Inlägg från: Solhöjden |Visa alla inlägg
  • Solhöjden

LindeMammor05

Välkommen till oss Mellas! Va kul att vi blir flera. Fjärde Vedevågaren, snart är vi Linde-bor en minoritet. *L* Hur hittade du tråden? Genom surfning eller har du någon bekant i gänget?

Cissi - Vilken söt liten Joachim ni fått! Förstår att du sitter och luktar o gosar för fullt nu. Vad snabb du var att få ut bild på honom! Kul för oss!

• Solhöjden

Tack så mycket för alla gratulationer!

Petra, festen blev lyckad och "knölarna" blev mycket bra! Tack så mycket för det goda receptet. Presenterna.... jag fick pengar av släkten till en digitalkamera, av kompisar fick jag smycken från Pilgrim! Det uppskattades verkligen = Jättefina. Av min kära make fick jag ett tandemflyg med en instruktör från Njord (Skärmflygklubben som Örjan är med i) Det ska bli jättekul, snart kommer jag i luften hem till dig! *L*

Nu har de sista gästerna åkt....det kom några idag också! = Trevligt!

Idag har Patric fått den andra vaccinationen och fick strax före läggdax feber och var öm på benet där han fick sprutan...hoppas han sover bort det hela och att han är bättre i morgon...

• Solhöjden

Hu...en dag närmare 40 än 20..... 40 låter verkligen gammalt *L* 30 känns på något sätt inte så farligt... eller?
    Tur att jag fick lite glittrande smycket som kan lysa upp mig så här på ålderns höst....
    Jag gillar också Pilgrim skarpt. Min kusin jobbar i blomster-/presentbutik i Norrköping och säljer Pilgrim så hon hade minsann kollat först i höstens kollektion och valt ut ett halsband och ett par örhängen som verkligen föll mig i smaken... Ja, du får se det när du kommer nästa gång!

Knölar är ju helt perfekt att tillaga när man blir många och man vill förbereda innan. Jag behövde ju bara värma gratängen och plocka fram det andra tillbehören. Sånt gillar jag. Den enda missen var att en kompis till mig inte tål vitlök, och jag hade vitlök i allt utom salladen o brödet....

• Solhöjden

Försöker också komma in på bankens hemsida...de har väl nå´t strul... Har hållit i sig hela dagen...

Trevligt fika idag??
    Patric har haft feber hela dagen pga sprutan igår och nu stiger den igen. Han har humöret på topp men är varm som en kamin.

Druvan - Hur gick det för Kevin med sprutan? Är han också febrig??

• Solhöjden

Petra - Träning på Kirurgen, visst var det du som skrev om den!? Jag vill också forma kroppen! Hänger gärna på om det blir något....Det är roligare att gå med någon än att gå iväg själv...

• Solhöjden

Hallå alla fika pinglor.... jag hämtar Lina på dagis 13.30 sen kommer vi till Kingsgården.

Onsdagen 5/10 ca: kl 13.30 på Kingsgården.

Jenny & Levina
    Petra, Jonas & Jesper
    Jessica & Kevin
    Johanna & Max
    Maria, Patric & Lina

AnnaMax välkommen till oss!

Nu när vi blir fler o fler blir det mycket att läsa ikapp ibland! Kul!
    Petra - när det gäller försäkringsbiten så såg jag att ni rett ut det hela redan!

• Solhöjden

Petra - jag ska också på Tupperware ikväll så jag misstänker att vi ses där!!

• Solhöjden

Hallå på er!
    Nu är det måndag igen och jag läser att ni varit på marknad en hel del av er. För mig blev det ingen marknad. Vädret avskräkte i lördags och i söndags med för den delen...
    Fick räcka med Nora- o Lindemarken. Hade lite medskick med mamma som handlade bla mössor till barnen!
    Petra - vad häftigt att kappan redan stigit i pris. Intressant att se vad du får ut i slutet! Det är nog bra som dr Phil säger, att göra sig av med vissa kläder. De blir ju en kick att få handla nya mindre kläder för pengarna istället! Eller? Själv skulle jag behöva en del nytt i min garderob. Jag håller på att rensa ur gammalt som jag aldrig använder, och vips blev det inte mycket kvar..... Men man hamnar ju allt som oftast på barnavdelningen när det är shopping på gång.

Druvan - Skönt att Kevin sov på fm så du hann fixa lite. Går det bättre med sömnen nu??

• Solhöjden

Jessica - Patrics sovrutiner är nog ganska lika Kevins. Men han har fått ordning på dags- sömnen. Han sover mellan ca9.30-12 sen vid ca 14-15 och lägger sig vid 19.30. Men på natten är han inte lika punktlig. Han kan vakna varannan och ibland varje timme. Oftast vill han ha nappen, lite hungrig/snuttig/sugen vid ett par tillfällen. Det stör ju en annans sömn rejält...

Verkar som jag missade något på Outsiders igår. Handlade det om barn??

Petra - Det blir inget hos Eva imorgon, de är sjuka. Bestämde nästa onsd istället. Samma tid samma plats! Vi ses på Kingsgården i morgon.

Onsdagen 5/10 ca: kl 13.30 på Kingsgården.

Jenny & Levina
    Petra, Jonas & Jesper
    Jessica & Kevin
    Johanna & Max
    Maria, Patric & Lina
    Elin & Linus

Svar på tråden LindeMammor05