• Jozze

CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

Cp-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

Tråd nr 12!
    Här samlas vi föräldrar till barn med CP-skador eller andra hjärnskador med CP-symptom. Vi delar med oss av våra "vardagliga" problem, såväl som glädjeämnen.
    Den här tråden har blivit oerhört viktig för många. Här får man möta människor i samma situation och ha möjlighet till ett brett kontaktnät där det alltid finns någon som har råd eller svar att ge. Den här tråden har blivit oerhört viktig. Mycket för att det är svårt att hitta och träffa människor som befinner sig i samma situation.
    Jag vill göra det tydligt för hur den här tråden används. Och att den befinner sig i sitt rätta element. Så att den inte flyttas hit och dit, där man inte kan hitta den.

När jag startade tråd nr 1. Så var det just för att hitta personer i liknande situation. Och genom att berätta om sina problem eller glädjeämnen, kunna hjälpa och inspirera!

Kram till alla underbara kämpar!

WE LOVE CP!!!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 09:35
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m38531814.html
    Vår namnlista som växer sig större och större. Ni som inte skrivit upp er där får mer än gärna göra det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-15 10:06
    Här är länkar till våra andra trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m11880072.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m14755963.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m17824795.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m21168463.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m24204991.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m27292809.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m30119846.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m33191279.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m34804299.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m37679973.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-10 10:21
    Alla som vill med på sommarträffen på Astrid Lindgrens värld i juni 2009!!!
    En omröstning om vilket datum det blir pågår på denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-3-60/m40275303.html
    Missa inte detta!!! Dax att boka detta snart

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-14 10:18
    Tråden för sommarträffen är flyttad till blandat:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m40275303.html

• Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!
  • OttarpsLisa

Ta med en plan B, typ gå ut och gå en sväng eller kör någonstans eller något så får de snacka av sej ett tag när ni inte är där. Blir det för hemskt så kan man ju åka hem. Framför allt är en plan B bra att luta sig mot så man kan slappna av och inte känna sig tvingad att stanna.

Lycka till och ha det roligt

• numberone
    OttarpsLisa skrev 2009-06-06 09:40:27 följande:
    Ta med en plan B, typ gå ut och gå en sväng eller kör någonstans eller något så får de snacka av sej ett tag när ni inte är där. Blir det för hemskt så kan man ju åka hem. Framför allt är en plan B bra att luta sig mot så man kan slappna av och inte känna sig tvingad att stanna.Lycka till och ha det roligt
    Det var en bra idé.... vi skall vara i ett stugområde och Anders har aldrig varit där så ifall det känns jobbigt kan vi ta å gå en runda till att börja med så vi kommer ifrån lite. Kan skylla på att han vill se sig omkring lite....
  • Snuffe

Äntligen, äntligen, äntligen har Olivia blivit av med sitt gips. Otroligt skönt. Faktum är att gipsperioden har gått förvånandsvärt bra. Dock så blev det en hel del tandagnisslande när det var fint väder och hon inte fick bada i poolen. Men med massa plastpåsar och silvertejp så lät vi henne bada en stund och det gick rätt bra.

Nu ser jag fram emot en lång, varm sommar!!!

• Jontesfru
    Snuffe skrev 2009-06-08 11:46:19 följande:
    Äntligen, äntligen, äntligen har Olivia blivit av med sitt gips. Otroligt skönt. Faktum är att gipsperioden har gått förvånandsvärt bra. Dock så blev det en hel del tandagnisslande när det var fint väder och hon inte fick bada i poolen. Men med massa plastpåsar och silvertejp så lät vi henne bada en stund och det gick rätt bra.Nu ser jag fram emot en lång, varm sommar!!!
    underbart!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Mamma till Anton 12år och Axel 2 år
  • suz75

malin neli skrev 2009-06-06 07:40:32 följande:

suz: regionhabiliteringen är kanon! neli var där hösten-06, ska dit igen nästa år inför skolstart. då gjorde neli en flerfunktionsutredning med inriktning på kommunikation... hårda dagar för henne men hon gillade det! å lokalerna e ju perfekta för våra barn att gå/springa/skutta/hoppa/hasa fram i... vad är det för utredning J ska göra?
    Jolina skall göra en flerfunktionsutredning med inrikt på kommunikation. Vad den här utredningen innebär har jag ingen aning om. Vad gör de? är det lite som move and walk?
  • mammat2
    Äntligen, äntligen, äntligen har Olivia blivit av med sitt gips. Otroligt skönt. Faktum är att gipsperioden har gått förvånandsvärt bra. Dock så blev det en hel del tandagnisslande när det var fint väder och hon inte fick bada i poolen. Men med massa plastpåsar och silvertejp så lät vi henne bada en stund och det gick rätt bra. Nu ser jag fram emot en lång, varm sommar!!!
    FANTASTISKT
  • suz75

Det känns som tiden bara rinner förbi en. Ingen tid till dator. Men visst är det ett val man gör. Man bestämmer själv vad man lägger tiden på givetvis, men vi har haft en bra period med Jolinas kramper och nu står vi igen och trampar på samma ställe kramper och åter kramper, in och ut på sjukhus. *torkar av pannan*

All denna diskussion med HAB om div hjälp med intyg och hjälpmedel och Kommunen som vi har fått avslag på utökade timmar, tär på en att man inte orkar någonting till slut. Vad gör man...Livet går vidare och det är bara till att se glad och och vara så positiv som möjligt. Är det en möjlighet? Kan man vara glad?

Roligt med alla framsteg våra små prinsar och prinssessor gör Sedan Jolina har bytt EPmedicin har vi sett markant skillnad, hon är med mycket mer, hon pratar jättemycket fr 15 ord upp till 30 ord, hon fäster blicken mycket mycket mer oxå, men så mycket mer trotsig brrr ..Ibland undrar man om man skulle ta bort medicinen överhuvudtaget och se vad som händer, men vågar man det? Vad säger ens samvete om ngt händer...

• malin neli
    Äntligen, äntligen, äntligen har Olivia blivit av med sitt gips. Otroligt skönt. Faktum är att gipsperioden har gått förvånandsvärt bra. Dock så blev det en hel del tandagnisslande när det var fint väder och hon inte fick bada i poolen. Men med massa plastpåsar och silvertejp så lät vi henne bada en stund och det gick rätt bra.Nu ser jag fram emot en lång, varm sommar!!!
    Åh va härligt... tänk ändå va tåliga dom är våra ungar... lite knorrande e inget mot vad jag hade lagt till med om jag inte fick bada i den inbjudande poolen! Härligt O!!
  • Morrisey

numberone, vad skönt att släktträffen gick bra. Vi hann med 2 kalas i helgen som också gick bra. Oroade mig precis som du för att träffa släktingar som inte sett Emil, men det var inga problem, de flesta har nog hållit sig rätt så uppdaterade. Andra frågade men det kändes helt okej.
    Idag har vi träffat vår avlösare. Kändes jättebra. Lite kul dessutom att vi kom från samma stad men båda har hamnat 130 mil därifrån. Hon kommer tillbaka på onsdag för att få lite tid att lära känna Emil.

Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!