• Tehus

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Mia: Tack! Jo, nu känns det rätt bra. Har haft det lite deppigt en period men det verkar vända nu, mycket tack vare vår underbara distriktsköterska! Fick veta att Wilhelm inte skriker för han har ont i magen på kvällarna utan för att mjölken är blaskig då, han vill bara ha gräddmjölk (det syns på honom också)! Verkar som vi klarar oss bra själva nu första dagen utan pappan också, skönt!

• Tehus

Jadu, den lilla hickan, Wilhelm verkar inte heller trivas med den.

Nu har plutten vaknat och fått mat, "Mysigt" tyckte Wilhelm och fyllde inte bara blöjan utan även bodyn och byxorna med bajs, det rann tom ut på amningskudden. Så nu är han nytvättad och kläderna ligger i tvättmaskinen. "Mindre mysigt" tyckte mamman...

• Tehus

Vädret och trötthet gör att jag stannar hemma idag. Wilhelm har visserligen varit väldigt snäll i natt, vi la oss vid elva och han vaknade först vid fem och hade inte bajsat så det blev bara amning och omsomning tills vi gick upp vid sju. Men jag röjde väl omkring lite väl mycket igår så jag ligger nog efter lite med sömnen ändå. Hoppas ni får trevligt så kan jag försöka vara med nästa gång istället.

• Tehus

Caroline: Jodå, det var ju det där bajspartyt förstås =). Åke hade med sig wienerbröd hem också så vi firade med kaffe och wienerbröd medan Wilhelm fick bröstmjölk.

Lite trist att jag missade lunchen som verkar ha varit lyckad men jag behövde nog vila det lilla jag har fått vilat. Nu har vi precis varit på promenad också, nu är det ju riktigt skönt ute! Wilhelm verkar fortsätta sova.

Jag kan tänka mig att bjuda på kaffe eller te någon dag om det är någon som är sällskapssjuk och har lust att titta förbi, så kan man ju ta en liten promenad tillsammans också (om man nu inte är för gravid för att orka promenad förstås). Kanske inte alla på en gång då =).

• Tehus

WW: Lycka till i morgon! Hoppas allting kommer gå bra för dig.

• Tehus

Jag kan tänka mig att ta emot besök någon dag i nästa vecka. Wilhelm är sitt bästa jag på förmiddag och tidig eftermiddag än så länge så någon gång mitt på dagen skulle kunna funka. Jag tror onsdag är bäst för mig i så fall.

• Tehus

Ptja, det var faktiskt det där med bil (eller bristen på bil) som var en av anledningarna till att jag föreslog att vi skulle vara här och det är ju en liten bit att gå till Öxeryd (iaf ser det ut så på kartan). Men om det är någon mer som har plats för en stor och en liten åker jag gärna med.

Nu vaknar lillplutten.

• Tehus

Verkar som onsdagen skulle funka också, eller har jag missat något? Jag skulle föredra onsdag om det går eftersom det verkar som vi får besök här på torsdag kväll.

• Tehus

Hanna: Du får bestämma vilken dag vi fikar hos dig, jag kan ju både onsdag och torsdag egentligen, tyckte bara onsdagen passade mig bättre men det är ju roligt om flera kan vara med.

Helena: Vilken skön vändning, hoppas att det håller i sig!

Ida: Vad kul att han härmar dig! Jag längtar efter att få mer respons från Wilhelm, men jag har ju börjat få leenden nu i alla fall =).

Titti: Var är det du bor? Jag är gärna med på promenad någon dag, fast jag går rätt långsamt fortfarande.

Just nu känner jag mig rätt nöjd med att jag vågade mig på att promenera ner till Lindex och shoppa ensam med Wilhelm idag. Kunde dock konstatera att Lindex inte är barnvagnsanpassat, antar att jag kommer få fler såna uppenbarelser framöver =).

• Tehus

Emma: Låter ungefär som jag kände mig på dagen innan det satte igång på natten. Mina värkar var ju inte som de "ska", en treminutersvärk på tio minuter när vi ringde in. De ville inte ha in oss förrän de hörde själva hur långa värkar jag hade och då var jag öppen 7-8 cm när jag kom in. Men jag har inte hört om någon som följt normerna för hur det ska gå till =). Håller tummarna för er nu i alla fall!

Hanna: Vad trevligt! Ska lägga upp det på Facebook också eller vill du hålla det på listan?

Ida/Anna: Kunde jag åka med någon av er på onsdag? Vore toppen i så fall!

Titti: Lycka till med intervjun, vad det nu kan vara för något spännande =).

Sara W: Lycka till med resan! Hoppas Edwin är lika förtjust i att åka bil som Wilhelm är, han är nöjd så länge motorn är igång men stannar den blir han tjurig (om han är vaken, annars sover han vidare).

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3