• Freja0811

Platt Mage diet.

Läste i senaste numret av Amelia om en "ny" diet från USA, Platt Mage diet heter den visst.
    Någon mer som läst om den eller är intresserad av att veta mer?

Idag börjar jag den här 2 veckors perioden.

• Svar på tråden Platt Mage diet.
  • Längtandsfull

jag skall nog försöka mig på detta också...
    men det hade värkligen blivit såå mycket lättare om man hadde fler recept på mat man kan äta...

• Åsa39

åh, det var den godaste frukost jag ätit på länge... långt bättre än mina mackor med två kilo smör på stående fot.

la upp exakt så mkt som det stod, men skivade i äpple istället för mos. mmm... ser framemot dagens mål. Vattnet man dricker ser ju väldigt gott ut med!

som du säger längtandsfull det är inte så många recept man har att välja mellan, men man kan ju variera på många sätt... svårast är det kanske sedan efter dessa veckor när man ska försöka kombinera sina egna måltider.

som du säger 00mickan00 om det inte blir så stor effekt kommer jag nog med köra de 14 dagarna ett varv till, så att man inte faller in i den jargonen med dåliga vanor man hade innan.

• Freja0811

Ja, alltså jag är förvånad över mig själv att jag klarat 3 dagar utan onyttigheter, klarar jag aldrig i vanliga fall, men jag är inte ens sugen på något sött, förutom glass då.

• timberhochmandie

Undrar om det är många som kör den här dieten. Myntan var slut i affären! Får se om vi kan få tag i det idag...

• Umetjejen79

Ja, det är lite luddigt med mellanmålen. På sidan med kickstart finns det ett mellanmål: Eftermiddagssmoothie, men den ger nog inte 400 kcal så den är nog bara för kickstarten.

Hur smakar vitalt vatten? Jag tror inte jag gillar ingefära.

• Freja0811

Umetjejen79: Vitalt vatten smakar som citron vatten, jag känner knappt av ingefäran.

• Magda80

Vattnet funkar helt klart, får också springa på toa stup i kvarten. Men det klart, 2 liter har jag aldrig druckit förut.

Jag känner inte heller av ingefäran. Smakar bara fräscht! Men myntan tycker jag inte ger någon smak. Man kanske skulle ha mosat bladen lite?

Åsa39: Jag blev förvånad vad länge man höll sig på frukosten (fas1) solrosfrön som fettkälla är mättande.

• Freja0811

Jag stod mig på frukosten fram till lunch och då var jag ändå inte hungrig.
    Men det har gjort någon nytta iaf, märkte det på mina arbetsbyxor som inte sitter åt lika mycket, tror midjemåttet har minskats med ca2 cm om jag mätt rätt.

• Freja0811

ska bli gott nu när man får äta 1600kcal / dag istället för 1200/dag.
    Det har varit nästan i minsta laget tycker jag.
    Idag har jag varit lite yr och så.
    Vågen står nu på 59kg (om den väger rätt)
    så då är det vara 4 kg kvar.

• Åsa39

oomickanoo du har kört färdigt första fasen nu då eller, det är attans bra gjort!

Ja man blir ju riktigt mätt... fast mitt problem är/har varit att jag ätit fast jag var mätt. Det bästa med det är att man följer exakt vad man ska äta varken mer eller mindre.

Ja haha du det är inte bara myntan som är slut, jag har sprungit i så många affärer inte en squash någonstans, kan man ta en halv avacado tro istället?

En annan sak, (vet jag som kanske är trög eller nåt) men det hrä med solrosfrön... jag har tagit solroskärnor för att slippa skala

Har klarar första dagen, nu återstår eldprovet, kvällen... nu har man ätit det man ska och allt vattnet är uppdrucket( hade nog kunnat dricka en liter till faktiskt)

Hejar på er det här ska vi fan klara av och bli piggare människor med bättre vanor.

Svar på tråden Platt Mage diet.