Inlägg från: Solhöjden |Visa alla inlägg
  • Solhöjden

LindeMammor05

Ser att ni varit i Örebro o shoppat....oh jag vill också! Måste bli en sväng dit snart. Men precis vid löning är det ingen idé. Jag hatar o trängas i affärerna o köa för allt.

Petra - See U tomorrow! Ska bli kul att komma hem till dig igen o ta några koppar svart. Grattis till vinsten! Mat-Tinas kok bok är aldrig fel! Patric vann ju DVD-film via BP, när jag kom dit o hämta så var det tre filmer! Stora-syrran blev helglad som gillar Lillefot skarpt!

• Solhöjden

Petra - Ingen städ panik nu.... Lugn o fin bara!! Patric har börjat stå på alla fyra (händer o knän), han skjuter upp baken och gungar fram o tillbaka. Sen rullar han o hasar sig på magen framåt tills han kommit dit han vill..... Han gick förövrigt igenom 6-månaders "besiktningen" idag hos Dr Krook!
    Vad tycker Jonas om gåstolen? Hjälper storebror till att göra fart?

• Solhöjden

Puh, många sidor att läsa ikapp men nu är jag med!
    God förmiddag alla! Kul att se så många inloggade, kan det vara vädret
    En på dagis och en som sover här = egen tid!!!

Petra - Känner ända hit hur det doftar bullar Själv ska jag så småning om göra saffransbullar...... Är hur sugen som helst och snart är juletiden här!

Halloween tips: Gör chokladbollar o trä igenom godissnören så ser de ut som spindlar.

• Solhöjden

Julfest ! Låter jättekul! Har ni sett några tomtedräkter i någon affär ännu? Titt-Inn kanske?? Varje år förundras man över vad tidigt de är ute med julsaker i affärerna och i år när jag behöver en tomte dräkt tidigt (=NU) så har jag inte hittat någon

• Solhöjden

Jag var på Marieberg i fredags... så det stämmer. Kapp Ahl där hade inga. Ska titta runt här i sta´n. Tänkte få till lite julbilder till nästa års almanacka.... därför är jag ute i god tid!
    Fika för mig passar tisd el onsd förmiddag, ej em. Men jag får se vad ni bestämmer och hänger på om det passar! Det vore kul, jag har ju missat de två senaste...

• Solhöjden

Jag hämtar på dagis kl 13.30, sen är vi "bokade" på em!

• Solhöjden

Johanna - Vad får Max för färg i sitt rum? Vi ska tapetsera om i Patrics rum och jag är också velig ang färgval....

Petra - Reflexer? Har du några coola sådana på g ?

• Solhöjden

Ja, mörkret kommer fort nu....och det är aldrig fel med snygga reflexer...
    Själv har jag stått o huttrat vid lekplatsen med linbanan. Klädde barnen ordentligt men själv var jag lite för tunnt klädd och blev aningen kall efter 2,5 timmar..... Så nu är det stora strumpor på o the i koppen!

• Solhöjden

Lycka till med pluggandet Jenny. Själv gick jag förbi vårt lekrum o det ser ut som ett smärre bombnedslag så jag lär sätta igång o plocka undan.....

Lina är på dagis och de har SPÖK-FEST idag. Utklädda små häxor satt i entrén i morse och sa: - Välkommen till förfesten!! ( Det var 8.30, spökfesten skulle börja 10! ) Det ska börjas i tid
    Lina ville inte ha en fin röd kjol med spindlar på, så det fick bli hennes prinsessklänning istället.....

• Solhöjden

Kul Sara att Victor börjat gå! Snart knatar han nog på ordentligt eller så gör han kanske ett uppehåll och kommer igen om några veckor!!

Johanna - Ang tapetfärg så har jag funderat på två alternativ. Antingen sand/beige tapet o blåa gardiner (fast då passar ju många olika färger på gardinerna) eller blå tapet o kanske vit/sand gardin....eller... Ja, inget bestämt ännu.....
    Är Max tapeter uppe?

Idag har jag varit med barnen i badhuset. Patric fick dock bara doppa fötterna. Barnvakter var förstås också med (mormor o morfar) så jag passade på att motionsimma lite o basta...SKÖÖÖÖÖNT var det! I duschrummet hade de ordnat med ett underlägg med kanter på som man kunde lägga sin lilla bebbe på medans man duschade. Den såg ut som ett sånt där underlägg man har på skötbordet fast den var tillverkad i någon slags flytmaterial. Jag la en handuk på och la Patric på den, jättebra!

• Solhöjden

*gäsp* Godnatt everybody, where ever you are!

• Solhöjden

Bakteriesjuka på badhuset har jag inte hört talas om... öppet hade de och folk var det i alla åldrar som badade o hade kul. Däremot tycker jag Patric är för liten för att bada hel o hållen. Han fick som sagt bara doppa fötterna....

Petra - En "skämma bort mamma kväll" vore inte helt fel.

• Solhöjden

Huu va ofräscht med B i poolen, tur att de sanerade direkt!

Petra - Nu har jag receptet på pepparkaksrulltårtan med lingongrädde.....

• Solhöjden
    Halloy!
    Inte lätt Petra att truga med grönsaker.... Örjan äter allt....nästan, och Lina måste alltid smaka.... Sist var det ärtor hon inte ville äta, då sa jag att 5 st måste man äta. Det slutade med att hon åt upp allihop på talriken. Först försökte jag gömma en ärta i potatisen på gaffeln, men den kom ut som en kula ur munnen...ingen bra idé. Bättre att sätta en gräns att man måste smaka....
    Men det kanske inte funkar på Pelle-mannen
  • Solhöjden

Nu fick vi nå´t att klura på Cissi! *tänkersådetknakar*

• Solhöjden

Annizz- Kul att du hittat hit. Välkommen! En tjej till behövdes, killarna dominerar som du ser i listan

• Solhöjden

Petra - Ang gympa så har bla LAGF (Lindesbergs Allmänna Gymnastik Förening) olika typer av pass, Aerobic o Motion. Mer info från mig imorgon!
    Godnatt, lägger mig tidigt. Min lilleman har en förmåga att vakna många gånger per natt..........

Svar på tråden LindeMammor05