• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • Knuff

Grattis Anna! Det blir ett helt fotbollslag!

• Knuff

Caroline! Det är OK att lägga ut bilder men bara om jag blev bra

• solima

Grattis Anna!!
    Jag pratade med Anna förut, alla mår bra och de har gått snabbt men bra.

Caroline de e helt ok för mig att du lägger ut bilder.

• MiniStumpan

Stort grattis Anna. Det trodde man inte igår när du vankade runt på stranden

Caroline. Viss går det bra att lägga ut bilder. Men då får det vara de allra snyggaste

Men nu Caroline är det inte långt kvar. Max 3 veckor kvar Så har vi den sista bebisen, i tråden, på utsidan.

Vad härligt livet är just nu. Sitter på utsidan och ammar och bara har det sååå skönt. Nu skall jag spola av altanen och uteplatsen och vattna alla blommor.

ha det gött hej

• MiniStumpan

Glömde säga att jag på fredag skall vara ifrån min lille skrutt för första gången.
    Jag skall på möhippa kl 18 vilket innebär att Andreas kommer att få ta 2 matningar. Att vara hemma med farsan är nog inga problem hehe undrar bara om Andreas kan hålla sig lugn när Max börjar skrika efter mat.
    Men Max är ju inte jätte bundis med flaskan även om han får den ibland. Men då har de varit i samband med en ammning. Så han har aldrig fått bara flaskan. Vi får väl se hur det går. Jag skall i vilket fall som helst inte dricka. Känns för jobbigt att pumpa så mycket så att han får mat även på lördagen. Så jag får väl åka hem om det krisar.
    Men det skall, om allt fumkar, bli kul att komma hemifrån om ens en liten stund. Fast lite tomt också

• lillaC

Jag ska jobba imorgon och Andreas ska var hemma med barnen. Blir också första gången jag är borta mer än ett matpass. Min lilla verkar ju tycka att äta inte är något för henne, jag får lura och trixa. Idag har hon ätit väldigt lite. känns ju inte så smart när det är så varmt! Dessutom var vi på bvc och fick de första sprutorna.

Fast å andra sidan har hon tyckt att det har varit mer ok med ersättning än det mamman har att erbjuda, så vi får se hur det blir.

Blir det någon träff på fredag? Jag är med om det funkar med våra tider.

• HannaJohansen

Grattis Anna, han längtade nog ut till sommarvärmen! Hann mormor upp igen från Halmstad??

Idag har både jag och min man fått veta att vi får behålla våra jobb på Volvo Penta-jippi. För min del blir det t.o.m. lite bättre men å andra sidan måste jag börja jobba redan i september. Jag börjar dock lugnt med 2 dagar i veckan. Annars tycker jag att jobbet känns väldigt avlägset och jag njuter mycket mer av att vara hemma denna gången speciellt nu när sommaren kommit tillbaka.

Ha det bra!!

• MiniStumpan
    HannaJohansen skrev 2009-06-24 22:46:05 följande:
    Grattis Anna, han längtade nog ut till sommarvärmen! Hann mormor upp igen från Halmstad??Idag har både jag och min man fått veta att vi får behålla våra jobb på Volvo Penta-jippi. För min del blir det t.o.m. lite bättre men å andra sidan måste jag börja jobba redan i september. Jag börjar dock lugnt med 2 dagar i veckan. Annars tycker jag att jobbet känns väldigt avlägset och jag njuter mycket mer av att vara hemma denna gången speciellt nu när sommaren kommit tillbaka. Ha det bra!!
    Härligt Hanna att ni får stanna kvar. Inte kul dock att börja jobba så tidigt men 2 dagar i veckan kan ju vara okej.
    Själv känner jag just nu att jag ALDRIG vill börja jobba igen. Men jag är verkligen glad att jag har ett jobb att komma tillbaka till men nu när man har en liten då skulle jag hellre vilja arbeta typ i Lerum än på Masthugget. Men men. Får se om marknaden har vänt när jag skall börja jobba igen. Min chef ringde häromdan och sa att jag fått löneförhöjning. Och då har jag inte ens löneförhandlat. Så nu har man ju iaf lite bättre utgångsläge för högre lön om man skall söka nytt jobb.
  • solima

Är lycklig idag!!

Igår lyckades vi få Isa att sova utan massa meck!!!!!!!
    La henne i vagnen och gick på promenad, Mikael ville fiska. Var ute i ca. 2 timmar och Isa sov som en stock. När vi kom hem vakna hon naturligtvis, de var bara lite mat som skulle till så somna hon om så gott igen. Sen var det bara lägga över henne i sin säng.
    Hon har nog haft det lite jobbigt i vårt varma sovrum i natt, vaknat varannan timma och velat äta, vilket hon inte brukar. Vi hade 26 grader varmt inne, lite i varmaste laget.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3