• Koloratur

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Jag blir så trött och irriterad på det här med bilbarnstolar. De är ju rätt dyra att köpa så vi har inte skaffat någon till vår son än, trots att vi har bil. Han är bara 2,5 år och jag tycker vi kan skaffa en sen när han kan sitta framåtvänd. Som det är nu brukar jag åka i baksätet med honom och ha honom i mitt knä, han sitter ju i alla fall lite mera fast då än om han sitter helt själv. Han har väl gjort det ett par gånger men han klättrar ju runt och är inte stilla.

Både jag och min man tappar tålamodet ibland och sätter fast honom med bilbältet men eftersom han är så liten hamnar det ju ofta över halsen, så om han börjar hulka eller låta konstigt brukar vi stanna och fixa det om det är en bit kvar att åka.

Alla jag mött har hittills reagerat med att säga "hur kan ni göra så, livsfarligt, ni borde inte ha barn osv" men jag fattar verkligen inte deras åsikter. Alla föräldrar gör väl det de tror är bäst för sina barn?? Jag klagar ju inte på de föräldrar som valt att ha bilbarnstol, även om jag tycker att det är onödigt. Vi har valt att inte skaffa bilbarnstol, risken att krocka blir ju inte ett dugg mindre bara för att vi vaggas in i nån slags falsk trygghet.

Det här med att det är lag på bilbarnstol anser jag nog vara den mest onödiga lag som finns..... Hur bilen är utformad är viktigare tror jag. Med form så menar jag att så länge bilen har fyra däck och tak så duger den åt mig.

Vad tycker ni? Är det oansvarigt att inte ha bilstol? Hur har ni det i bilen?

• Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!
  • Snooze

Dom sabbar ju inte, det är dom som får mej att ligga å vrida mej på glovet av asgarv

Hej å välkomna hit, säger jag!

• Sara Li

Ooops jag kanske är en av dem... som kommer här med mina viktigpetterfasoner. Men jag har inget vettigare för mig tyvärr... Ha en bra kväll och hoppas ni får många kuliga svar i tråden.

Koloratur skrev 2009-04-11 22:33:13 följande:
    Äsch, vi kan väl ignorera alla som försöker sabba tråden.
  • Koloratur

Haha, nejdå, jag menar dom som tycker att det är för rått och omänskligt, för ROLIGT helt enkelt! ;P

• Koloratur

Sara Li skrev 2009-04-11 22:34:02 följande:

Ser det inte rätt fint ut när jag hela tiden skriver Sandlådan med stor bokstav tycker ni? Sorry... OT.
    Det är jättefint, du! :D
  • flingansnö

Sara Li: Jo absolut! lite som med Jesus

• TheMother
    flingansnö skrev 2009-04-11 22:29:43 följande:
    Ja eller hur, det pjåskas verkligen med ungarna nuförtien!! De tål ju det mesta!
    Helt min inställning!
    Mamma till Anton 080920
  • Behemot

Håller med ts, innan han frågar efter det själv behöver han ingen bilbarnstol. Onödigt att göra ungen till trygghetsnarkoman

• Sara Li

Konstigt att du skriver det, för det är lite så jag känner mig... som Big Brother eller nå´t. Men Jesus kan det nog inte vara som jag är för det är inte förrän i morgon som han återuppstår ju... just nu vet jag inte var han befinner sig.

flingansnö skrev 2009-04-11 22:37:18 följande:
    Sara Li: Jo absolut! lite som med Jesus
  • M C
    Linis80 skrev 2009-04-11 22:30:35 följande:
    Hur kan ni tycka att starta en sån här tråd e kul????
    För att man behöver veta att man inte vet någonting ibland.

Du lever i en fantasi, barn är böjliga och klarar av det mesta, EN lite krock när man dräller runt på gatorna är väl ändå inte farligt?
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!