• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • Mumu

Jag håller SÅ med Daniel Breitholtz (hrm, stavningen kanske inte är den bästa ) när han jämförde Sebastians andra låt med Daniel Lindströms Sara förra året. Det var nåt visst, man fick rysningar över hela kroppen och allt bara stämde.

Daniel är för övrigt den jurymedlem vars omdöme jag litar mest på. Även om jag inte alltid håller med honom. Här är begåvad och kan musik och kan peka på rätt saker hos en artist.

• ManaMi

Jag är inte heller något riktigt Sebastian-fan men däremot en gammal hårdrockare och idag var han suverän!
    Gillar dock Agnes och även om detta inte var hennes stil eller kväll så hoppas jag att hon går vidare även om det är lite tveksamt. Och mulligt ansikte???!

• halstabletten

Ja jag tycker då att Agnes är hur snygg som helst, jag skulle inte klaga om jag såg ut som henne. inte om jag sjöng som henne heller, för den delen. Hon har en otroligt djup i sin röst- det kanske är det som vissa av er kallar "äpplet"?

• Alec

Jag tror att varför man inte gillar Sebastian är för att han inte riktigt hör hemma i Idol. Att hans kläder, attityd och blick hör hemma på en scen någon annanstans, vart som helst men inte Idol. I Idol ska det vara tjejer som Elina (eller vad hon nu hette) och Jens, såna som det är synd om såna som Juryn dömer ut och då tycker folk synd om dem och röstar. Ta mig tusan, Sebastian har varit med varje vecka i alla olika teman och för det mesta har han fått höra att han är bra. Jag förstår inte vad som gör honom dålig? Ni kan väl inte säga att han sjunger dåligt? För då måste jag nog hänga mig. Att man sen inte gillar hans stil, attityd ect ect ja det kan jag stå ut med men inte att han sjunger dåligt.

(ops, jag låter som en hängiven fjortis på fjorton år... men äsch det tar jag!)

• Cheri

Kattii ja precis och jag gav just min

• Tumbling down

Sibel var såå bra ikväll! Heja heja heja!!!

• halstabletten

Mumu- Swartling är också rätt vass på det där...Kristie brukar veta vad hon snackar om rent sångtekniskt, men jag blri lite småless på alla dessa engelska kommentarer. Känns lite tillgjort. Clabbe har YTTERST sällan något vettigt att säga.

• Veran
    Här är en till som gillar Måns...
  • Mumu

Oj... Agnes stor ? Nej, där har vi verkligen olika åsikter, jag och tahira. Men vissa gillar ju bara små spetor och det är ju inte Agnes förstås. Mer en vanlig, smal, normal tjej. Jag kan inte se henne som mullig alls.