• Freja0811

Platt Mage diet.

Läste i senaste numret av Amelia om en "ny" diet från USA, Platt Mage diet heter den visst.
    Någon mer som läst om den eller är intresserad av att veta mer?

Idag börjar jag den här 2 veckors perioden.

• Svar på tråden Platt Mage diet.
  • molie

Vad går den ut på? Har inte hört talas om den..

• Magda80

Har läst om den, började faktiskt 1:a dagen idag jag med!

• Freja0811

Magda80: Ska bli spännande att se om den funkar, dock är jag väldigt skeptisk.
    Men första dagen här har gått bra.

• rosa helikopter

Vad går den ut på?

• Magda80
    Freja0811 skrev 2009-04-27 21:29:17 följande:
    Magda80: Ska bli spännande att se om den funkar, dock är jag väldigt skeptisk.Men första dagen här har gått bra.
    Ja prova kan man alltid. Jag tror den funkar, man äter mindre än vad man gör av med! Men det gäller att fortsätta äta nyttigt,. Jag har inte så stort problem med onyttigheter...men mina matportioner...ojoj! Det är där man måste börja...sluta ät när du är mätt!!
    Jag kan tänka mig att om man går ner 4 kg på 2 veckor som dieten utlovar...får man kraft att fortsätta. Sen gillar jag tanken att man ska avgiftas 4 första dagarna!!
  • Magda80

rosa helikopter skrev 2009-04-28 09:22:52 följande:

Vad går den ut på?
    Det är en "kickstart". Under 4 dagar dricker du 2 liter vatten varje dag, som är blandat med ingefära, citron , gurka och myntablad. Sen äter man 1200 kcal varje dag, enligt ett schema.
    Efter detta äter man 1600 kcal enligt schema i 2 veckor.

Jag ser det som en detoxperiod. 1:a dagarna blir man av med onödigt vatten man bär på samt lugnar matsmältningsapparaten.
    De 14 återstående dagarna ska man tappa kilon ca 4 kg. Sen är dieten insiktad på att ta bort det farliga magfettet, då man äter FF (fina fetter) varje måltid, tex. 1tsk olivolja, 2 tsk nötter, 1/2 avokado etc. Om det funkar återstår att se :)
  • Längtandsfull

Gud det låter ju skit jobbigt...
    Jag har mage kvar efter förlossningen och jag tränar och försöker äta bättre än vad jag annars gör..
    men att hållapå att räkna hur mycket av allt man får i sig verkar ju jätte jobbigt...
    jag har absolut ingen koll på hur mycket av allt jag äter,,
    Vet igentligen inte ens vad det är man skall undvika äta..

man skall nog köpa Amelia och se vad det står.

• Freja0811

Än så länge är det inga problem, inte alls jobbigt, det enda jag tycker är jobbigt är att få i mig de 2 liter vatten man ska dricka varje dag.

Maten är inga problem, jag äter på små tallrikar och då känns det som det är mycket mer mat.

Enda jag fuskat med är kaffet, jag mår skit om jag inte får iaf 1 kopp kaffe/ dag.

• timberhochmandie

Låter ganska spännande. Finns det numret kvar ute i butik nu så att man kan åka och handla?

• Freja0811

Ja den ska finnas kvar, nästa kommer nog ut 5 maj eller något liknande.

Svar på tråden Platt Mage diet.