• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • lillaC

Anna, vi åker väl ner till Aspen vid 11:30. Tar med lunch och badkläder...

Om det är någon mer som vill picknicka lite med oss skulle det vara trevligt. Vi kan väl ringas på mobiler och bestämma exakt var, tur att vi har dessa små fiffiga tingestar!

• MiniStumpan

Jag och Max kommer nog också ner Aspen en sväng, om det är gott väder, i morgom. Fast badkläderna lämnar jag nog hemma...men lite lunch kan ju vara mysigt.

• WonderfulWord

just nu har jag en så trött bebis i sitt rum att han börjar gråta när han vänder på huvudet och tappar nappen. han bryr sig inte om han tappar nappen när han har somnat men innan skall den var där...stackare:(

• HannaJohansen

Hej!
    Jag kommer kanske ner en sväng imorgon fast Samuel är hos dagmamman, näst sista dagen sen är han ledig i 7 veckor. Det kommer att bli intressant...

Angående förkylning så är jag expert vid det här laget och både renässans och nezeril (finns för bebisar 1-7 månader i engångsförpackningar) är ett måste. Sen kan ni lägga några böcker under sängen för att höja huvuddelen, ni måste också lägga en handduk eller liknande under deras rumpa annars kommer de hasa ner till fotändan på sängen

Ha det bra!!

• Thursday

Jag kanske hakar på imorgon, hade ändå tänkt köpa mig en sallad eller macka och njuta av vädret efter vårt BVC kl 11.

• solima

Vi kommer nog oxå ner till aspen imon.

Vi ses !

• lillaC

På Apoteket finns också "näsdroppar" för småttisar i en spray. Kan vara lite pilligt med engångs...

• WonderfulWord

jag har börjat planera dopet för Philip och skall ha det den 9/8. vet ni om några lokaler man kan låna/hyra som vi han ha samlingen efteråt??

• Projekt Lennart

Hej alla!

Vilken aktivitet det är här alltså! Har ÄNTLIGEN fått tillbaka min dator - att man kan sakna en pryl (och er) så mycket...

Har också ÄNTLIGEN fått lite "riktiga" tecken på att Lennart har för avsikt att komma ut någon gång (och inte stanna kvar i min mage för alltid). "Proppen" gick i lördags och huvudet är fixerat (och det med besked - BM hittade inte huvudet först eftetersom axlarna var där huvudet så att säga borde vara ). Har helt sjukt mkt sammandragningar - idag har jag inte kunnat gå mellan altanen och köket utan att få pustigt ont. Igår trodde jag verligen att det var på gång, fick sammandragningar med jämna mellanrum, men efter ett samtal med BB och deras tips om att testa om värkarna gick över av ett varmt bad kände jag mig riktigt grundlurad. Det tog inte många minuter i badet innan de släppte. Hoppas nu innerligt att de riktiga värkarna kommer SNART för det är ju sådär kul att bara gå och få sammandragningar stup i kvarten och inte ens våga sätta sig i bilen (vore inte vidare trafiksäkert). Tur iaf att det är ett sådant underbart väder!!! Kan ju trots allt tänka mig värre sätt att spendera dagarna än på altanen med en bra bok

Ha det gott i solen!

• Tehus

Hur fixar ni värmen? Här blir det jättevarmt inne på eftermiddagarna och Wilhelm kan inte sova och vill bara äta hela tiden. Han verkar inte gilla att sova ute heller och går jag ut och går med honom skriker han hela vägen. Någon som har några bra tips? Det ska visst bara bli varmare och varmare i veckan.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3