• mrs Daniels

Terry Evans

Hejsan!

På Måndag har jag blivit bjuden att gå på Terry Evans i Västerås. Han ska ha storseans eller vad det heter. Har aldrig varit på något sådant och nu undrar jag hur det går till?? Någon som kan dela med sig av erfarenheter från något sådant??

MVH Hanna

• Svar på tråden Terry Evans
  • Myrtille

Marina Elena skrev 2009-05-20 01:22:35 följande:

fast terry säger ju att det blir ospecifika saker på en storseans eftersom andarna inte vill lämna ut personernas privatliv för mycket
    Jaha, säger terry det så maste det förstås vara sant. Jag menar, vad har han att vinna på att luras???
  • Marina Elena
    Myrtille skrev 2009-05-20 09:14:48 följande:
    Marina Elena skrev 2009-05-20 01:22:35 följande:
    Jaha, säger terry det så maste det förstås vara sant. Jag menar, vad har han att vinna på att luras???
    jag har aldrig sagt jag tror på terry, men det du säger kan alltid bemötas md argument, det är vad jag menar. Jag har sett terry 5 ggr och ibland har han varit äckligt träffsäker, ibland så har det varit riktigt dåligt. Tills terry kan berätta en massa för mig perosnligen som han omöjligen kan veta är jag dock skeptisk
  • Myrtille

Det är just det där "omöjligen kan veta" som är intressant. Om han nu säger "du har en skada på vä...höger knä, inne i eller utanpå" och kunden säger "javisst, jag har ett skrubbsår på ett av knäna" så har ju inte Terry erbjudit någon ny kunskap för kunden, eller hur? Så SYFTET med den informationen är ju att bevisa att Terry på ett magiskt sätt kan veta saker han annars inte skulle kunnat veta.
    När _det_ nu är syftet, så kunde man kanske tänka sig att han skulle satsa på att använda magin till att fiska fram "Du har en piercing i klitoris" eller "hemma hos dig står det en porslinspudel på TVn" istället, som skulle vara svårt att pricka genom coldreading.
    Nu gör han inte det, utan flummar runt i coldreadingspannet. Hur kommer det sig, tror du?

• Marina Elena
    Myrtille skrev 2009-05-20 12:21:26 följande:
    Det är just det där "omöjligen kan veta" som är intressant. Om han nu säger "du har en skada på vä...höger knä, inne i eller utanpå" och kunden säger "javisst, jag har ett skrubbsår på ett av knäna" så har ju inte Terry erbjudit någon ny kunskap för kunden, eller hur? Så SYFTET med den informationen är ju att bevisa att Terry på ett magiskt sätt kan veta saker han annars inte skulle kunnat veta. När _det_ nu är syftet, så kunde man kanske tänka sig att han skulle satsa på att använda magin till att fiska fram "Du har en piercing i klitoris" eller "hemma hos dig står det en porslinspudel på TVn" istället, som skulle vara svårt att pricka genom coldreading. Nu gör han inte det, utan flummar runt i coldreadingspannet. Hur kommer det sig, tror du?
    fast terry menar ju inte att andarna meddelar sånna saker för att bevisa att han är äkta, utan för att visa att de ser allt vi gör. Han kommenterar ju folks underkläder också, som att de har rosa trosor eller underkläder som inte passar
  • mandrea

Marina Elena skrev 2009-05-21 14:33:13 följande:

fast terry menar ju inte att andarna meddelar sånna saker för att bevisa att han är äkta, utan för att visa att de ser allt vi gör. Han kommenterar ju folks underkläder också, som att de har rosa trosor eller underkläder som inte passar
    Skulle det vara specifika utsagor? VAD innebär "passande underkläder" och vilken kvinna äger inte ett par rosa trosor (inhandlade eller missfärgade genom tvätt)?
  • SkåneP

Kul att han i ena sekunden pratar om folks underkläder men i andra sekunden "fast terry säger ju att det blir ospecifika saker på en storseans eftersom andarna inte vill lämna ut personernas privatliv för mycket".
    Men det kanske är voyeurandar som inte betrkatar val av underkläder som en privatsak.

Jag ska villigt erkänna att jag fascineras av det hela. Ja inte av Terry eller hans sk förmåga, utan för hur folk ställer sig till den och vägrar se det som det uppenbara lurendrejeri det är (även efter att det påtalats och pekats ut).
  • Marina Elena
    SkåneP skrev 2009-05-22 10:29:17 följande:
    Kul att han i ena sekunden pratar om folks underkläder men i andra sekunden "fast terry säger ju att det blir ospecifika saker på en storseans eftersom andarna inte vill lämna ut personernas privatliv för mycket". Men det kanske är voyeurandar som inte betrkatar val av underkläder som en privatsak.Jag ska villigt erkänna att jag fascineras av det hela. Ja inte av Terry eller hans sk förmåga, utan för hur folk ställer sig till den och vägrar se det som det uppenbara lurendrejeri det är (även efter att det påtalats och pekats ut).
    ja, andarna är väldigt mycket av voyeurkaraktär, de ser folk som kollar in kroppen naken framför spegeln också t.ex.
  • anni31

Jag beställde biljetter till en av hans seanser för typ 3 veckor sedan men de har fortfarande inte kommit. Brukar det ta lång tid?

• slangbella
    anni31 skrev 2009-06-14 22:03:17 följande:
    Jag beställde biljetter till en av hans seanser för typ 3 veckor sedan men de har fortfarande inte kommit. Brukar det ta lång tid?
    Kollade på hemsidan och köpvillkoren säger följande:
    "Biljetter gällande storseanser & evenemang skickas ut ca 30 dagar innan storseansens datum"
    Så det beror väl på när du ska gå då?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Axel 081012 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Neelah

Jag tänker bara svara på TS.

Jag har varit på en storseans med Terry och 90 % av seansen tyckte jag var ganska tråkig. Det mesta var väldigt allmänt och kunde ha gällt i stort sett vem som helst. Sen störde jag mig ganska mycket på en del i publiken som så gärna ville ha ett meddelande från någon så att när Terry sa att han fick fram ett namn på V och det lät som Vera så var det nån som ropade "Min mormor hette Elsa!"...

MEN den allra sista stunden på seansen vände han sig till en kille och det han sa till den killen kan han inte ha fått fram med cold reading eller på något annat sätt om han inte var nära personlig vän med honom. Däremot tycker jag kanske att han borde ha tagit killen åt sidan och framfört de här sakerna för det var mycket känsliga och personliga saker som gällde killens bästa vän som avlidit något år tidigare.

Svar på tråden Terry Evans