• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • MiniStumpan

Sist när det var så varmt då var det endast blöja som gällde och så fick han ligga utan blöja ganska mycket. Den är ju väldigt varm. Sedan gav jag honom också lite vatten mellan matningarna. Jag vet att bebisar får i sig vätska genom att amma men jag tyckte bara att han blev varmare när han skullde ligga tätt intill mig hela tiden så därför fick han lite vatten och blev ganska nöjd.

• WonderfulWord

jag har tur i värmen för vår nedervåning har en konstant låg temperatur på ca 18 grader oavsett hur varmt det är på ovanvåningen. men när det är varmt så är det bara blöja som gäller.

Philip har inte gjort något speciellt när det är varmt. det verkar som jag har fått ett barn som acceptera det mesta bara han får äta och sova som han vill.

hur är det med utvecklingssprången när barnet är fött efter BF. jag vet att när ett barn är för tidigt född så räknas inte de veckorna in utan man räknar 4-6 veckor från planerat BF är det tvärtom men senare födda banr???

• MiaMitisen

Hejsan alla!
    Tänkte lämna lite livstecken från oss. Allt går väl egentligen fortfarande bra, men har samma "problem" som Åsa. Plus att det gnälls hela tiden så jag nästan får krupp.
    Jag som var så nöjd över en tyst och sovande bebis. Men det är väl värmen...
    Tyvärr har jag inga bra tips. Just nu ligger hon i sin vagn inne i tvärdrag och sover, endast i blöja.
    Bvc-"tanten" var här idag. Hon godkände Cornelia. Hon har gått upp till 4,1 kg nu. Växer så det knakar.

*uppehåll*

Nu har kompisen varit här och hälsat på. SÅ nu ska jag ner och hämta hem oscar och köpa Makrill. Det blir grillad fisk till middag idag.

Skriver mer sen...

• Knuff

Vi har tur för det är inte så varmt i huset. Igår var det blöja som gällde här hemma. Vi satt i uterummet och han låg på en filt på bordet. Mysigt. Jag försöker amma så mycket som möjligt så han får vätska. Har oxå suttit i källaren och ammat.

• Tehus

Lite kläder och mycket amning här med. Igår fick han lite mjölkersättning också eftersom han inte blev nöjd. Nu har han faktiskt somnat så jag passar på att stoppa i mig glass, det är jag värd! =)

Skönt att höra att man inte är ensam om problemet i alla fall.

• Thursday

Åh, nu får det vara nog! Axel fick sin enda kortärmsbody på sig idag, och den är rätt trång i grenen. Han klockade in på 65,5 cm igår och bodyn är 62. Så när jag satt och skulle äta lunch så lyckas han bajsa ut genom benet på blöjan så att det RANN bajs nerför mina byxor... Bodyn lyfter upp blöjan så undertill tydligen. Inte en fläck på honom dock! Imorgon är det vi som ska shoppa.

• Knuff

Ida! Det är härligt! Edwin körde badrumstricket i går, dock bara ca 45 cm så det är långt från personbästa men givetvis på mattan...

• Thursday

Heh, jag berättade för maken om Edwins förmågor - han blev nästan lite skakad stackarn, och förlät genast Axelmannen för hans förkärlek för att bajsa i ren blöja

• Projekt Lennart

Hello!

Skvallermoster är tillbaka - Anna har fått en liten pojk och alla verkar må bra (enligt sms:et iaf) Tänk vilket pojkår det är i Lerum i år!

Jag har - som ni märker - alltså ännu inte åkt in - och är alltså siste man till rakning, so to say. Har inte lika illa sammandragningar idag så jag lär väl få vänta och vänta och vänta innan det blir dags... (BF imorgon).

Tänkte höra om det är ok med er att jag lägger ut några bilder på er som var med på fikat på Facebook (Lerumsidan)?

• Thursday

Jaså minsann, hon som hävdade igår att det nog skulle ta en månad till? Stort GRATTIS till ännu en kille!

För mig får du gärna lägga upp kort

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3