Inlägg från: Mama Law |Visa alla inlägg
  • Mama Law

Allergitråden!

Blir nog en tur till Las. med wiking så doktorn får titta på honom och  ev. medicin.

Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Mama Law
    Kavat skrev 2009-05-07 17:05:47 följande:
    Lilleman tål inte Kåvepenin eller Molipect, men Animox funkar. Men jag har ingen koll på verksamma ämnen i huvudet och om det funkar mot sådana infektioner?Skickar över en stor kram till dig och W!
    Nu har vi varit på lasarettet och träffat doktorn. Det blev en ny kur dalacin i 14 dagar eller tills odlingssvaret kommer i fall det ska bytas då. Även fast wiking blir sämre i eksemen av dalacin så tyckt dr att vi skulle sätta in det så vi kunde få stopp på infektionen tills vi vet vilket penicillin som är det optimala.....

Har iaf fått papprena från FK nu men inget förslag på hur "stort" vb vi kommer få. Sa iaf att jag inte hade nåt att påpeka i det doktorn hade skrivit. Därmed behöver jag inte vänta tills kommuniceringstiden är slut 23 maj på ett beslut utan kanske kan bli ett redan nästa vecka.... vilket jag inte tror på förens jag sett det......
  • Mama Law
    mady skrev 2009-05-07 18:22:44 följande:
    Verkligen konstigt!!! Vad var då syftet på "förslaget" det var ju inget förslag. Du fick mao lämna åsikter på läkarens och dina egna "åsikter"MYSKO!Lider med er Wiking och er. Varför vill dom att han ska ta den medicinen om eksemet blir sämre av det?
    Ja så va det i stort sett. Iofs så har jag inga åsikter i det doktorn och jag skrivit för det visste jag ju om och tyckte det va bra. Men varför skicka hem kopiorna (iofs bra då kan jag skicka de till trygg hansa) utan förslag så jag har nåt att ha synpunkter på. Det bästa är ju att nu kan jag ju få ett beslut redan nästa vecka som sagt (hoppas hoppas) men vill inte ta ut nåt i förskott.

Att han fick dalacin är för att vi inte är riktigt säkra på att han inte tål den. Dock blev han mycket bättre då han slutade med den efter 6 månader i januari. Så får se om han blir sämre igen nu.

Han mår inte alls bra just nu men det är ju förståeligt med tanke på hur han ser ut och på vilken klåda han har. Fattar inte att han kan vara så glad och positiv.
  • Mama Law
    Kavat skrev 2009-05-07 17:05:47 följande:
    Lilleman tål inte Kåvepenin eller Molipect, men Animox funkar. Men jag har ingen koll på verksamma ämnen i huvudet och om det funkar mot sådana infektioner?Skickar över en stor kram till dig och W!
    Spektramox och Amimox är nästan samma sak har jag för mig bara att spektramoxet är lite bredare på vilka bakterier den tar jämfört med amimoxen eller om det är tvärtom!
  • Mama Law
    Kavat skrev 2009-05-07 18:10:07 följande:
    Va? Det är väl det som det går ut på?Här kommer första meningarna i vårt mailsvar: "HejHär kommer kommunicering av ärendet:Det särskilda vård- och tillsynsbehovet i jämförelse med andra barn i motsvarande ålder bedöms vara av sådan omfattning att det berättigar till en fjärdedels vårdbidrag under åtminstone 2 år." osv.....Konstigt!
    Va skönt att ni ska få det i 2 år. Laddar för att behöva söka nytt på en gång då kanske jag slipper glapp nästa gång!
  • Mama Law
    mady skrev 2009-05-07 20:20:35 följande:
    Vi fick oxå på två år men innan överklagan har gått sin lilla väg är det väl dags att söka igen för att undvika glapp Hört mer om Xolair?Tösabiten min fick typ sin femte eller sjätte spruta(sprutor) i måndags och nu MÅSTE förbättringen ske, det utvärderas efter 16 veckor och har man inte fått hjälp så avslutas den, den är ju hiskeligt dyr. Jag vet då vart våra skattepengar går. Men faktiskt är hon i skrivande stund den som klarat pollen bäst av barnen i år. Men hon är lustig för det är så olika från år till år hur hon reagerar. I år har hon inte behövt ta ögondroppar en enda gång. Hoppas jag inte säger för mycket nu.
    Nej inte hört nånting mer om Xolair.

Om man överklagar beslutet får man pengarna då som man har blivit beviljad eller hur blir det?
  • Mama Law
    Agnes72 skrev 2009-05-07 20:16:51 följande:
    Mama Law,gick det bra hos läkaren?
    Blev ny kur med Penicillin så det lär bli som förra sommaren då kurerna avlöste varandra.
  • Mama Law
    Agnes72 skrev 2009-05-07 20:54:41 följande:
    Mama Law,sjutton också!Måtte läkarna snarast hitta något som verkligen hjälper. Finns det kunskap i Sverige som kan hjälpa? Vet att ni kämpar på.
    Vet inte om det finns mer kunskap i sverige, men i dalarna finns det inte iaf...
  • Mama Law
    WimsA skrev 2009-05-07 20:58:24 följande:
    Mama Law skrev 2009-05-07 20:47:18 följande: Så hade min stora det med, mest problem på fötterna, varje sommar, han kunde inte ha skor på sig, vätskade stora sår.
    Ja inte är det kul. Vet inte hur jag ska betee mig för att det ska sluta nån gång. Nu har han sår i stort sett hela ansiktet. Vänster hand är ett stort sår och ett par fingrar på höger hand. Han har aldrig haft sår i knävecken förut men nu har han fått där med..... *SUCK*
Svar på tråden Allergitråden!