• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Maraja 80

Flingan: det var jobbigt för mina hjärnceller oxå
    Fick Dalacin (tror jag den hette) vilket är en tredagarskur (vagitatorer) och Daktacort (salva)

Disan: japp det var Vaginos.
    Det är jobbigt det där när man inte får någon vuxentid, men det blir säkert bättre! Lillskruttan är ju inte så gammal ännu! Min lilla sover bra på kvällar/nätter nu, det började när hon var ca 6 veckor. Men det är inget jag var bortskämd med första barnet, han skulle va i famnen hela tiden kommer tyvärr inte ihåg när det vände...
    Tar du dig tid/hinner vila något när den stora är på fsk? Vet att det inte är så lätt men det kanske behövs ibland.

• Mirix

Jag vill se jackan! Nu blir det inget syande för mig på en vecka Trist. Kan ju ta med mig till Lund men det lär inte bli nåt tvärr..

Nu har jag packat min lilla vagn alldeles full.. så lat att jag inte orkar bära min gamla backpack utan helre stuvar in allt i vagnen... Hoppas nu bara att de ljög när de sa att den bara klarar 5kg..
    Biljetter packade, hoppgunga, kläder, kamera o ersättnig o så klart alla egentillverkade lekasker o kläder..
    Tänk på mig när vi bestiger tåget 20 över 7 imornbitti!

Maraja vi lägger Mira kl 19 varje kväll, ibland en kvart tidigare om hon gnuggar sig ordentliget i ögonen. Hon börjar bli trött redan vid sex dock..
    Vi testade faktiskt en kväll att lägga henne kl. 19 o det var tydligt att det var en bra tid för henne att sova, då var hon typ 3månader eller 3,5 kanske.. vi mins inte rirktigt. Innan dess gick hon o la sig när vi gjorde det. Det e helt avgörnade för oss att hon sover till 7 så vi kan ha egen tid o bara slöa o gosa. Vist kan det vara trist för Fanny som vissa dagar inte får träffa sitt barn men mn..
    Du som e själv hemma så mkt måste få ordning på rutiner annars blir du väl galen??

Nej sista ska packas o flaskor ska laddas för morgondagen. Vill inte vill inte, jag e alldeles för snurrig o MIra har strax tandspricking (!!) o o o o ... nej jag vill inte jag har ångrat mig..

Fan att vi ska vara så rädda för PSD, hur ska jag få platrs med andningsalarmet??

• flingansnö

Mirjam: Ska tänka på dig i morgon bitti Hoppas du får det bra därnere! Men andningslarmet, behvövs det? Jag trodde risken typ försvann när de blev 6 månader....

• flingansnö

ngn mer som har problem med fejsbok föresten?

• Fruisen
    Jag tror jag hänger på, iaf på promenad! Har alldeles för god matlåda här hemma imorgon.

Promme/lunch i morgon tisdag

Flingan
    matglad
    Fruisen

Varifrån utgår ni förresten? Jag ska antagligen en sväng till centrum (Jakan) eller Outlet imorgon, beroende på om min klädleverans äntligen kommer...
    ღ ♥ ღ Amanda & Jacob är mina små älsklingar! ღ ♥ ღ
  • Maraja 80

Mirix: Jo det är helt klart viktigt med rutiner, skönt att lillan sover så man kan natta den stora i lugn och ro när man är själv...han sov alltid 20.00 förut men tyvärr har det skjutits till 21.00 nu för han är inte lika trött nu när han inte är på fsk så mycket längre...så det blir inte så mycket egentid på kvällen
    Men det är inte så synd om mig det har inte alltid varit att jag är ensam så mycket, det är nu i maj som det är värst med 2 resor men samtidigt så ger det lite mer pengar, övertid och traktamente, och det behövs nu då inkomsten inte är så stor. Passar på att snåla på dagarna nu så att vi kan vara hemma tills augusti nästa år....

• Lilla

Usch, vad förkyld jag har blivit igen. Nyser och snörvlar i ett. Hann ju inte bli frisk från förra omgången...

Mirix: lycka till med resan och ha så kul i Skåne!

• flingansnö

nu funkar det igen! Fejjan alltså, fick logga ut ngra gånger... vet ej vad som hände!

Jag hinner inte både promme och lunch, matglad funkar promme bara? Vad sägs om att vi möts i jakan vid fontänen vid två? Eller när det passar för er med barnen, mina elever har friluftsdag i morgon så jag är lektionsfri!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5