• Kavat

Allergitråden!

VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Astma-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42120614.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m41507854.html
    Mjölkallergi hos äldra barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41507611.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41269874.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m41970003.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39751265.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:18
    Lite nyttig information om Vårdbidrag som även diskuteras lite här och där i tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m42713619-16.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 17:43
    Ny sädesslagsallergi tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m44468319.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 19:18
    Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

• Svar på tråden Allergitråden!
  • Mama Law
    Snutten skrev 2009-05-06 20:31:50 följande:
    mama law: har du fått brevet från fk idag? Och vad stod det i så fall?
    näää inte ett ljud, suck. Men kommer att skriva här så fort jag får det så ni får veta.... får jag mindre än 3/4 så blir det överklagan, har själv yrkat på ett helt, tycker verkligen inte att 1/2 på vardera eller tycker egentligen det är 3/4 och 1/4 vardera på barnen tidsmässigt, wiking tar den större delen men alvin kräver en hel del han med. Båda har anapen så det gäller att se upp..... vi får se va som händer.... men detta är ju värre än att va gravid.... har ju snart gått en graviditet...
    Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Mama Law
    K KAVAT Hur har det gått med TH? Fått nåra pengar än?
  • Twixie
    Helle76 skrev 2009-05-06 20:12:21 följande:
    Jag skulle köpa tårtbottnar idag och tänkte då att marängbottnar borde gå. Men när jag kollar innehållsförteckningen så är det skummjölkspulver i... När började man göra maränger på mjölk?
    De som inte innehåller ägg (ungefär lika befängt att det finns marängbottnar utan ägg som det finns maränger med mjölk i ) innehåller oftast mjölk. Däremot har jag sett någon med ägg men utan mjölk. Kommer dock inte alls ihåg märket då jag lade den åt sidan (sonen är äggallergiker men nu skulle jag se om det fanns en utan mjölk OCH ägg, hittade dock ingen) men det var på ett Ica Kvantum.
    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღ Malte ღ¸.?°´¯)
  • mady

det finns en botten som är riktig på ägg, kommer inte ihåg vad den heter, men jag har köpt den på City Gross tror jag.

• Helle76
    Twixie skrev 2009-05-06 21:03:56 följande:
    De som inte innehåller ägg (ungefär lika befängt att det finns marängbottnar utan ägg som det finns maränger med mjölk i ) innehåller oftast mjölk. Däremot har jag sett någon med ägg men utan mjölk. Kommer dock inte alls ihåg märket då jag lade den åt sidan (sonen är äggallergiker men nu skulle jag se om det fanns en utan mjölk OCH ägg, hittade dock ingen) men det var på ett Ica Kvantum.
    Jag kollade på ett ICA Maxi.
    mady skrev 2009-05-06 21:15:41 följande:
    det finns en botten som är riktig på ägg, kommer inte ihåg vad den heter, men jag har köpt den på City Gross tror jag.
    Tyvärr har vi inte den affären här i stan.
  • Mama Law

Här har natten inte varit rolig. Wiking har sovit jätteoroligt och vaknat x antal ggr då vi fått lägga om eksemen för att de vätskar så det blir stora blåsor under plåstrena. Fortsätter det vätska är det bara åka till las. och ta en odling, så får man se om det blir en ny penicillin kur. Finns ju inte så många sorter kvar att välja på.....

• Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-05-07 06:56:50 följande:
    Här har natten inte varit rolig. Wiking har sovit jätteoroligt och vaknat x antal ggr då vi fått lägga om eksemen för att de vätskar så det blir stora blåsor under plåstrena. Fortsätter det vätska är det bara åka till las. och ta en odling, så får man se om det blir en ny penicillin kur. Finns ju inte så många sorter kvar att välja på.....
    Usch, stackarn. Åh vad jag lider med er {#lang_emotions_frown}
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Mama Law

Blir nog en tur till Las. med wiking så doktorn får titta på honom och  ev. medicin.

• Helle76

Mama Law skrev 2009-05-07 08:28:01 följande:

Blir nog en tur till Las. med wiking så doktorn får titta på honom och  ev. medicin.
    Tycker så synd om Wiking, borde finnas någon dundermedicin som gör att han blir bra. Vilka pecilliner har ni prövat?
Svar på tråden Allergitråden!