på golvet i sovrummet (det var både smutsiga och rena kläder, som han bara inte orkat lägga in i garderoben eller tvättkorgen...) "Det kändes inte som en idé att plocka undan allt nu, tänkte att jag börjar om nästa gång du tvättat" eller ngt åt det hållet. Men aha, så då skall JAG plocka upp från golvet eller? Hmm... Skulle inte tro det. Det slutade jag med för länge sedan. Det är väl därför det ser ut som det gör i sovrummet också... SUCK!

• Timba
    Marina skrev 2009-05-04 07:31:05 följande:
    Tip vet hur det känns, vi kan nog räkna på en hand ggr vi varit barnfria sen André föddes ( 8 år sen) det var ett par ggr som min lillasyster hade André när vi bodde i Skåne men ingenting sen Liam föddes. Det närmsta vi haft är bb tiden dygnet jag var inlagd innan Isadora föddes...Men tror det är så det är att vara förälder, tror inte man ska räkna med hjälp får man det är det ju en bonus som man gärna tackar ja till men om man räknar med det blir man bara besviken och ännu tröttare..Jag räknar inte med att någonsin igen vara barnledig förräns mina barn är utflugna...
    Problemet är att hon förväntar sig en massa hjälp med andra saker. Då tycker jag att jag oxå kan förvänta mig lite hjälp. ja ändrar hon sig inte snart lär hon ju bli ensam och det tror jag inte hon heller vill.
    Sen är jag lite påverkad av mannens föräldrar som älskar barn och som alltid passar hans syrras barn med glädje och ingenting är för jobbigt för dem. Ja fast det är ju en annan kultur dvs de bor i frankrike.Nä börjar bli trött på sköt dig själv och skit i andra samhället.
  • Timba

Disan: Sätt ned foten nu, bind fast kalsongerna lite här och var, jag lovar de lär sig...

Och nu är Eliott sjuk igen, är så trött på alla sjukdomar.....
    Ingen som har nått kul att berätta behöver muntras upp känner att jag är lite less på allt....

• Disan

Jag äter en jättegod sallad just nu, det är kul! Annars vette håle... Trist att Eliott är sjuk igen,,, Vad är det med honom?

• Matglad

halloj!

Hittade just en glas bit i lunchen! Satt och tuggade som bäst och plötsligt sa det krasch, trodde först att det var tanden men den vewrkade hel, visade sig vara glas! Kom från en burk Ajvar relish som nästan var slut (de måste ha legat i botten). Hm, spännande och läskigt på samma gång.

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5