Inlägg från: Mama Law |Visa alla inlägg
  • Mama Law

Allergitråden!

Blå Flygare skrev 2009-05-05 11:35:03 följande:
    jo, det är ju du expert på Så dumt att jag inte ringde för en mån sen när jag började undra om kallelse. Får väl skylla på att jag haft annat att tänka på!
    det försvinner lika snabbt som man kommer på det, för just när man kommer på det så är det inte telefontid!!!
    Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Mama Law
    WimsA skrev 2009-05-05 11:30:53 följande:
    Hemma igen, läkaren sa direkt att det var sojan. Fick nytt intyg till dagis och Vilde fick Betapred tabletter nu och sen en dos till imorgon.Jag fråga om Tavegyl och Aerius och hon sa att direkt han börja klia skulle han få Aerius och sen Tavegyl till natten, så det var ett bra tips Mama Law Jag visste inte om jag kunde blanda dom 2.
    Va skönt att få det bekräftat, och att läkaren tog det på allvar direkt. Skönt att jag inte va helt ute och cyklade och pratade i nattmössan.... hoppas han blir bra fort nu bara!!!
  • Mama Law

Nu har jag pratat med enhetschefen igen.... jag blir f*n tokig snart.... helt plötsligt ska jag få ett förslag hem, vilket de förut sagt inte längre skickades det skulle bara justeras lite först och sen skulle det skickas under veckan ... då hade jag chans att lämna synpunkter om jag tyckte att det inte stämde osv..... sen skulle det bli ett beslut under MAJ. Lär ju va inställd på att det blir 1/4 dels igen lät ju inte positivt iaf.

• Mama Law
    mady skrev 2009-05-05 12:46:01 följande:
    Mama Law skrev 2009-05-05 12:20:05 följande: Bra att du ska få ett förslag, lättare att lämna synpunkter än att överklaga Har din handläggare huvudet sånär på skaft måste du få ett helt. Bara Wiking borde väl berättiga till det, fast å andra sidan borde min stora tös oxå det kan jag tycka, i alla fall 3/4. Eller?Kunde hon inte säga vilket förslag de hade?
    Näää det får inte yttra sig om sånt. Tycker ju faktiskt att de kan maila förslaget till mig! Eller får dom inte göra så?

K Kavat fick du ditt mailat eller med snigel post?
  • Mama Law

Jag hoppas verkligen att dom skickade "kommuniceringen" igår så jag får den idag. Lite eld i ARSELET hoppas jag att dom har fått. Hur tycker ni ska jag anmäla eller bara låta det va. Känner för att anmäla så kanske det sätter lite griller i skallen på dem.

• Mama Law

Hej tjejer! Hoppas det är så bra det kan bli med er en vacker dag som denna.

Här är det jobbigt för wiking han är stort sår i stort sett.... knäveck, ansikte och händer är stora vätskande sår just nu, snoret forsar och han är lätt svälld i ansiktet.... och orkar inget....

Hade tänkt ta lite av mina bilder och skicka till fk om jag måste överklaga eller lägga mig i på nåt sätt i beslutet av mitt Vb. Hoppas det ska kunna ge dom lite inblick i va det är för eksem det handlar om i verkligheten. Hoppas verkligen jag slipper men med min tur så lär jag få ta i ordentligt med hårdhandskarna!

• Mama Law

Har precis plåstrat om wiking för första gången i kväll, det kommer bli en låååååång natt. *suck*

• Mama Law
    Snutten skrev 2009-05-06 20:31:50 följande:
    mama law: har du fått brevet från fk idag? Och vad stod det i så fall?
    näää inte ett ljud, suck. Men kommer att skriva här så fort jag får det så ni får veta.... får jag mindre än 3/4 så blir det överklagan, har själv yrkat på ett helt, tycker verkligen inte att 1/2 på vardera eller tycker egentligen det är 3/4 och 1/4 vardera på barnen tidsmässigt, wiking tar den större delen men alvin kräver en hel del han med. Båda har anapen så det gäller att se upp..... vi får se va som händer.... men detta är ju värre än att va gravid.... har ju snart gått en graviditet...
  • Mama Law
    K KAVAT Hur har det gått med TH? Fått nåra pengar än?
  • Mama Law

Här har natten inte varit rolig. Wiking har sovit jätteoroligt och vaknat x antal ggr då vi fått lägga om eksemen för att de vätskar så det blir stora blåsor under plåstrena. Fortsätter det vätska är det bara åka till las. och ta en odling, så får man se om det blir en ny penicillin kur. Finns ju inte så många sorter kvar att välja på.....

Svar på tråden Allergitråden!