• Freja0811

Platt Mage diet.

Läste i senaste numret av Amelia om en "ny" diet från USA, Platt Mage diet heter den visst.
    Någon mer som läst om den eller är intresserad av att veta mer?

Idag börjar jag den här 2 veckors perioden.

• Svar på tråden Platt Mage diet.
  • Åsa39

nej...haha.. det är ju inte så många ingredienser som ska vägas... i alla fall de första veckorna... lite kyckling, riset behöver man bara ett dl mått till haha

om jag inte väger så tar jag mina egna handmått och då blir det nog mkt mer kyckling än de 90 gram

• Åsa39

ah ... men kan man ta fetaost tro?

• Freja0811

Jag vet inte om man kan ta fetaost, såg i ett recept som gäller de nästkommande 14 dagar att då får man äta den Skrattande Kon Light ost.

Det med kycklingen, jag hitta en barnmatsburk hemma som vägde 130g, och kycklingen vägde inte alls så mycket. haha..

Sen det med riset fatta jag ju inte att det var Råris så jag köpte Quinoa istället, så jag hoppas inte det påverkar dieten, har ätit det 2 middagar.

• Åsa39

ah, du som jag letade i affären efter brunt ris haha trög som jag är... förstod efter någon minut att det var råris typ.. eller fullkornsris var det jag köpte

ah, men då ska man kanske köra skrattande kon då...

• Magda80

Jag har precis avslutat 3:e dagen på kickstarten. Har gått bra! Jag brukar få sötsug framåt kvällskvisten...men då har jag sparat något glas vitalt vatten att smutta på. Har gått ner 1 kg (troligtvis bara vatten, men ändå)!

Jag äter också på en liten tallrik, ser mer ut och sen försöker jag äta långsamt. Man blir faktiskt mätt på det man får äta.

Nästa steg blir intressant...men man ska äta 400 kcal varje mål 4 ggr/dag! Men det finns bara förslag på frukost, lunch och middag...vad ska man äta till mellanmål? Man får väl ta det från frukosten kanske...tänker inte äta 2 middagar på varandra :)

• Freja0811

Jag har ju ingen våg hemma, så jag får lita på hur byxorna sitter, och än märker jag som sagt ingenting.

Jag har också funderat på steg 2 och mellanmål. Jag kommer nog ta en "frukost" som mellanmål.

Det är det som är nackdelen med den här dieten att det står lite dåligt hur man ska tillaga och vilken ost tex, man ska äta..

Äter också på liten tallrik och faktiskt så blir man mätt på det "lilla" man äter.

Hoppas dock inte det påverkat för mycket att jag kört med mellanmjölk istället för lättmjölk, vanligt äpplemos istället för osockrad (tar dock bara lite grann inte en hel dl), sen köpte jag fel ris, Quinoa istället för Råris.

Hoppas Hoppas att det inte påverkar, men bara det att man slutat med kakor, godis och liknande måste ju visa resultat.

• Freja0811

Ja jag fick för mig att jag sett "brunt" ris någonstans i hyllan förr.. haha.. men man lär sig.

• Magda80

Tanken med 4 första dagarna är ju att rensa ut gifter, så att du dricker mellanmjölk tror jag inte gör något. Det är det andra som räknas, mängden och vattnet samt inget onyttigt eller alkohol. Har ni någon tanke på hur ni ska fortsätta sen, när dieten är klar?

• Längtandsfull
    oomickanoo: mörk choklad är ju värkligen inte gott så den hoppar jag nog.. men tycker det verkar jättekrångligt att väga allt...

menad dom att man alltså inte får äta godis NÅGON gång? på helgen då? :-/
  • Freja0811

Mjölk är ju bara till frukost, tror det är det Vitala Vattnet som gör det, för det blir ju ett X antal toa besök per dag, haha, nr 1 alltså.
    Som sagt så tror jag att man äter ju inget sött alls, så det är nog det som spelar störst roll.

Efter det här är slut, beroende på vad resultatet blir så fortsätter jag nog äta hälsosamt i den mån det går. Klart man ska få unna sig något gott någongång, dock inte varje dag som jag gjort innan.

Får dieten inget bra resultat, att inget hänt, kan jag nog tänka mig att börja från början igen, och följa exakt, dvs dricka lättmjölk, köpa råris, göra eget osockrat äpplemos.

Vill verkligen gå ner mina sista kilon nu.

Svar på tråden Platt Mage diet.