• Tehus

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Emma och Helena: Föräldragruppen är på tisdag kl 16 (på samma ställe som vi var innan ploppning).

• Tehus

Grattis Mia! Skönt att det gått bra.

WW: Här händer inte heller mycket på dagarna, jag är glad att jag får i mig mat. Försöker gå en promenad varje dag (vilket inte alltid lyckas). Ibland kör jag en maskin tvätt men all städning och liknande får vänta till Åke är hemma. Det är han som får sköta det mesta städandet och fixandet =). Även om nätterna funkar ganska bra nu tar jag alla chanser jag får att sova lite på soffan och jag är konstant hungrig så det blir hög prio på att få i sig en macka eller så emellanåt. Mycket micromat här! De har god lasagne på Kvantum =). Den här veckan har jag kört frysta pajer av olika slag med någon grönsak till. Nej, jag har inte ätit dem frysta, jag har värmt dem i micron först! Jag har väl också känt att jag kanske borde göra mera men försöker släppa det.

Nu är Wilhelm återigen inne i en "jag vill ha mer mat"-period så jag tycker jag ammat hela dagen och ändå blir han inte nöjd. Tror han har en sån period en gång i veckan och då sover han bara korta stunder på dagen. Nu har han dock somnat några minuter i pappans knä! Wohoo! Mat och internet till mamman!

• Tehus

Idag är Wilhelm 2 månader och sov 7 + 3 timmar inatt. Skönt efter en strulig helg! Igår körde Åke omkring med oss i bilen så vi sov i två timmar där bak för jag var så trött, både jag och Wilhelm gillar att sova i bilen =). Det är verkligen ingen ordning på amning och sovning nu. Hoppas det rättar till sig snart. Ska passa på att äta något nu när han somnat i vagnen en stund, kan bli allt mellan en halvtimme och tre timmar.

• Tehus

Caroline: Får se om jag kommer, beror lite på väder och humör och hur lång tid det tar att packa för midsommar. Lägger upp det på FB iaf...

• Tehus

Hoppas alla haft en bra midsommarhelg. Vi har varit och träffat släkt i Värmland och överraskats av att Wilhelm somnat nio varje kväll. Nu har vi börjat dricka te och mysa tillsammans efter att han somnat! Ikväll somnade han redan klockan åtta men jag vågar inte riktigt slappna av och tro att han kommer sova hela natten igenom (amning blir det förstås, minst en gång).

Titti: Härligt att det funkat så bra på semestern! Låter lite tufft att tränga ihop sig så många på liten yta när man har liten en.

På tisdag tänkte jag och Wilhelm hälsa på hans pappa på jobbet. De längtar visst efter att få se honom där.

Jag borde kunna vara med på fredag, har ingenting inplanerat då. Imorgon tänkte jag bara vara hemma och ta det lugnt, kanske tvätta lite.

Angående ontet där nere så minns jag inte hur länge jag hade ont så det var nog inte så länge. Jag har iofs fortfarande lite ont av foglossningen men det är ju en annan sak. Sedan dyker det upp lite ont här och var efterhand (lår, fötter, skinka...) men det tror jag beror på att jag spänner konstiga muskler när jag ammar eller nåt. =) Får aldrig riktigt till det så jag sitter riktigt skönt - förutom i baksätet på bilen!

• Tehus

Hur fixar ni värmen? Här blir det jättevarmt inne på eftermiddagarna och Wilhelm kan inte sova och vill bara äta hela tiden. Han verkar inte gilla att sova ute heller och går jag ut och går med honom skriker han hela vägen. Någon som har några bra tips? Det ska visst bara bli varmare och varmare i veckan.

• Tehus

Lite kläder och mycket amning här med. Igår fick han lite mjölkersättning också eftersom han inte blev nöjd. Nu har han faktiskt somnat så jag passar på att stoppa i mig glass, det är jag värd! =)

Skönt att höra att man inte är ensam om problemet i alla fall.

• Tehus

Jane: Härligt! Hoppas vi blir lite smittade här.

Wilhelm var vaken, gnällig och ville bara vara hos mig, från tre på em (då han sovit trekvart) till åtta när vi la honom men han vaknade igen efter tio minuter. När vi försökte få honom att somna om kräktes han som aldrig förr. Tog tempen för säkerhets skull men det var bara normalt. Han somnade vid halv elva till slut. Vi hade 27 grader i hela huset när han skulle sova så det var väl inte så konstigt kanske. Hade balkongdörren öppen hela natten och på morgonen var det "bara" 22 grader! Han har i alla fall bara vaknat och ätit två gånger men istället har jag haft svårt att sova efter första matningen.

Idag är W gnällig och pipig, har fått honom att somna i vagnen nu och hoppas han kan sova ett tag medan det är lite svalare i huset.

Uffa, jag som sett fram emot att vara mammaledig på sommaren känner mig smått blåst på konfekten. Gnäll, gnäll, ja, jag blir också gnällig när det är såhär =/. Hoppas han vänjer sig vid värmen snart och börjar sova bättre så vi kan ha lite trevligt ihop igen.

Caroline: Hur ser magen ut? Om den fortfarande är stor så är han nog kvar där inne =).

• Tehus

Förresten, jag har ju också några foton från när ni var här. Jag kan lägga upp dem också på FB om ni vill.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3