Platt Mage diet.
Läste i senaste numret av Amelia om en "ny" diet från USA, Platt Mage diet heter den visst.
Någon mer som läst om den eller är intresserad av att veta mer?
Idag börjar jag den här 2 veckors perioden.
Läste i senaste numret av Amelia om en "ny" diet från USA, Platt Mage diet heter den visst.
Någon mer som läst om den eller är intresserad av att veta mer?
Idag börjar jag den här 2 veckors perioden.
Ja jag hade med tänkt köra lite längre med, det är ju bra mat man kommer äta och ingen farlig diet på det sättat tycker jag.... jag har dåliga matvanor som jag vill få bukt med. Tänker med ha unna sig dagar senare, men just nu vågar jag inte, kan inte hantera mitt ätande.
Som du säger man måste unna sig något absolut, det låter som en bra variant. Ja man ska ju inte gå ner i för fort takt... man måste ju må bra, som du säger!
Exakt Åsa39... Jag känner att jag ändå har rätt bra självdiciplin just nu (så denna helg unnar jag mig lite gott)..
Behöer egentligen inte gå ner så mycket mer i vikt, är under 60kg nu iaf och det är mitt mål att stanna under 60..
Sen är det bara 5½ månad sen Freja föddes så jag ska väl inte ha för stora krav på mig själv än..
Men som sagt, veckorna håller jag mig till dieten och ska försöka någorlunda på helgerna också..
tog bara 2 tsk solroskärnor i morse till frukosten och måste säga att man blev ju inte lika mätt som när man tog 1 dl
Är min sista dag på kickstarten... bli spännande att gå in i andra fas.
Bra att du har ett mål 00mickan00 och som du skriver din lille är fortfarande så liten, så man måste ha full energi till att orka ta hand om bebisen. Låter rimligt att unna sig i helgerna... vad vore livet om man inte njöt av det.
Själv ligger min vikt på 87 kg vilket är alldeles för mycket... vill ner till 72 så småningom... men mitt första mål är inte vikten utan att klara mig igenom dessa veckor och hoppas på att det leder till bättre kostvanor.
Den godaste diet jag någonsin gått på och dessutom börjar jag må himla bra i kroppen, magen känns verkligen inte svullen och plumsig (fast den är stor fortfarande) Har fått insikt i att det fanne mig bra att äta nyttigt.
JAg vet att det inte är en nyhet!
Det är fredag och jag längtar inte ens efter de där fredagschipsen denna vecka.
Åsa39, grattis! Det blir ju änne en sporre när man känner förändringar i kroppen och att man mår mycket bättre! Och det viktigaste är ju en långsiktig förändring av sitt mönster av att äta, och förhoppningsvis kan detta inspirera dig!
Hur går det för er?
Jag har inget godissug och det är det bästa. Inget dåligt samvete för att man tryckt i sig godis och choklad!!
Var på middagsbjudning igår, tog bara en liten portion...blev inte mätt...men var inte hungrig heller (mätt för mig är "spymätt")! Så jag åt nog alldeles lagom! Klapp på axeln!
Den här dieten lär mig verkligen vart gränsen går :)
Kanonbra Magda80, det var ju jättebra att du kunde hålla där. Ja du skriver det så rätt... just att lära sig att äta lagom, för mig fanns ingen gräns heller innan det var äta tills man... ja! Och godiset, jisses om man tänker på vad godis är så, så innehållslöst...usch tar hellre några cashewnötter.
Ja det är ju ingen svältdiet precis, det är ju faktiskt mycket mat och dessutom jättegod.
Ja precis SaT det har verkligen blivit en sporre, min stora dotter som inte är hemma så mycket sa, men du ser så mycket piggare ut, gladare och ja det stämmer...
Jag var tvungen att sluta med dieten, då jag höll på att svimma på jobbet.
Tänker fortfarande på vad jag äter, har ändå gått ner ca 1 stl även fast jag inte går på diet.
men oj... det låter ju inte bra att du svimmar, så ska det givetvis inte vara, man måste ju äta så att man mår bra annars blir det ju farligt, men bra att du fått insikt i att äta nyttigare!
Det gäller ju att äta allt som står annars orkar man inte, men som du nämnt innan du har ett fysiskt krävande jobb och behöver nog mer än de 18oo kcal. Det är ju ingen svältdiet och jag som inte rör mig mer än till vardags känner mig nöjd.
Hur känner ni andra, mår ni bra av denna diet?
Jag tycker jag mår bra av dieten! Psykiskt mår jag bra när man vet att det jag stoppar i mig är nyttigt!
jag föll dit i gamla vanor i lördags... brydde mig inte om det i söndags utan åt åt, idag vet jag inte om jag ska börja om på nytt eller vad jag ska göra.
Ärligt jag trodde att jag skulle klara det, nu känns det inte bra i kroppen... känner mig tung, det känns att man inte ätit "rätt" och nyttigt i helgen.
Även fast jag inte går på dieten längre, försöker jag äta nyttigt. Helgen har dock bestått av massa onyttigheter. =/
Nu är detta ett tag sedan ni körde detta men ingen som har kvar tidningen och vill dela med sig?