• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • Projekt Lennart

Har BF idag men ingen Lennart syns till. Hallå? Vart har han tagit vägen? Någon som har några tips?

• Tehus

Jane: Härligt! Hoppas vi blir lite smittade här.

Wilhelm var vaken, gnällig och ville bara vara hos mig, från tre på em (då han sovit trekvart) till åtta när vi la honom men han vaknade igen efter tio minuter. När vi försökte få honom att somna om kräktes han som aldrig förr. Tog tempen för säkerhets skull men det var bara normalt. Han somnade vid halv elva till slut. Vi hade 27 grader i hela huset när han skulle sova så det var väl inte så konstigt kanske. Hade balkongdörren öppen hela natten och på morgonen var det "bara" 22 grader! Han har i alla fall bara vaknat och ätit två gånger men istället har jag haft svårt att sova efter första matningen.

Idag är W gnällig och pipig, har fått honom att somna i vagnen nu och hoppas han kan sova ett tag medan det är lite svalare i huset.

Uffa, jag som sett fram emot att vara mammaledig på sommaren känner mig smått blåst på konfekten. Gnäll, gnäll, ja, jag blir också gnällig när det är såhär =/. Hoppas han vänjer sig vid värmen snart och börjar sova bättre så vi kan ha lite trevligt ihop igen.

Caroline: Hur ser magen ut? Om den fortfarande är stor så är han nog kvar där inne =).

• Tehus

Förresten, jag har ju också några foton från när ni var här. Jag kan lägga upp dem också på FB om ni vill.

• Annapanna79

Hej!

Tack för alla gratulationer.
    Allt gick jätte bra och ganska så snabbt. Han kom i går kl. 10.33 och vägde 3720g och var 48 cm lång.

Är fortfarande kvar på BB men väntar på barnläkaren så att vi kan åka hem. Jag tycker att det är ganska tråkigt att vara här.

Skriver lite mer sen.
    Ha en härlig dag och hoppas att alla bebisar inte har för ont av värmen.

• MiaMitisen

Ett jättegrattis Anna! Ulle skvallrade igår när hon var här.
    Skönt att det gick bra.

Caroline: tror tyvärr inte att det finns så mycket tips. Jag hade hållt igång som en dåre i flera dagar..typ en vecka , men sen bestämde jag mig att ta det lugnt en dag och då ville hon komma ut.

Hanna: vad skönt att ni fick behålla jobben. Grattis.

Idag fick oscar åka fyrhjuling till dagis. Patrik var hemma idag, han är på väg på begravning nu. Är ganska nöjd att vara hemma om jag ska vara ärlig.
    Ska ta och plocka lite här hemma nu medans Cornelia sover, sen ska jag ut på en promenad tänkte jag.
    Måste följa med på nästa träff också. Det var ju åratal sen nu. Kan hela nästa vecka som det ser ut nu.

Ha det toppen!

• Knuff

FIKA!!
    Edwin är ju förtjust i kakor och sånt... så i morgon kan ni väl komma till oss och fika. Kl 11 har ju fungerat förut. Kan det bli bra?

• MiaMitisen

Jag hoppas för allt i världen att det är värmen som är jobbig för lillan...för snart orkar jag inte med detta gnällandet mer.... konstant...hela dagen... sover knappt...

så nu fick jag gnällt lite..

• efia

Grattis här med Anna!

Caroline - För mig går det också bra att lägga ut bilder på FB.

Skönt med jobben Hanna. Här väntar vi på besked om ett eventuellt vikariat i alla fall som min sambo kanske har på gång nu när han är uppsagd. Vore ju rätt skönt.

Tycker att värmen funkar bättre än förra gången då jag var helt oförberedd på vad värme gör med små bebisar. Denna gången har vi varit mycket ute i skuggan, eftermiddagarna och kvällarna har dock varit lite skrikiga ändå, men det har nog haft mer med magont att göra än värmen. Fast det späs väl på lite av allmänt värmeobehag förstås. Var på bvc idag och 5,5 kg har han gått upp till klumpen. Hon sa också när vi pratade om hur bra han sover i babyskyddet att jag kan gott sätta honom i det hemma också stundvis om han inte vill somna så det gjorde vi idag. Jag satt ute och läste och Sixten satt i sin stol bredvid mig och sov - underbart!

Nähäpp nu verkar eftermiddagsskriket börja, dags att bära-bära.

• efia

Det blev förresten inget frätande i Borås i tisdags. Skönt i och för sig på sitt sätt, men orsaken var desto tråkigare. Tydligen har de sytt ihop såpass fel att det måste göras om. Känns verkligen inte jätteskoj med tanke på att jag hade så j-vla ont efteråt just under läkningen. Pratade dock med BM idag också och hon trodde att det kanske var just för att det "satt fel" som det gjorde så ont så det är inte alls säkert att det blir samma sak denna gången. Men oron finns ju där såklart. Och såklart gör de inga planerade operationer under sommaren så nån gång i september blir det. Så några sena romantiska sommarnätter är visst bara att glömma... Kan inte det här bara vara avklarat så att jag kan fokusera på att bara vara mamma? Frustrerad!

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3