Inlägg från: Solhöjden |Visa alla inlägg
  • Solhöjden

LindeMammor05

Peand - Jag tycker du är jätteduktig och håller med Johanna att det verkligen syns på dig från gång till gång hur du rasar i vikt. Hur många kilo har du gått ner nu?
    Men du äter alltså ingen ting förutom soppor? Ingen frukt heller? Så om man i början av kuren känner sug efter något måste man helt enkelt ta ett stort glas vatten....?

• Solhöjden

Peand - Visst är det på onsdag! Välkommen hit! Vi såg efter en stund att det satt en liten farbror och pinglade i en klocka bredvid kanan var femte minut, men han brydde sig inte så mycket så Lina åkte nog 10min. Det var bra. Efter 1 timme och lite till i sulkyn så behövde hon göra av med lite energi!
    Hon ville inte åka någon karusell utan nöjde sig med kanan. Lite varma chips slank ner och en slush. Har du testat det någon gång? Det var is-sörja smaksatt med cola eller hallon. Det var gott men kallt. Vi blev frusna allihop av den och fick åka hem och värma oss med lite kålsoppa med släkten som var här på kvällen.....

• Solhöjden

Äntligen har jag lyckats logga in. Satt på förmiddagen och följde Bordsmulan och Peands diskussion, men inloggningssidan fungerade inte, GRRR.
    Men nu är jag med igen!
    Bordsmulan - Hoppas verkligen att din lilla "filur" vill titta ut ur sitt lilla bo snart, vet hur det känns att vänta. Jag gick över 11 dagar med båda mina och sista tiden är lååång väntan.

Har varit hurtig idag och varit ute och gått i solen.

Mysan - Hur ser det ut inför torsdag. Kan Lisa o Helena?

• Solhöjden

Portugal, ja det skulle inte vara helt fel. Synd att du inte kunde flörta till dig en plats. Men jag har ju hört att du och din mamma reser mot varmare breddgrader i Januari. Eller hur var det??

• Solhöjden

Nej Johanna, inte blir man sugen på att äta precis. Men jag är tåligare än min äkta hälft. Han hatar när någon pratar bajs och spyor när man äter. Inte blir det bättre för honom när släkten (som till stor del består av sjuksköterskor/sjukskötare) börjar prata operationer och annat mysigt....

• Solhöjden

Ut i solen med er! *L* Det är bäst att passa på, snart är det regn o rusk o kallt som skrutt.... Nu ska jag hämta Lina på dagis, sen ska vi fixa lite med blommorna i trädgården. Det börjar bli dax att slänga sommarblommorna och fixa med lite ljung o tallris. Vi hörs senare!

• Solhöjden

Tack själv Petra för en trevlig pratstund. Jag förstår att du hann till Jenny också! Stackars din mage... hur många koppar blev det idag? Själv fick jag så mycket jag tålde på fm! *L* Jag ska till Jenny i morgon och avnjuta en lunch med FG.

Mysan - Jag har precis kollat på karta vart du bor så i morgon kommer jag o mina barn brummande.

• Solhöjden

Hmmm Linda Rosing.... Nu måste jag gå och kolla vad hon har att komma med.....
    Återkommer...

• Solhöjden

GRATTIS CISSI TILL JOACHIM!

Och tack Jenny för en trevlig lunch o fika hos dig idag! Alltid lika kul att se hur alla bebisar har växt sen sist. Och det var ju kul att alla kunde komma.

Själv håller jag på att förbereda mitt stora kalas som går av stapeln i helgen. Man kommer ju i nästa vecka att passera det magiska 30-sträcket... Uj uj uj.....

• Solhöjden

Petra - Marinaden var jättegod (Jag har gjort en "testknöl"). Har nu ugnen full av älgstekar som imorgon ska läggas i den! Hittade ingen vinpava med älgar på...det fick bli en Monterosso från 2004.....
    Var du med när vi hade vinprovning på TH??

Svar på tråden LindeMammor05