• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Maraja 80

Knappen är hittad, kan skriva å,ä,ö igen

Lyckades få en tid på gyn här i Jakan, hade en bakterie infektion, sån som man bara kan få utan någon speciell anledning, har problem med PH balansen. Det fanns två kvinnliga och en manlig läkare där...vem tror ni att jag fick ....självklart den manlige men han var ok ska inte klaga har varit med om värre Men det känns ju alltid lite otrevligt överhuvudtaget att någon är där och "pillar" och då hjälper det inte att det är en gubbe......
    Tips om det är andra som vet att de har problem med PH-balansen är att man tydligen ska använda lactal 3ggr om året, så var fjärde månad. Jag trodde man skulle ta det när man började känna besvär men då kan det redan vara försent....

Är ju själv den här veckan...när jag är det är det så svårt att låta bli alla godsaker i skåpen...antar att det är för att man tycker det är tråkigt...nej bäst att skärpa sig så man slipper att ligga i vassen i sommar

Ni med spädisar när brukar de somna för natten?

• Marina

Maraja Isa somnar vid åtta nio men jag har henne på soffan hos mig till jag går och lägger mig då ger jag sista målet sen lägger henne i sin säng, runt 22.00 el 23.00...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Maraja 80

Marina: Freja kan somna mellan 18.00-20.00 beroende på hur mycket hon sovit på dagen....vi brukar ha henne i vardagsummet i hennes babykorg men jag klarar inte av att bära in den i sovrummet med henne i nu när jag är själv så idag la jag henne i vårt rum direkt nu kvart i 8....hon verkar sova nu. Kommer nog att springa in och kolla henne stup i kvarten, är inte van att inte ha henne här

• flingansnö

Maraja: Typiskt! jag går också ogärna till manliga gynekologer, men måste man så måste man. Fick du ngt mot det nu då, elller skulle du ta lactal nu också?

Är det några som ska promma eller luncha eller fika i morgon?

Nu har sonen just somnat och jag ska lägga upp saker på vinden, vi lämnade nycklarna til viksjö i morse så nu knns det som att jag lite energi till den här lägenheten!

• Disan

maraja: Tur att det löste sig!! Skall försöka tänka på det där med lactal. Kan vara ngt att testa. Är det vaginos du fått? Eller bara en "vanlig liten" rubbning?

Ang sovande bebisar så brukar min somna ganska sent, tyvärr... Vid tiosnåret, ibland tidigare. Nu har hon faktiskt precis somnat om efter middagsmålet, får se om hon sover vidare. Det är jättejobbigt att aldrig få kväll med sin karl längre, jag saknar det så enormt mkt! Hon somnar ju sent och sover sedan hela/halva förmiddagen ist. Försöker få henne att ändra sig, men det är svårt...

flingan: Jag förstår vad du menar och tackar och bockar och säger var så god och tack det samma!!!

Jag pratade ut med min karl och sedan, efter många tårar från min sida, kändes det bättre. Jag är bara så trött och det kommer ju inte bli bättre förrän bebistiden är över Som jag skrev ovan till Maraja, det är så jobbigt att Maya somnar sent, jag och Chris får ALDRIG tid till varandra längre! Vi kan ju inte gosa i soffan när ngn av oss håller henne... Hon är oftast ganska grinig på kvällarna och vill inte ligga själv då.

Ängel på dagarna och demon på kvällen

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • flingansnö

Disan: Hur tog han det då? Fattade han vad du menade?

• Matglad

Moa lägger sig mellan 19 och 19.30 nu men det var inte så länge sedan hon var uppe tills jag gick och lade mig. Så det går rätt fort ändå att få dem att somna tidigare. Vänta bara ett par månader så får ni vuxenmysa, Disan!

Flingan och andra: Jag är gärna med på lunch/fika (och kanske promenad) imorgon. BT ville väl promenera också?

• flingansnö

maraja: Tur att du hittade knappen! Det blev jobbigt för mina stackars hjärceller att läsa.....

• Matglad

Undrar nu om jag ska titta på Spårlöst eller fortsätta att sy på jackan till Moa.

• flingansnö

Jag gör en lista:

Promme/lunch i morgon tisdag

Flingan
    matglad

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5