-
Va bra att du fick i väg det så fort! Hoppas de jobbar på fortare för er!Alicia05sMamma skrev 2009-03-31 13:09:18 följande:Jahapp då ligger brevet om vårdbidags ansökan på postlådan Ska bli spännande & se vad & hur dom bedömer det hela.Kunde ju igår konstatera att A nu är uppe i 10 allergier + att hon oxå då har astma. -
Ni kan väl hålla tummarna för att det blir beslut i morron!!!
-
Får inte tag i min handläggare idag heller, suck och suck
-
Jag fick ringa själv för att få reda på att de fått in ansökana och det va 2 månader efter att jag skickat in alla papper. Va glad för att det går fort.Jasusu skrev 2009-04-01 18:20:56 följande:en liten undran.Jag skickade iväg ansökan om vb för någon vecka sedan. Nu fick jag brev av fk att de har mottagit min ansökan och jag ska kontakta min handläggare för möte.Brukar det gå så här fort?Trodde det skulle dröja veckor innan jag ens får svar tillbaka -
Är det någon som har förslag på hur jag ska gå vidare med fk. Känns ju onekligen meningslöst att sitta och ringa hela tiden. Men hur ska jag få dom att ta beslut (om dom nu inte gjorde det igår) och hur ska jag få reda på om de tog beslut eller hur dom ska gå vidare med min ansökan..... skulle ju vilja ha ett beslut om jag får Vb eller inte.
-
Har dom en infektion i kroppen så är ju immunförsvaret nedsatt och det gör att de kan reagera vid förkylning fastän de egentligen inte är allergiska mot sakerna annars. Wiking reagerar tex 10 ggr värre i sina eksem och utslag så fort han är förkyld.Slippy skrev 2009-04-02 08:36:36 följande:Nu har lilltjejen varit utan kortisonsakva i snart 2 veckor. Hon har varit bra i stort sett hela tiden, förutom vid två tillfällen då hon varit jätteröd och prickig på magen och ryggen. Vi avvaktade med kortison dom gångerna för att se om det blev värre, men då försvann det till kvällen eller dagen efter! Under dom här två veckorna har vi i stort sett bara gett henne potatis, kött och lite palsternacka och majs och sånt som det inte är så vanligt att man reagerar på (hon har fått gröt och välling varje dag också, men det verkar hon inte reagera på). Vad tror ni alla experter i den här tråden =) Är det nåt hon har reagerat på ändå vid de två tillfällena som hon blev prickig eller kan det vara så som doktorn sa förut att det kan bero på förkylning? Prickarna har ju försvunnit väldigt snabbt (på ca en dag/natt) och utan kortisonsalva. Känns i vilket fall skönt att hon fått va (nästan helt) bra i snart två veckor nu. Det är vi inte vana med. -
försöker få tag på min handläggare idag också men det är ju meningslöst.
-
har ringt kundcenter nu och dom ska ringa upp igen och när dom nu ringer eller OM rättare sagt så ska jag begära ny handläggare och om jag inte får det så vill jag ha numret till deras chef. *arg*
-
Men det finns en som heter neocate active med svartvinbärs smak (som faktiskt funkar för wiking) som luktar underbart och smakar godis säger wiking. Kanske du kan fråga om den?Alicia05sMamma skrev 2009-04-02 10:35:37 följande:Hoppas allt ska funka bra för er. Har aldrig hört talas om Lomudal G.I förut. Däremot fick vi neocate advance till dottern, men det funkar inte alls. Det luktar f*n och smakar lika illa trots att man försöker maskera med mat. Men se det går icke. Så vi körde fast -
Håll i er min handläggare blev frisk för 5 sek. Och jag fick veta att det inte ens är kvalitetssäkrat än vilket skulle ha gjorts för 4a veckor sen, men nu skulle det göras nästa vecka så om jag har tur kanske vi har beslut i MAJ........ går upp i atomer snart....