Inlägg från: Mama Law |Visa alla inlägg
  • Mama Law

Allergitråden!

Hej tjejer hoppas ni och era små har det bra...... här har vi det jobbigt med wiking igen!! Han har fått en enorm klåda som inte verkar ge sig med medicin överhuvudtaget. Hela vänstera handens fingrar är fulla av sprickor och är svällda pga hans eksem. Så all tid går åt för att eliminera hans klåda just nu.

Har fortfarande inte fått svar från FK.

Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Mama Law
    Kavat har du hört nåt mer om din ansökan och hur går det med överklagan?
  • Mama Law

Gomorron alla.... här har varit första lugna natten på länge. Detta tror jag är pga att Wiking fick Betapred för sina eksem och klåda igår. Han ser fortfarande överjävlig ut på händer ben och i ansiktet men bara klådan är bättre så är jag nöjd. Ska maila min handläggare idag på fk för att höra om hon har lämnat i väg ärendet för kvalitetssäkring som hon skulle göra förra veckan.

Hoppas era små har det bra och att ni mår bra.

• Mama Law
    Kavat skrev 2009-04-17 08:10:57 följande:
    Mama Law, vet inte om jag kommer överklaga. Kommer ju ändå inte komma upp över nästa gräns på merkostnad och ja, orken finns inte just nu. Däremot så får vi se om det blir tjat på TH.
    Mailade min handläggare igår morse men tror du jag har fått svar nääää.... hon är säkert sjuk igen...... På TH bara kräv det du har rätt till.
  • Mama Law
    Kavat skrev 2009-04-17 08:36:52 följande:
    Ja, alltså jag fattar inte att det får gå till så som ni har blivit behandlade... Ja, vi fick ju nu från denna ansökningsdatum, inga problem. Men jag vill ha från januari-08, som var första ansökningsdatum, för det tycker jag vi har rätt till med tanke på hur det blev.
    Det tycker jag också på dom bara.

Fick du beslutet hemskickat eller fick du svar via mail den här gången?
  • Mama Law
    Kavat skrev 2009-04-17 09:11:35 följande:
    Från fk fick jag beslut per post. TH ringde och ville ha kontonumret (som jag vet jag fyllt i) och sen mailade hon över en pdf.Men trots att jag skickade in båda besluten och skrev ett brev, låtsades de som ingenting så jag fick påpeka att de visst "glömt" att ens kommentera det andra intyget och brevet. Hon låtsades som hon inte ens läst det. Skickar man 3 papper så kollar man väl på alla 3 papprena?! Löjligt ignorerande!
    Jag håller med man borde ju läsa alla dokument och inte bara välja ett och sen skita i resten!!!
  • Mama Law

Åhh vill ha beslutet nu så jag kan gå vidare med TH.

• Mama Law
    Lantani skrev 2009-04-17 09:35:56 följande:
    Fick tid hos läkare på bvc 09.55 så får vi se.
    Va bra att ni fått tid så fort.
  • Mama Law

Hej tjejer. Hoppas att allt är bra med er och era små. Här är det lite extra jobbigt nu då pollen säsongen börjat komma i gång och wiking har än svårare att andas genom näsa. Vi misstänker även att han är känslig mot solen för där han får sol på sig (i ansikte och på händerna) sväller han upp och blir röd.... ja ja det är väl en försmak på va sommaren kommer att erbjuda.

I morron är det måndag igen så då ska jag börja hetsa försäkringskassan igen hoppas på att få lite pengar innan april är slut iaf. HAde ju hoppats på att få redan i förra veckan men men.....

• Mama Law

Har pratat med Fk idag igen och kan ni tro att det är sant..... det  är lämnat för beslut men hon kunde inte säga när beslutet ska tas men det skulle inte dröja allt för länge iaf..... hoppas det blir redan den här veckan.... 

Svar på tråden Allergitråden!