Inlägg från: Mama Law |Visa alla inlägg
  • Mama Law

Allergitråden!

mady skrev 2009-04-30 08:52:46 följande:
    Nej precis, man bör vara redo på en reaktion om man haft något borta och sedan inför det igen. Det jag menar är att man inte i panik bara plockar bort och bort utan sakta försöker. Det är lätt att glömma bort att se det "normala" icke allergiska barn kan vara kassa i magen i perioder då måste även våra barn få vara det.Är du med hur jag menar?
    Japp förstår exakt hur du menar. Wiking har varit jättedålig i magen tills vi tog bort alla veteslagen i höstas (Dr trodde att hans provsvar som visade pos va en korsreaktion och ingen riktig allergi) så blev han bra. Men nu i vinter när vi började använda mer majsprodukter så rasade magen totalt igen det blev så illa att han bajsade vitt. Då tog vi bort majsprodukterna och satte in små mängder vilket resulterade i en hemsk klåda och eksem. Så det är en balans gång allt det där.

Att det får eksem/prickar behöver ju inte tyda på allergi utan kanske snarare på en överkänslighet man behöver ju då inte plocka bort saker men bli försiktigare och inte ge det så ofta.
    Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Mama Law

Vegetabiliskt fett har vår dietist sagt är ok, det är vegetabiliskt margarin vi har fått höra att vi ska va uppmärksamma på!

teddybjörnen skrev 2009-05-01 10:51:03 följande:
    Hej! Länge sedan jag var inne här nu. Men nu behöver jag lite råd. Hoppas någon kan hjälpa mig. Någon som vet om min kille med mjölkproteinallergi kan äta mat som är kryddad med Knorrs kött och grillkrydda? Vi är bortbjuda i morgon och frågan är om jag måsta ta med egen mat till honom. Vi brukar inte använda kryddan själva då det står att den innehåller vegetabiliskt fett och det kan man ju inte alltid vara säker på att det är mjölkfritt då. Någon som vet?
  • Mama Law

Jag hatar pollen och jag hatar Fk. Wiking mår piss, alvin mår piss och även största sonen nu pga pollen!!!!

Hatar Fk för att dom inte fått ärendet längre än till kvalitetssäkring än, så på måndag blir det till att skicka in en anmälan och försöka få tag på enhetschefen för nu har jag lessnat ur totalt ska hela maj också gå innan vi får ersättning. Sen ska jag ju hinna tjafsa med TH också för att få ersättning om jag får höjt Vb. Jaja det blir en rolig start även på denna månaden också.

• Mama Law
    Kavat skrev 2009-05-03 18:04:54 följande:
    Men då är fortfarande frågan om man får eksemplitor av pollen? Den läkaren trodde väl det då, så då kanske man kan det?Föresten försvann snuvan i samband med när ni tog bort mjölken?
    Wiking får besvär med eksemplitor och snor och rinniga kliiga ögon.
  • Mama Law
    WimsA skrev 2009-05-03 18:59:39 följande:
    Fick besked på vårat vårdbidrag för 2 veckor sedan, skicka in en ansökan i slutet på Januari så det gick smidigt och snabbt, det vi hade innan löpte ut nu sista juni.Läste om erat Mama Law, hoppas ni får rätsida på det snart!!!
    Ska ringa enhetschefen i morron och hoppas då kunna få ett beslut den här veckan!
  • Mama Law

Hur mycket tror ni jag kan påverka snabbare handläggning av mitt vb om jag ringer enhetschefen?  känns så hopplöst just nu!

• Mama Law
    Kavat skrev 2009-05-03 19:44:41 följande:
    Jag tycker ju att de redan borde ha hög prio på ditt fall. Men man vet ju aldrig. Ring säger jag! Bättre en gång för mycket än en för lite. Katastrof är vad det är!
    Nu har jag messat kundcenter men det tar ju hundra år innan de agerar så i morron ska jag antingen ringa dit och sitta i telefonkö eller ringa en annan handläggare på samma ställe och få telefonnr till enhetschefen!
  • Mama Law
    Kavat skrev 2009-05-04 17:09:09 följande:
    Mama Law, hur har det gått idag?
    Jodå fick tag på enhetschefen och fick reda på att ärendet legat för kvalitetssäkring sen 9 april ni kan ju räkna själva hur lång tid det är. Hon skulle prata med henne som det låg hos och fråga varför det inte kommit vidare. Hon beklagade verkligen för så här fick det inte gå till och så här lång tid är FÖR lång tid Jotack det vet jag..... men iaf hon skulle ringa upp igen när hon pratat med människan som bara jobbar tisdag-fredag så skulle jag få veta mera!
  • Mama Law
    Snutten skrev 2009-05-04 19:44:20 följande:
    Var hos Siris allergiläkare idag. En jättebra läkare som är kunnig och lyssnar osv. På nåt sätt blir jag nedstämd efter jag har varit där . Känner mig ledsen. Förmodligen är det väl för att allt blir så tydligt. Här hemma är vi ju så vana att det inte märks så tydligt att Siri är allergisk. Suck. Det var med en läkarstudent oxå, jättetrevlig tjej. Hon fick lyssna osv på Siri oxå. Hon lyfter bredvilligt på tröjan. Hon har väl varit hos doktorn lite för många ggr.Vi ska få göra lapptest för att se om det visar ngt.Och så ska jag börja skriva på vårt nya vb ansökan, ska plocka fram den gamla och se vad jag skrev där. Hoppas att vi får snabb handläggning. Är det bäst att skicka in pappren innan det andra går ut eller ska man vänta?
    Sök så fort som möjligt det är lika bra man kan tydligen inte lita på handläggningstiderna som jag tolkar det för egen del!!!!
  • Mama Law
    Kavat skrev 2009-05-04 19:43:03 följande:
    Skönt, hoppas hon får lite eld i baken imorgon då!
    Jaaa jag vill ha ett beslut oavsett blir avslag 1/2 eller förhoppningsvis ett helt Vb, men jag vill ha det nu det ska ju verkligen inte behöva ta sån här tid.
Svar på tråden Allergitråden!