Allergitråden!
Aliciasmamma: jag menar att du ska ge både fulldos ipren och alvedon. Men omlott. Det rekommenderar de på barnakuten här.
Aliciasmamma: jag menar att du ska ge både fulldos ipren och alvedon. Men omlott. Det rekommenderar de på barnakuten här.
tjocksockan: allergi mot penicillin borde ha visat sig tidigare om det var sjunde dagen i kuren. Värme eksem tror inte jag heller på. Päron? Har du testat att ta en droppe med mjölk på hennes hud? Annars kan du ju göra det och se vad som händer.
Jag kan den andre, eller var jag inräknad?
Jag kan inte komma imorgon tror jag! Får se lite hur Siri mår. Hon verkar inte må bra av värmen. Ikväll hade hon feber nästan 39 grader!
Siri har nästan 40 graders feber! Blä. Men hon är inte förkyld bara feber. I vintras hade hon urinvägsinfektion som gick upp i njurarna med samma symtom som nu så i eftermiddag ska vi lämna urinprov så vi ser om det är samma. Så himla typiskt bara för jag och min man ska åka iväg på en liten semester på torsdag. Hoppas verkligen att hon är bra tills dess. Vi har inte varit iväg själva på mååånga år.
Angående vätskeintag så är det ok så länge barnet kissar. JAg har för mig att på blöjbarn ska man byta en kissblöja var 6:e timme ungefär.
Jag hoppas att det bara är någon feber historia Siri har, och hon får ju gärna vara bra till imorgon. Men vi ska lämna urinprov i eftermiddag för säkerhetsskull. Nu sover hon på soffan så det är ju bra då kanske hon blir frisk fortare.
Siri har öroninflammation! Jag fattar inte varför hon ALLTID får bakteriella infektioner.
Vi kan iallafall åka på vår lilla resa eftersom vi har helt underbara föräldrar som ställer upp och passar Siri.
Vi ska få göra patchtest om ett par veckor på vår dotter där allergitester inte visar något. vi har samma läkare som Blå Myran och som sagt hon tycker att det är lite spännande, hon tror att det kommer att ge utslag på vår dotter. Men det trodde hon väl kanske om Blå Myrans dotter oxå
Mama law: hoppas hoppas att ni få helt vb. Spännande att öppna posten imorgon!
Mama law: det är skandal att ni inte har fått mer i vb. Använd derar beslut som grund när du skriver och förklara igen hu rlång tid allt tar. Du skrev en annan gång att ni hade läkarintyg på tidsåtgången. Kan du använda det på ngt sätt?
Det var någon som funderade över vad man smörjer med. Vi varvar miniderm med mildison (kortison) och när det är supertorrt kör vi lite med locobase repair. Minidremen och mildisonen kan man få på recept.