• Freja0811

Platt Mage diet.

Läste i senaste numret av Amelia om en "ny" diet från USA, Platt Mage diet heter den visst.
    Någon mer som läst om den eller är intresserad av att veta mer?

Idag börjar jag den här 2 veckors perioden.

• Svar på tråden Platt Mage diet.
  • Freja0811

Japp första fasen klar nu. Köpte lite mörk choklad idag, har varit lite halvyr hela dagen.
    Vattnet är snart uppdrucket.
    Imorgon börjas fas 2, så nu ska jag klura ut hur jag ska lägga upp mina måltider.

Idag t.ex blanda jag lite, hade ingen squash hemma till middagen så jag körde, quinoa, gröna bönor + kyckling

och till lunch

tonfisk + körsbärstomater (istället för morötter till)..

Så man kan nog blanda lite som man vill, tror jag.

• Åsa39

åh, mörk chocklad... Attans jag har lite asbinens efter mina kvällssmörgåsar! Fast jag ska med klara mig igenom de första fyra dagarna, tror att man lär sig något för livet... att ta lagom portioner äta på regelbundna tider etc.

angående fas 2 så funderar jag på att lägga upp ett schema, sätta meny liksom, så vet man vad man får liksom för hela veckan!

• Freja0811

Jag hade gjort upp ett schema för fas 1 också, dock inga tider jag skulle äta på.
    Men nu i fas 2 ska jag lägga in mitt mellanmål på eftermiddagen, det är då jag oftast är lite mer hungrig, förmiddagen är inga problem.

• Niccodemus

Tja, gör som jag annars...jag lever på raw food samt, tränar efter följande mönster. Varannan dag göt jag serier om 5 gånger ca 35-40 situps samt 5 gånger ca 25 armhävningar. Nä jag vet man kan inte punktförbränna men inget fel i starka magmuskler. Jag motionerar varannan dag, antingen joggar jag eller powerwalk. Just nu håller jag på med powerwalk varannan dag 30- 50 min stenhård powerwalk. Kör så en månad och får du inte se starka resultat så har du varit å nallat bland weinerbröden :)

• Freja0811

Nackdelen med situps är ju att gör man inte dem rätt så kan de faktiskt skada ryggen..
    Jag är ute och går långpromenader med Freja, men har man ett kasst knä så får man gå i den takt knät känner för.
    Men som sagt motionerar gör jag. Minst 60 min/dag.

• Magda80

Jag har påbörjat fas 2 idag. Åt 2 rostade grovt bröd med skrattande kon och äggröra på äggvita. Drack te till.

Jag höll mig ifrån allt sånt i fas 1 (kaffe, te, alkohol mm). Nu när detoxen är slut borde man kunna ta lite kaffe eller 1 glas vin på lördagskvällen, eller vad tror ni?

Känner mig otroligt peppad nu, känner inget sötsug (det är så skönt)!

Hoppas det går bra för er andra.

• Freja0811

Man bör ju kunna unna sig något, säg ett glas vin.
    Det kan ju inte skada, jag har heller inget sötsug.
    Åt dock lite mörk choklad igår, och det stoppa sötsuget,
    men något jag är sugen på är glass, så vet jag att jag har god glass i frysen också, men efter dieten är slut så ska jag ha en dag i veckan jag får unna mig något gott.
    Jag har drukit lite kaffe under fas 1, men max 2 små koppar/dag, skillnad mot innan då det gärna slank ner 5-6 muggar/dag.

Jag åt äpplegröt till frukost, till lunch blir det tonfisksandwich..

Magda80: Har du märkt någon skillnad på vikt och midjemått.

• Magda80

oomickan00: Jag tycker det är svårt att mäta midjan, vet inte riktigt var man ska mäta. Vid naveln eller där man är smalast? Jag vägde mig i morse -2,7! Så visst funkar det!!

Tror jag ska äta kycklingwrap till lunch. Grillade kyckling igår, så tar lite rester. Jag tycker det blir så mycket godare än i stekpanna! Nu måste man ju kunna krydda maten mer..visst att man ska vara försiktig med salt...men andra kryddor!?

• Freja0811

Idag har jag syndat.. men synden straffar sig själv så nu mår jag illa.
    Åt lite Ben & Jerrys men det var ju tydligen dumt.
    Ska nu äta min ananaspizza (finns bild i min blogg, lillafreja.blogg.se)

Annars går det bra, har dock inte drukit vitalt vatten idag, bara vanligt, men ska nog göra citron vatten tills imorgon, med lite ingefära i.

Idag ska min mamma och moster och syster att det syns på mig, =) Då blir man extra motiverad.

Svar på tråden Platt Mage diet.