• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Lilla

snowflake: var ni i land på Åland? Det lät knappt om tid. Hur lång tid tar resan? Ser man land hela tiden? Jag är lite rädd för att åka färja på öppet vatten...

stora syster: har tyvärr inga fler tips än de du fått. Utom att kanske sänka kraven. Jag har varit tvungen att sänka mina krav på att ha det perfekt städat hemma. Går ju inte när det bara är jag som städar självmant.

matglad: du får berätta mer om era trädgårdsplaner nästa gång vi ses. Blev intresserad av vilka marktäckare du tänkt dig.

Vi har haft mormor här några timmar idag. Var en sväng till Jakan och fyllde på Iduns garderob, lekte i lekparken (hemma) och åt lunchpaj med fetaost och soltorkade tomater. Gott och enkelt att göra. Nu är maken ute och snickrar ihop en sandlåda.

Usch, vill inte jobba i morgon. Vill bara vara ledig, ledig, ledig!

• Stora syster

Tack för stödet tjejer! det behövs verkligen nu.. Jag vet ju att jaag måste sänka kraven, o har gjort det redan rejält... Samtidagt känns det som att NÅT kan han väl göra när han e hemma... e bara så slut, trött o deppig... ska försöka prata m honom ikväll, känner mig mest grinfärdig av allt, så det kanske bara blir pannkaka, ska försöka iaf.

kul flingan m åland, vi har oxo funtat på den turen, o Loke åkte den m sin farmor förra helgen, han va nöjd iaf!

Nej, tanken va ju att jag skulle plugga, har ännu binte kommit dit, blir kanske till att skriva klart den under sommaren, så jäkla träligt m dessa inlämningsuppgifter, man lär sig inget, det e bara jobbigt.

• flingansnö

syster: Håller med om det där med inlämningsuppgifter! Det är så trist och kännsmeningslöst! Bättre att ge konkreta uppgifter inför tentan!

LillaT: Nej vi var inte i land, men man hinner nog en prommis iallfalla....annars kan man åka med morgon båten dit och kvällsbåten hem, eller stanna kvar över natten om man vill. Båtfärden gick bra, detgungar nästan ingenting, på hemresan blåste det lite och då kändes det lite i benen och i magen, men annars gick det bra. Jag tycker också att det är lite läskigt att åka båt, så jag tittde inte ut så mycet.... jag försökte distrahera mig så mycket som möjligt istället. Om du är rädd så är det här en lagom tur att börja med. Själva båtresan tog ca 2 timmar tror jag.

Var det föresten ngn som skulle promma på tisdag? I såfall är jag på!

Kram

• Lilla

Tack för svaret snowflake! Kanske ska prova den där Ålandsturen. Ska kolla med resten av famljen om de är sugna på att åka.

stora syster: hoppas pratet med J gick/går brai kväll! Lycka till!

• Maraja 80

Min dator har fatt fnatt jag kan inte skriva nagra viktiga bokstaver som behovs i svenskan.....sa ha overseende......nagon som vet vilken knapp man ska trycka pa...

Hoppas att alla har haft en toppenhelg!
    Sjalv har det varit bra!Syrran med familj pa middag pa valborg och BT med familj pa middag i fredags...trevligt!
    Nu har gubben akt pa jobbresa hela veckan....lite jobbigt....men ocksa lite skont med egentid...
    Trodde jag fatt en vanlig svampinfektion, brukar ha det ofta tyvarr, men nu verkar det vara nagon bakterie eller liknande....KLIAR.....inte kul...ska ringa gyn first thing imorgon...typiskt mig att vanta in i det sista...hatar att ga till doktorn...vad det an galler.

Stora syster, har tyvarr inga bra tips mot lata karlar, hoppas att det blir battre! Jag ar imponerad, jag pluggade med ett barn och tyckte det var jobbigt! Var stolt over dig sjalv!! Vad pluggar du for nagot ar det en KY-utbildning

nu ska jag ta fram lite ostbagar, nya livet borjar i morgon...som varje mandag....*ler*

• Timba

Stora syster: Visst är det trist med lata karlar. Har bara ett tips sluta serva. dvs låt honom sköta det han ska på sitt vis och blanda dig inte i, annars slutar det bara med att du får göra allt. Och beröm honom, det är sjukt vad mycket beröm karlar behöver för självklara saker...

Maraja: Inte kul med kliandet, har du testat lactal ? dvs det ska återställa ph i slidan. Brukar själv ta en kur lite då och då vid sådana besvär.

Annars är jag så irriterad på min mamma, måste vara världens lataste mormor, hon tycker ju att det är så jobbigt att komma till oss och umgås med sina barnbarn. Jag får typ alltid föreslå att hon ska komma, det kommer aldrig självmant och hon har aldrig varit barnvakt med mina barn längre än 3h i taget och det sker extremt sällan. dvs min man och jag har inte gjort någonting tillsammans utan barn sen Eliott föddes och skulle verkligen behöva lite tid tillsammans.
    Och tillsaken hör hon är pensionär och det enda som hon gör på dagarna är att rasta sin hund, några andra åtaganden har hon inte.
    Näjag kommer nog att sluta be henne komma, hon får väl sitta och ruttna i sin lägenhet...
    Nä var tvungen att spy lite (dvs hon och hennes särbo är här nu och jag har tappat lusten att umgås)

• Maraja 80

tip, har provat lactal vid nagot tillfalle men da hade det nog redan gatt for langt sved som sjutton....
    trakigt med din mamma man kan ju tycka att ens foraldrar om nagon borde veta att man behover hjalp ibland, de har ju varit i samma sits en gang i livet.....

natti natti

• Stora syster

Vänta, det REGNAR idag!! Hur länge sen var inte det?!
    Väldigt trevligt för vår stackars sk. gräsmatta iaf...
    hinner inte skriva, måste sminka mig så jag inte skrämmer patienterna, hehe...

• Marina

Tip vet hur det känns, vi kan nog räkna på en hand ggr vi varit barnfria sen André föddes ( 8 år sen) det var ett par ggr som min lillasyster hade André när vi bodde i Skåne men ingenting sen Liam föddes. Det närmsta vi haft är bb tiden dygnet jag var inlagd innan Isadora föddes...
    Men tror det är så det är att vara förälder, tror inte man ska räkna med hjälp får man det är det ju en bonus som man gärna tackar ja till men om man räknar med det blir man bara besviken och ännu tröttare..Jag räknar inte med att någonsin igen vara barnledig förräns mina barn är utflugna...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • urv73
    Disan skrev 2009-04-30 19:20:15 följande:
    Är det bara jag som känner mig lite blä? Min karl trånar efter mig hela tiden och vill inget hellre än mysa och ÄNTLIGEN ha sex efter den långa graviditeten. Jag har dock inte kommit igång ännu...
    Ursäkta att jag kommenterar ett så gammalt inlägg men jag bara måste... äntligen ha sex efter den långa graviditeten?? Men det är ju under graviditetn man har som mest sex, i alla fall vi. Gravida kvinnor är ju jättesexiga och driften är det ju inget fel på... Är det bara vi som hade det så eller upplevde nån annan det som oss?
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5