Projekt Lennart skrev 2009-06-30 17:31:36 följande:
Hello! Ja, som sagt, då har även "Lennart" anlänt (nä, han har inget namn ännu...).Var på middag hos några vänner på lördagskvällen när jag började ana vartåt det barkade. Visste dock att det skulle bli hemgjord glass till efterrätt så jag väntade in i det sista med att säga till Mattias att vi nog borde åka hem (jag gillar glass). Fick dock ge mig och så åkte vi hem och två timmar därefter var vi på Östra och jag var öppen 4 cm. Sen gick det snabbt och bra och jag var helt öppen några timmar senare och fick böja krysta. Då var det inte lika rolig längre för han kom inte igenom bäckenet ordentligt. Helvete i satan vad ont det gjorde. Inte blev det bättre av att det var ett pucko till läkare som inte ville ge EDA utan gav istället en spinal (typ EDA fast bara en dos) och när den slutade verka trodde jag fan att jag skulle dö. Fick sitta på en pilatesboll för att det ev skulle öppna bäckenet bättre och då kläcker barnmorskan att det nog kommer behöva snittas men att det måste gå fyra timmar innan de gör det. Då röt min underbara sambo till och såg till att den där läkaren satte in EDA under tiden iaf. Så fick jag det och inte långt därefter gav pilatesbollen trots allt resultat och huvudet kom igenom så jag slapp snittas. Halleluja. Det blev som sagt en liten kille och han var 3850 gram tung och 52 cm lång och, ledsen att säga det för er andra som tror att ni har de sötaste bebisarna, han är faktiskt sötast i hela världen Än så länge är han dessutom ett väldigt behändigt barn. Sover mest och ammar bra (eller ja - nu när den "riktiga" mjölken har runnit till så har det gått lite trögare, men det verkar ordna upp sig. Fast ont gör det ju. Gud man mycket ont man ska behöva stå ut med - tur som sagt att han är så söt ). Det lugna humöret kan dock ha att göra med att han är utmattad av värmen... Vi har, sedan vi kom hem, parkerat nere i vår svala källare och tackar högre makter för att vi kan sova härnere.Thats all for now. Dags att zzzoooooooovvvvvvvaaaaaaaaaa................. *gäsp*
Hääärligt Caroline att allt gick bra trots att du hade så ont på vägen.
Haha. Klart att du har den sötaste bebisen

Ska bli så roligt att få se honom.
Ta hand om er nu och bara mys. Och jag kan lova att allt ont går över efter ett tag. När man har som ondast då kollar man bara på sin lille bebis. Och då spelar det ingen roll längre nästan. Då får det göra hur ont som helst.
Min lille Max har idag hittat tummen för första gången.

Och nu vi läggningen så sög han på den tills han somnade. Han får inte ha napp vid kvällsnattningen eller på natten. Så då kan han ju få suga på sin tumme istället.