• Jozze

CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

Cp-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

Tråd nr 12!
    Här samlas vi föräldrar till barn med CP-skador eller andra hjärnskador med CP-symptom. Vi delar med oss av våra "vardagliga" problem, såväl som glädjeämnen.
    Den här tråden har blivit oerhört viktig för många. Här får man möta människor i samma situation och ha möjlighet till ett brett kontaktnät där det alltid finns någon som har råd eller svar att ge. Den här tråden har blivit oerhört viktig. Mycket för att det är svårt att hitta och träffa människor som befinner sig i samma situation.
    Jag vill göra det tydligt för hur den här tråden används. Och att den befinner sig i sitt rätta element. Så att den inte flyttas hit och dit, där man inte kan hitta den.

När jag startade tråd nr 1. Så var det just för att hitta personer i liknande situation. Och genom att berätta om sina problem eller glädjeämnen, kunna hjälpa och inspirera!

Kram till alla underbara kämpar!

WE LOVE CP!!!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 09:35
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m38531814.html
    Vår namnlista som växer sig större och större. Ni som inte skrivit upp er där får mer än gärna göra det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-15 10:06
    Här är länkar till våra andra trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m11880072.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m14755963.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m17824795.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m21168463.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m24204991.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m27292809.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m30119846.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m33191279.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m34804299.html

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m37679973.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-10 10:21
    Alla som vill med på sommarträffen på Astrid Lindgrens värld i juni 2009!!!
    En omröstning om vilket datum det blir pågår på denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-3-60/m40275303.html
    Missa inte detta!!! Dax att boka detta snart

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-14 10:18
    Tråden för sommarträffen är flyttad till blandat:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m40275303.html

• Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!
  • lillis23

Hej!
    Det här med gele i knäna kom på Elliot när han började med Iktoviril, det var det jag menade.Någon som har den medicinen och märkt detta?Har ju sett i fass att det påverkar musklerna, så det är väl inte ovanligt men så trist. Det går så sakta framåt och det är så tråkigt, för han är verkligen frustrerad. Han har haft Iktoviril i 3 v idag och får för närvarande 2 drp till kvällen.

• Jontesfru
    lillis23 skrev 2009-06-15 15:01:17 följande:
    Hej!Det här med gele i knäna kom på Elliot när han började med Iktoviril, det var det jag menade.Någon som har den medicinen och märkt detta?Har ju sett i fass att det påverkar musklerna, så det är väl inte ovanligt men så trist. Det går så sakta framåt och det är så tråkigt, för han är verkligen frustrerad. Han har haft Iktoviril i 3 v idag och får för närvarande 2 drp till kvällen.
    Axel har Iktorivil
    Mamma till Anton 12år och Axel 2 år
  • Jontesfru

AHHHHH
    och han har ju gele i knäna men om det är för medicinen vet jag inte, men det är ju muskelavslappnande så det kan ju vara det, eller så är det bara hans CP som vill busa med honom

• Jontesfru
    Snuffe skrev 2009-06-15 14:32:29 följande:
    Har prescis fått ett sms av Numberone:"Idag kl 8.22 kom vår Agnes. 51 cm lång och 3700g. Allt har gått jättebra"Så det blidde en liten tjej till. Nu kan storasyster Ellen lära Agnes allt bus!Välkommen till världen Agnes
    Jippi! GRATTIS numberone!!!!
  • OttarpsLisa

mammat2
    Tänker på dej!
    Ibland när Axel är bråkig tänker jag att om han inte hade varit så envis och tjurskallig och överaktiv så hade han inte klarat sig igenom förlossningen.
    Det kan hjälpa lite :)

• busan71

hej nu skriver jag igen. jag har fått en liten gnista av hopp när det gäller min son och hans epilepsimedicin. vi har nu en tredje medicin på honom och denna medicinen verkar bra. han har ätit medicinen i en vecka nu men det är 16 dagar sen han hade kramper. ska träffa habiliteringens psykolog imorgon för att prata om vad vi vill med vår sons framtid mm. jag skulle vilja vara hemma ett tag med min son för att se vad hans träning och medicinering visar. jag är skeptisk till att ha honom på dagis pga att han kan krampa när som helst och i dessa besparingstider så drar de ner på personalen och större barngrupper. detta gör att de kanske inte finns i närheten när han börjar krampa. när han börjar krampa så måste man ta honom meddetsamma och medicinera honom eller i alla fall ta upp honom i famnen för att se hur krampen yttrar sig. med stora barngrupper och habs information till personal så tvivlar jag ändå. kan inte hjälpa d. har de som varit med om såna här händelser.

• mammat2

ville bara dela med mig av en underbar kommentar jag fick av Elias nu

- tack mamma för hjälpen hos ingmar idag

Ingmar det är hans läkare, Elias tala annars endast i 2 ords meningar
    Kan tala om att just nu har denna mamma glädjetårar i ögonen.
    tycker det var så fint sagt

• Jontesfru
    mammat2 skrev 2009-06-15 19:34:30 följande:
    ville bara dela med mig av en underbar kommentar jag fick av Elias nu- tack mamma för hjälpen hos ingmar idagIngmar det är hans läkare, Elias tala annars endast i 2 ords meningar Kan tala om att just nu har denna mamma glädjetårar i ögonen. tycker det var så fint sagt
    Underbara barn! Precis när man behöver det som bäst då slår de till o är underbara!
Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!