• KikiBoo

-Syskonmaffian-

Då var det dags för tråd  10

Här hänger vi med barn runt 3-4 år och deras småsyskon runt 1-2 år

Välkomna gamla som nya{#lang_emotions_laughing}

Vi som bor här är:

* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331,

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m41167799.html (9)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38050658.html (8)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.h... (3)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Svar på tråden -Syskonmaffian-
  • Sanda

imorgon blir det öland i 3 dar, ska bli störtskönt! bilder kommer sen!

• cirkuspuman
    Sanda skrev 2009-05-29 22:51:45 följande:
    imorgon blir det öland i 3 dar, ska bli störtskönt! bilder kommer sen!
    Ha det så kul ni verkar få kalas väder!

Vi fick sovmorgon idag eller JAG fick!
    Barnen vaknade inte förrens kl 07.10 och det har inte hänt en enda gång senaste åren...jag känner mig helt utvilad trots att alla barn vaknat i omgångar i natt, underbart!

Idag blir det fortsättning på packnings historien....trist att vara inne i detta fina väder men Gunnar och jag får nog turas om att vara ute med barnen
    Inget barn med feber än då länge utan alla är pigga - skönt!

Vad gör ni andra idag?
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • BetongMorsa

Ha det underbart Sandra.

Lycka till med packningen idag cirkus, trots vädret

Ja våran gårdag va magisk förts svängde vi in på babyland i Arninge o hämta våran sulky. Sen till Täby och käka Tacobar och köpte gympabraller till idag. Jag ska va i spat nu innan serveringen ikväll så jag måste ha svarta gympakläder, blev ett Nikeset så jag kan tänka på min lilla tjej

Efter det åkte vi in till stan o parkera i närheten av Oscars kyrkan, 15:- timmen fram till 17.00, näääjs.
    Sen blev det promis ut på Djurgården till Grönan, åkte lite karuseller, kollade in gjutningen vi gjorde för 2,5 år sen och bara njöt av solen (ja jag njöt faktiskt, smorde mig som faaan, känns lite idag men jag har salvor hemma om utifall att).

När klockan närmade sig gick vi till bilen, hämtade jackor och lämnade av lite grejjer. Ner till Nybrokajen och vänta på våran båt. Klev ombord och blev placerade i vipen hamnade med två par; ett par pensionärer från Örebro och ett par i Albins ålder som va från Sthlm. Vårat bord va nog det enda nyktra på hela borden så det va skönt att vi hamnade avsides. Bara ett till bord bredvid oss. Båtturen va underbar, räkorna supergoda, dock superdålig service. Ovårdade tjejer som inte ens kunde lägga på ett smajl liksom.

Det blev ett strandhugg i Waxholm och sen bar det hem. Vi e supernöjda med dagen. Och på måndag e det bara 2 v kvar tills vi åker till Paris

• timmerbacka
    cirkuspuman skrev 2009-05-30 07:54:47 följande:
    Ha det så kul ni verkar få kalas väder!Vi fick sovmorgon idag eller JAG fick!Barnen vaknade inte förrens kl 07.10 och det har inte hänt en enda gång senaste åren...jag känner mig helt utvilad trots att alla barn vaknat i omgångar i natt, underbart!Idag blir det fortsättning på packnings historien....trist att vara inne i detta fina väder men Gunnar och jag får nog turas om att vara ute med barnen Inget barn med feber än då länge utan alla är pigga - skönt!Vad gör ni andra idag?
    Vilken lyx att få sova till 7...
    BetongMorsa skrev 2009-05-30 11:09:48 följande:
    Ha det underbart Sandra.Lycka till med packningen idag cirkus, trots vädret Ja våran gårdag va magisk förts svängde vi in på babyland i Arninge o hämta våran sulky. Sen till Täby och käka Tacobar och köpte gympabraller till idag. Jag ska va i spat nu innan serveringen ikväll så jag måste ha svarta gympakläder, blev ett Nikeset så jag kan tänka på min lilla tjej Efter det åkte vi in till stan o parkera i närheten av Oscars kyrkan, 15:- timmen fram till 17.00, näääjs. Sen blev det promis ut på Djurgården till Grönan, åkte lite karuseller, kollade in gjutningen vi gjorde för 2,5 år sen och bara njöt av solen (ja jag njöt faktiskt, smorde mig som faaan, känns lite idag men jag har salvor hemma om utifall att).När klockan närmade sig gick vi till bilen, hämtade jackor och lämnade av lite grejjer. Ner till Nybrokajen och vänta på våran båt. Klev ombord och blev placerade i vipen hamnade med två par; ett par pensionärer från Örebro och ett par i Albins ålder som va från Sthlm. Vårat bord va nog det enda nyktra på hela borden så det va skönt att vi hamnade avsides. Bara ett till bord bredvid oss. Båtturen va underbar, räkorna supergoda, dock superdålig service. Ovårdade tjejer som inte ens kunde lägga på ett smajl liksom.Det blev ett strandhugg i Waxholm och sen bar det hem. Vi e supernöjda med dagen. Och på måndag e det bara 2 v kvar tills vi åker till Paris
    gott!! Räkor, det va Länge sen!!!!!! Tjejerna kanske hade skolkat från charm kursen?
    timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • KikiBoo

Godkväller i tråden.

Vi har grillat. Vi åkte hem till Sarah o Joe. Dom o vi trodde inte det var nån fara. Vi umgicks ju i tors så. Och det vara bara Vikke som drabbades värst.
    Idag har han mått bra.
    Skönt o komma iväg till landet o grilla korv. Hemmagjord korv. Jisses! Gött!
    Underbart väder ute. VARMT! Ungarna har busat med hönsen o kollat på hästar. Puma var lite rädd för hönsen. Men sen ville hon bära dom. Likaså hästarna. Liiiiite tunga kankse. O hönsen är lika stora som Pum, hihi..

Hemma 21. Saga sen sova.
    Jag o Viktor har flyttat ner katterna till jordkällarn. Dom behöver mer utrymme. Nu kan som springa bäst fan dom villl   Dom älskar verkligen det.
    O det verkar som vi får tillökning i vår familj.. IGEN! Ena firren ser lite tjock ut, haha

Myyyyysig dag morsan

Nääh! Bädda rent i sängen sen sova.

• timmerbacka

Idag har jag läst gonattsaga för Mijo första gången.. "Ellen o Olle äter" (bilderbok).. Vi gick igenom boken 2-3 ggr där jag berättade vad det var för nåt på bilden. Sen så frågade jag var ex äpplet va o han pekade på rätt sida. *impad*

Så det är nog inte så mkt fel på has intellekt...sorry, att jag inte berättat hur utv utredningen gått....jag vet inte så mkt ..inte fått några svar...men jag e lite deppig sen desss...först förbannad för hennes klena svar,sen så tänkte jag på alla + eller - hon skrev upp på papret.

"Ja, jag ser ju att han kan pussla, men grovmotoriken är inte riktigt som den bör." Nähä...det menar du inte?!?!? (tänkte jag)...det vet vi ju redan.........

Hoppas det blir uppföljning snart som hon sa.

Det va i måndags...
    Sen nu i onsdags,2 dagar senare så va han på sista besöket hon sin sjukgymnast. Hon konstaterade att han har ont i sina fötter så han ska inte stå på dom utan skor. Måste alltid ha sandaler eller annat på fötterna för att få stabilitet.

När barn föds så är kroppen mjuk. Detta arbetas ju upp ju äldre de blir. Mijo's höft är forfarande mjuk. Och den hoppar han runt på när han ska ta sig fram
    Tur att han har blöja...

Så efter att utredningen är fastställd av läkare o psykolog ska vi kopplas in till habiliteringen...o där blir det förmodligen redskap o annat som hjälper honom att få stabilitet i kroppen..

• KikiBoo
    Grattis alla mammor{#lang_emotions_flower}

Jag o ungarna har vart p å ghettot o firat mors dag. Vi kom hem för ett tag sen.
    Nu badar ungarna i poolen som Vikke fyllt på. Söta små bleka nakenfisar
    Själv ska jag baka en sockerkaka o vänta på lite gäster. Viktor fyller år idag. Heeeeela 29 år. Så det är mkt firande idag
    Hoppas ni alla får en bra dag i solen{#lang_emotions_sunny}

timmer
    For the first time? {#lang_emotions_surprised} Mysigt!
    Här läste vi om Vanten igår
    Skönt när ni får komma igång med habiliterningen sen

Näähä! Baka en liten mjölkfri sockerkaka kankse

Hej hopp!
  • timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-05-31 14:05:43 följande:
    Grattis alla mammorJag o ungarna har vart p å ghettot o firat mors dag. Vi kom hem för ett tag sen.Nu badar ungarna i poolen som Vikke fyllt på. Söta små bleka nakenfisar Själv ska jag baka en sockerkaka o vänta på lite gäster. Viktor fyller år idag. Heeeeela 29 år. Så det är mkt firande idag Hoppas ni alla får en bra dag i solentimmerFor the first time? Mysigt! Här läste vi om Vanten igår Skönt när ni får komma igång med habiliterningen sen Näähä! Baka en liten mjölkfri sockerkaka kankse Hej hopp!
    Grattis Viktor!!!!!!!!

Jepp, finns inte så mkt ro i den kroppen på kvällen...han vill inte ligga stilla. Därför har jag varit dålig på att läsa.
    Idag så va han helt slut efter dagens äventyr så han somnade efter badet o flaskan med välling. Han orkade tydligen inte ens dricka upp all välling innan han somnade. Nu ska det bli intressant o se hur länge han sover också..han brukar ju vakna X antal ggr/kväll..

Det finns bilder på dagens ävetyr på bdb
  • cirkuspuman
    BooBoo skrev 2009-05-31 14:05:43 följande:
    Grattis alla mammor Jag o ungarna har vart p å ghettot o firat mors dag. Vi kom hem för ett tag sen. Nu badar ungarna i poolen som Vikke fyllt på. Söta små bleka nakenfisar Själv ska jag baka en sockerkaka o vänta på lite gäster. Viktor fyller år idag. Heeeeela 29 år. Så det är mkt firande idag Hoppas ni alla får en bra dag i solen timmer For the first time? Mysigt! Här läste vi om Vanten igår Skönt när ni får komma igång med habiliterningen sen Näähä! Baka en liten mjölkfri sockerkaka kankse Hej hopp!
    Grattis till Viktor (då är han och jag lika stora nu )
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • KikiBoo

Tjo va de va livat...

Morsaaaan vart är du? Du sliter väl inte ut dig på jobbet?

Hur står det till med er då Underbara Ungar? Allt bra med magen?

O cirkus packar på för fullt eller?

Hoppas ni har det bra på Öland Sanda {#lang_emotions_sunny}

Och hos timmer då? Allt bra?

Friiiiiida!! Hoho

Zaphy.. är du fortfarande med?

Och alla andra... Hoho!

Underbara väder.
    Idag har vi ätit lunchen o middagen ute. Sitta inne när det är sånt här väder går ju inte.
    Jordgubbar o massa glass har vi mumsat.

En liten Pum vägrar sova. Springer upp o ner ur sängen.
    Läst två böcker. Jag lånade böcker på bibblan häromdan. Mer tänkt till Ville med det är ju skitbra o teckna för Puma oxo.
    Jag lånade teckenböcker. Enkla korta berättelser. En Tottebok t ex. Puma tittade o härmade nåt tecken o försökte säga. Tokbra

Ville är med sin far ut till garaget. Han sov en lur på dan så han kommer inte somna förns runt 21 eller så.
    Ska lägga tillbaks Pum i sängen nu som har bänkat sig brevid mig.

Heeeej dååååååå!

Svar på tråden -Syskonmaffian-