• KikiBoo

-Syskonmaffian-

Då var det dags för tråd  10

Här hänger vi med barn runt 3-4 år och deras småsyskon runt 1-2 år

Välkomna gamla som nya{#lang_emotions_laughing}

Vi som bor här är:

* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331,

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m41167799.html (9)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38050658.html (8)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.h... (3)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Svar på tråden -Syskonmaffian-
  • timmerbacka

Varit på kommunikationskarnivalen idag...superpeppad..
    Man kunde välja olika seminarium man ville gå på. Jag valde språksvårigheter hos småbarn/autism.

Det var en mamma där, Jenny Lexhed "Det räcker inte med kärlek" som berättar hur det är att leva med ett barn som inte är som alla andra. Hennes son har autism. Och resa det är från att vara lyckligt gravid - få ett barn - sen upptäcka att nåt är annorlunda - samla information - få hjälp - lära sig leva med det ....osv...

timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • KikiBoo

Godmorgon!

Vaknade nyss. eller blev VÄCKT. Öff! Jag vill sooooova. Slummrade till efter middagen.
    Vi ska snart se film o mysa lite.
    Kidsen somna innan 19. Skönt.

Vi åkte till badhuset efter dagis. Vi var typ dom enda där. Skitskönt.
    Ville har tjatat som fan nu. Han vill åka den STORA rutchkanan.
    Vi fick en badbiljett från bvc då Ville var dit på sin 3-årskoll. En vuxen och treåringen gratis. Men den hann gå ut. Gick ut 30.e April. Men Vikke fråga om vi kunde använda den ändå. O de fick vi.
    Jag har ju gymkort så jag gick in på den. Bad ingår i gymkortet.

Men oooh va kul morsan. Du o jag feta o heta

zaphy
    Yes! Vi har bakat en nu. Men få se om det blir nåt. Tvivlar på de. Men det är bara att kliva på hästen igen
    Jag plockade ut min spiral för.. Hmm.. Kan de ha vart tre veckor sen nu.
    Vi vill väldigt gärna ha en trea NU.

• Underbara ungar
    BetongMorsa skrev 2009-06-02 12:20:15 följande:
    mmm, men min e aldrig sen.Fast nu när man vant sig vid tanken vill vi nog köra igång nu Albin e helt med på det. Så då blir det bara en till, inte två som vi prata om förut hihi
    Har du varit extremt stressad, ätit dåligt, sovit dåligt etc så kan mensen bli sen.
    Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • BetongMorsa

Jag är alltid stressad, äter slarvigt och sover skumt haha.
    Så vi får väl hoppas på ett plus nu nästan, haha vilken totalomvändning på den åsikten hehe.
    Men blir det inget nu blir det till att sexa på ÄL, vill ju försöka få en pöjk juh

• Zaphy

Spännande tider! :)
    Hoppas att det snart är små bebisar på g för er då! :)
    Jag har en kompis som fått barn för 2 månader sedan och min man vill väldigt gärna ha en till bebis nu.. farligt att se andra bebisar! ;) Jag skulle också kunna tänka mig ett till barn, men då vill jag flytta ifrån den här lägenheten först och slippa vara gravid :P
    Vi bor i en 4:a nu och det funkar bra. Men vi bor på 2:a våningen och har syskonvagnen uppe i lägenheten, och hissen här går sönder titt som tätt så ibland blir det väldigt bökigt att komma ut.
    Så nu vill jag flytta härifrån!
    Vill kunna gå ut utan att behöva oroa sig för att fastna med pojkarna i hissen.

• KikiBoo

Tjena pullor

Ja jag hoppas oxo på ett plus. Ett till mig o ett till dig morsan {#lang_emotions_laughing}

Lilla Puppilur sover.
    Hon ville så gärna följa med Ville in på dagis imorse. Måste fan skaffa inskolningspapper nu.
    Om två veckor börjar familjens sommarlov. HÄRLGT!! I hela två månader ska vi njuta. Hoppas på ett underbart väder med mkt bad o glass{#lang_emotions_sunny} och kankse en FL-dejt{#lang_emotions_dreamer}

zaphy
    Men åååh va jobbigt. Fy bubblan för lgh o hissar.
    Kan ju inte vara kul o släpa på syskonvagnen.

• timmerbacka
    Zaphy skrev 2009-06-03 08:41:20 följande:
    Spännande tider! :) Hoppas att det snart är små bebisar på g för er då! :)Jag har en kompis som fått barn för 2 månader sedan och min man vill väldigt gärna ha en till bebis nu.. farligt att se andra bebisar! ;) Jag skulle också kunna tänka mig ett till barn, men då vill jag flytta ifrån den här lägenheten först och slippa vara gravid :P Vi bor i en 4:a nu och det funkar bra. Men vi bor på 2:a våningen och har syskonvagnen uppe i lägenheten, och hissen här går sönder titt som tätt så ibland blir det väldigt bökigt att komma ut. Så nu vill jag flytta härifrån! Vill kunna gå ut utan att behöva oroa sig för att fastna med pojkarna i hissen.
    Känner igen det där.. Vi bor på 7 våningen av 8...i lgh...Tyckte det va smidigt tills Mijo föddes..då började hissen strula hur mkt som helst. Va ju omöjligt att komma upp eller ner. Går ju liksom inte att kånka ner ett barn i taget. (Linus hade inte riktigt lärt sig gå i trappor än när Mijo föddes)..
    Så vi va hemma flera ggr..

Vi bor dyrt o vill ha nåt billigare o det är inte enkelt att hitta i denna stan...o Gärna en större med fler rum. Blir ju såsmåningom dax för Mijo med eget rum..Linus Vägrar ha han på sitt rum o jag vägrar att byta till Linus rum.
  • cirkuspuman
    Zaphy skrev 2009-06-03 08:41:20 följande:
    Spännande tider! :) Hoppas att det snart är små bebisar på g för er då! :) Jag har en kompis som fått barn för 2 månader sedan och min man vill väldigt gärna ha en till bebis nu.. farligt att se andra bebisar! ;) Jag skulle också kunna tänka mig ett till barn, men då vill jag flytta ifrån den här lägenheten först och slippa vara gravid :P Vi bor i en 4:a nu och det funkar bra. Men vi bor på 2:a våningen och har syskonvagnen uppe i lägenheten, och hissen här går sönder titt som tätt så ibland blir det väldigt bökigt att komma ut. Så nu vill jag flytta härifrån! Vill kunna gå ut utan att behöva oroa sig för att fastna med pojkarna i hissen.
    Det låter inte kul stackare! Hoppas att ni hittar nåt nytt snart då
    Förstår att din sambo blir bebis sugen när han ser de små jag är likadan men inte min sambo *S*
    BooBoo skrev 2009-06-03 11:32:46 följande:
    Tjena pullor Ja jag hoppas oxo på ett plus. Ett till mig o ett till dig morsan Lilla Puppilur sover. Hon ville så gärna följa med Ville in på dagis imorse. Måste fan skaffa inskolningspapper nu. Om två veckor börjar familjens sommarlov. HÄRLGT!! I hela två månader ska vi njuta. Hoppas på ett underbart väder med mkt bad o glass och kankse en FL-dejt zaphy Men åååh va jobbigt. Fy bubblan för lgh o hissar. Kan ju inte vara kul o släpa på syskonvagnen.
    Skönt med sommarlov här börjar sommarlovet oxå där nånstans dock så är det mest för barnen eftersom G och jag endast kommer att vara lediga en vecka tillsammans och under den veckan försöka göra så mycket vi hinner på nya huset.
    Jag och barnen åkte till nya huset i morse och har varit där hela dagen.....idag fixade vi deras lekrum så de ska kunna leka där när vi river kök/målar/tapetserar och snickrar...
    Vi är alla förkylda och hängiga men just nu finns ingen tid att vila (för mig alltså) barnen har sovit middag alla tre idag men jag fick passa på att riva ner kakel istället så det blir en tidig kväll för mig ikväll!
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • timmerbacka

Vill också flytta....För MIG kvittar det om det är lgh eller hus, bara det är långt ner eller med en liten skvätt gräsmatta..
    Trött på att ha boende nära himlen.. Men framför allt vill jag att Mijo ska få större ytor att röra sig på framöver - OM vi får hem redskap att ha hans träning på så ska det finnas plats för det o det gör det inte här.

• Sanda

Hej tjejer!!

Hemma från Öland! Varit underbart! Bilder på BD! Adrian älskade ölands djurpark Var helt salig!

Iförrgår kom jag hem till min mamma på vägen hem, Adrian ville inte åka därifrån så han sov över där och jag åkte hem till Agnes, igår åkte vi ner till dom och så åkte vi alla till borås djurpark, och idag så jobbade jag 9,5 timme så nu är jag tröööööööööööött Nu e jag o barnen lediga i 4 dagar, skönt ska grejja massa hemma men sen ta det lugnt! På lördag ska vi ner till min bror, vi ska gå på lek och bus landet och sen käka middag.

Kul med alla som vill plussa, ni är inte kloka

Svar på tråden -Syskonmaffian-