• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • Knuff

Emma! Trist att de sytt så dåligt. Hoppas du står ut tills det är dags att fixa till.

Sitter här och tittar på en hickande Edwin. Det ser ju ganska sött ut och just nu är han oberörd men blir sur efter en stund.

Ska ut i solen och svettas lite. Han får ligga i vagnen och mysa lite.

• Thursday

Usch Emma, det var tråkigt! Inte för att frätandet lät så hemskt skoj heller, men det hade ju varit ett avslut på det hela i alla fall!

Sara - vi kommer gärna en sväng vid 11 imorgon. Sen ska vi nog handla lite gott och fixa superkvällsmat till Axels pappa som går på semester imorgon. Tror att det är dags för champagne, har ju varit torrlagd allt för länge. Men här tror vi stenhårt på Livsmedelsverkets råd! Stackarn är fortfarande på jobbet, och samma visa var det igår. Men han lyckades iaf säga nej till att ställa in sin första semestervecka alt. jobba i helgen - alltid något!

Idag har vi varit inne i stan, Axel skrek som en tok i typ en halvtimme innan han lyckades somna, men då sov han så gott, så gott. Tror att värmen påverkar, han brukar alltid sova gott i vagnen. Men shit vad svettig jag hann bli under den tiden, försökte ta honom i selen också men då blev det etter värre. Det är klart, det blir ju inte svalare för honom att sitta kloss an mot mig. Men nu har vi köpt lite sommarkläder på rea. Måste säga att det var VÄLDIGT urplockat på alla affärer, var på två Lindex, ett KappAhln och två HM. Men nu kan jag iaf motivera det jag köpte på PoP för Axels pappa som är en... ekonomiskt lagd person

• WonderfulWord

här vill Philip hellre dricka vatten än att ammas och att ta varm ersättning men ficki honom lite av varje varje måltid. han sover som hanskall men är full med utslag stackarn. vi har ju tur att våra sovrum ligger i källaren så att det alltid svalt därnere.

jag skulle vilja komma fika i morgon men har planerat inhela dagen på sant imorgon inför allt som skall köpas till dopet. + att vi har BVC imorgon kl 11.15. jag tor att han har blivit 58cm och 4.1 kg tung så får vi se om det stämmer:)

• solima

Gokväll!
    Sitter här och ler (skrattar så jag får ont magen... ) för mig själv när jag lyssnar på när Mikael byter på Isa, han talar om för henne hur man ska bete sig. Väldigt roligt att lyssna på
    Han har riktigt problem med Isas fötter som är överallt där de inte ska vara... som i den bajsiga blöjan...

Vi kommer gärna på fika imon!

• lillaC

Sara: jag kommer nog också ner till dig imorgon.

• Knuff

Kul att vi blir några stycken!
    Hittills: Emma, Ida, Jane, Titti och jag med vår små solstrålar.
    Toppen! Blir det för varmt kan vi ju sitta i källaren, där är det svalt och skönt

• Tehus

Sara: Känner mig trött efter en gnällig och varm vecka så jag blir nog hemma.

Sara och Titti: Jag har på eget bevåg gjort er till admins i gruppen på FB så ni också kan skapa events mm.

Anna och Hanna: Grattis grattis!

Nu har äntligen W somnat så vi ska dricka te och stupa isäng här. Lyckades i alla fall gå en promenad med W utan en massa skrik och gråt idag! Lycka! =)

• MiaMitisen

Tyvärr kan jag inte komma på fika imorgon, då vi har våran fika här hemma på gatan. Men hoppas på nästa gång.

Jane: jag förstår hennes pappa! Tycker själv att det är väldigt långa och många ben ivägen när det är blöjbyte...

Vågar inte säga för mycket men nu sover Cornelia väldigt gott i sin säng. Hoppas det fortsätter så.
    Tänkte faktiskt skutta till kojs själv.

Sov gott alla när det är dags. Hoppas ni får en trevlig fika imorgon.

Kram Kram

• MiniStumpan

Gokväll alla brudar.

Vi kan tyvärr inte komma i morgon. Jag har för mycket som skall göras och så skall jag ju iväg på kvällen utan Max :-O

Idag har jag i alla fall varit duktig och spacklat inne i sovrummet. Men oj vad oeffektivt det är när man är hemma själv och måste springa mellan spackel och napp som trillar ur munnen och alla extra amningar i och med värmen. Lite stressande eller.
    Så på en HEL dag hann jag med halva sovrummet. När Andreas kom hem gjorde vi klart resten på typ en halvtimma.... Där fick man för att man försöker göra sig till. Men men nu är rond 1 avklarad. Så nu var det bara slipning, spackling och slipning kvar då. Och så var det ju resten av huset också ja....

Emma. Låter inget vidare. Och tråkigt att du skall behöva vänta så länge. Men det kommer förhoppningsvis inte göra lika ont när de väl sytt ihop dig rätt.
    Inte konstigt att du haft sånna problem...

Nu sover resten av min familj sedan ett tag tillbaka så jag kanske skulle passa på jag med. Men det är ganska skönt att sitta uppe för sig själv när de andra sover. Speciellt en liten då
    Tänk att man kan uppskatta en timmas egentid runt klockan 11 på kvällen. Egentid var ju något man tyvärr inte var förståndig nog att uppskatta innan man blev mamma.

• MiniStumpan

Gick ju sådär bra att lägga sig när man fick reda på att Michael Jackson precis dött.

Men nu verkar det bekräftat iaf så nu skall jag lägga mig.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3