Det gick jättebra på Storken idag, barnmorskan var jättegullig och visade hur jag skulle hålla och så. Eftersom mina bröst är lite hängiga så provade vi med en ihopvikt blöja som kudde under och då gick det lättare för Wilhelm att få ett bra tag. Han ska även ligga lite snett på rygg när vi ammar, annars står det ju mage mot mage överallt. Hon tyckte jag skulle smörja med Bepanthen och bröstmjölk men hon trodde inte jag skulle behöva någon amningsnapp så vi testar såhär tills vidare och hoppas det läker. Vi bestämde med BVC att de ska komma hit på måndag så då kan jag få mer hjälp om det inte skulle funka.
Wilhelm vägde nästan lika mycket som när han föddes så det känns ju toppen. PKU-testet var jobbigt, först kom det inget blod så de fick byta till en större nål och plötsligt tyckte jag det var blod överallt, Wilhelm skrek och jag grät, tillochmed barmorskestudenten hade tårar i ögonen sa Åke. Men det var ju ingen fara förstås, jag är väl bara väldigt känslig. Wilhelm somnade om igen sedan och sov i flera timmar till och han verkar inte bry sig om såret på handen alls.
Titti: Appropå vakentid så undrar jag om du har något bra tips på hur man håller småttingarna vakna?
Angående lunchen så kommer jag ju inte men jag kan lägga upp den som event för gruppen på Facebook om ni vill. När och var blir det i så fall?
Nu har vårat amningslarm kommit, vi beställde det i söndags och det är redan här. Toppen! Nu gäller det bara att lära morsan att lägga ifrån sig det lilla livet. =) Nu ligger han faktiskt ensam i vagnen och det går jättebra.