• KikiBoo

-Syskonmaffian-

Då var det dags för tråd  10

Här hänger vi med barn runt 3-4 år och deras småsyskon runt 1-2 år

Välkomna gamla som nya{#lang_emotions_laughing}

Vi som bor här är:

* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331,

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m41167799.html (9)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38050658.html (8)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.h... (3)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Svar på tråden -Syskonmaffian-
  • Sanda

booboo: men det är ju helt ofattbart!! Antar att det blir att ordna med möhippa snart oxå för min äldsta och bästa kompis gifter sig i oktober!! Kännt henne sen jag var 1 år. Hoppas det inte blir massa tjafs

BM; kul med grannen vad tyckte dom ert hus då?

Sitter och myser lite med Adrian, han var så uppe i varv när vi kom hem så han får varva ner framför lotta på liseberg På tal om liseberg så var vi där idag, jag och barnen med min mamma! var jättekul förutom när himlen öppnade sig och det öste ner men innan och efter så!

• Zaphy

BetongMorsa, haha, nej det var inte riktigt så jag menade. Jag menade att det känns konstigt att höra vänner och bekanta som är 14, 15 år och förstå att man själv inte är där längre. Jag tycker inte det var länge sen som jag själv satt och pratade nästan precis som dem.
    Känns så lustigt bara. Så inser man att man själv sitter och är gift och fått 2 barn. Helt galet! haha..

Eller ja iofs så sa jag ju också att det finns vissa gamla vänner som står och trampar på samma ställe som förr också. Haha.. så du kanske förstod mig rätt ändå.
    Tänk så olika vi som människor kan vara :)

Ja jag vill också veta hur det gick med grannbesöket ;)
    Lät lagom spännande.

BooBoo, I feel sorry for you! Trist när ens vänner gör en sån sak.. Sa dom ingenting till dig? Och du hade varit med och planerat möhippan också? Hmmm.. vad är det för vänner du har?
    Har du pratat med dem nu efter eller?

• Zaphy

På tal om leksaksspisar.. Min äldste son Nicholas gick runt i rummet där vi har satt pojkarnas lilla spis och så säger han plötsligt: "Nej nu börjar jag bli hungrig, jag tror att det är dax att laga iordning lite mat". Och så går han fram till den lilla spisen och laga ihop makaroner och köttbullar och dukade deras lilla bord. Hihi.. så mysigt! Det kom så där spontant, och det lät så seriöst precis som att han var vuxen.
    Låter så kul när dom låter lite lillgamla ibland ;)

• Zaphy
    Sanda skrev 2009-07-20 20:48:24 följande:
    booboo: men det är ju helt ofattbart!! Antar att det blir att ordna med möhippa snart oxå för min äldsta och bästa kompis gifter sig i oktober!! Kännt henne sen jag var 1 år. Hoppas det inte blir massa tjafs BM; kul med grannen vad tyckte dom ert hus då? Sitter och myser lite med Adrian, han var så uppe i varv när vi kom hem så han får varva ner framför lotta på liseberg På tal om liseberg så var vi där idag, jag och barnen med min mamma! var jättekul förutom när himlen öppnade sig och det öste ner men innan och efter så!
    Skönt med Liseberg! :)
    Jag har varit där med familjen en gång i år, men funderar på att åka dit snart igen. Tänkte lägga undan lite extra pengar nu till det. Inte alla som har pengar i överflöd ;)
    Härligt att ni hade det kul! :)
  • KikiBoo

Alltså, när jag fick veta om bröllopet som vi tyvärr fick veta ganska sent, tyvärr. Så hörde jag av mig till alla vänner. Så träffades vi alla o försökte komma fram till ett datum då alla kan. Vilket var JÄTTESVÅRT. Men vi lyckades iaf. Blev redan då lite dålig stämning. Eller det var en som var osäker..
    Vi pratade o hade skoj. Kom på roliga saker. Ej saker som att skämma ut bruden.
    Sen fr jag veta att bruden ska jobba det datumet.. o då messar jag runt till alla o säger att vi får ha nytt möhippemöte.
    Några dar senare får jag sms från två som säger att dom inte vill vara med..

Sen nu i onsdags fick jag reda på genom svägerskan att dom planerat möhippa.. Och inte bjudit mig, min syrra, eller min svägerksa..
    En av vännerna trodde att dom bjudit mig. Det var tre av vännerna som planerat o bjöd med en till.

Alltså.. Brudens syrra sa upp kontakten med mig o en annan kompis pgr av hennes störda pojkvänn.
    Men jag messade brudens syrra o sa att nu lägger vi de där åt sidan o planerar möhippa. O det gick hon med på.
    Sen så är det vissa av vännerna som inte gillar min svägerska.

Men fan.. Jag tycker man kan försöka komma överens. Vi är vuxna människor.

Jag har inte fått nå svar utav de vänner som planerade hippan.

Imorrn ker iaf jag o svägerskan till uppsala. Vi ska ta ut bruden till hennes favvoritrestaurang. Hon älskar sushi Sen blir det spa. Avslutar med lite shopping. Hon ska få välja ut nya underkläder till bröllopet. Nånting nytt ni vet
    Men ska iaf fråga då.. Om bruden vet varför vi andra inte fick vara med..

Oj vad långt det blev
    Men så ligger det till iaf

Kul med Liseberg Sanda

Morsan
    Ja hur gick det

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • timmerbacka

Zaphy
    Skönt med Liseberg! :)Jag har varit där med familjen en gång i år, men funderar på att åka dit snart igen. Tänkte lägga undan lite extra pengar nu till det. Inte alla som har pengar i överflöd ;)Härligt att ni hade det kul! :)

Säg till då så kanske vi kan ses. Vi är ju några som bor i eller utanför Göteborg.

• tresmåfina
    Zaphy: Vi åkte till min syster i Lördags ist o sen på Liseberg och hade jättekul! Söndagen var vi på Universeum. Så vi har haft roligt o pengarna går åt
    Nu är golvet färdigslipat i barnens o vårat sovrum, idag ska det laseras vitt.
    BM: hur gick det igår? dög fruktsalladen?
    Sandra: Kul att ni åkte!  jag var också inne i stan igår när himlen öppnade sig! Satt på taras (turkisk restaurang) o åt middag. Fast det var iof lite senare kanske vid 18 tiden? Fast den kanske öppnade sig ett par ggr under dagen
    Boo: Fin spis. Hade Nemo också när han var "liten" (är han ju fortfarande). Kul med födelsedagen snart

Min gravida syster åkte in på sjukhus igår. Barnen skulle vara hos henne under dagen medans vi jobbade men när vi kom o lämnade dom så var mamma på väg istället. Syrran kräks o svimmar om vartannat. Precis som tidigare graviditeter. Jobbigt men det går ju över.. Så barnen är hos min mamma i Fjärås Dom ska vara där idag med.

Första kaffen på jobbet är tagen med er
    ~Nemo♥ född 051229 & Romeo♥ född 070826~
  • tresmåfina
    timmer: nej tänk om man hade det vad mycket vi hade hittat på då Men jag spelar lotto varje vecka, snart så
    ~Nemo♥ född 051229 & Romeo♥ född 070826~
  • cirkuspuman

God morgon!

Jag har läst vad ni skrivit men inte hunnit skriva nåt de senaste dagarna

Helgen var det jobb som gällde fre-sönd 07-20 och nu är jag ledig 2 veckor till ibland är livet bra härligt!
    Denna vecka är Gunnar oxå ledig så det gör livet lite xtra härligt
    Vi har faktiskt inte rest någonstans denna semester först flytt och sedan har vi haft besök av vänner/släkt nästan oavbrutet men nu är vi ensamma igen
    Dagsutflykter till Skansen, Lådbilslandet och Gönalund har vi hunnit med och på fredag blir det nog en trip till Kolmården om vädret tillåter men mer hinner vi inte om vi ska bli klara med köket nångång
    Nästa vecka är jag hemma själv med barnen så då ska vi nog försöka åka till ett av Sveriges största lekland (här i stan) och ev till Parken Zoo i E-tuna men vi får se hur vädret blir...det är skönt att komma iväg på saker med barnen när vi är ensamma för när vi är hemma så går tiden så långsamt tycker jag *s*

Just ja...en av mina bästa vänner fick sitt första barn i söndags kväll så jag hoppas att jag får komma iväg och snusa lite på hennes son oxå

BM: Ni har det väl fint hemma?! Iaf på de bilder jag har sett hoppas att det går bra på jobbet, skönt att jobba lite va?! och allra helst på ett jobb där du verkar trivas?!

Boo: Vilken urusel stil ang möhippan, vad är det för människor? är de 15 år eller? Usch vad arg jag blir när jag hör sånt där....kan inte förstå att en del människor inte växer upp hoppas att det löser sig och att ni får en trevlig dag med bruden idag istället och att dessa fjantar kan bete sig vettigt under bröllopet så de inte förstör för er vän.
    Kul för Puma att få en spis och kul för dig att den var billig
    Vi har faktiskt inte hunnit kolla efter present till Nelly borde nog ta tag i det

Sandra:
    Låter som det blir en toppen kväll på lördag

Zaphy:
    Verkar som du haft det toppen jag kan inte säga att jag tycker det känns som om jag var 15 år igår det har hänt så mycket i mitt liv sedan dess och jag var verkligen inte ens i närheten av den människa jag är idag
    Det var faktiskt nu när jag började jobba igen efter föräldraledigheten som jag började känna mig vuxen på riktigt.

Frida: Jag vill se bilder på er renovering sen själv sätter
     jag ut mina när allt är klart

Nu är det frulle som gäller och sen tror jag att jag tar barnen med mig till Ikea en sväng för G sover fortf då han var tvungen att åka till jobbet inatt!

cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • cirkuspuman
    frida27 skrev 2009-07-21 08:24:21 följande:
    Zaphy: Vi åkte till min syster i Lördags ist o sen på Liseberg och hade jättekul! Söndagen var vi på Universeum. Så vi har haft roligt o pengarna går åt Nu är golvet färdigslipat i barnens o vårat sovrum, idag ska det laseras vitt. BM: hur gick det igår? dög fruktsalladen? Sandra: Kul att ni åkte!  jag var också inne i stan igår när himlen öppnade sig! Satt på taras (turkisk restaurang) o åt middag. Fast det var iof lite senare kanske vid 18 tiden? Fast den kanske öppnade sig ett par ggr under dagen Boo: Fin spis. Hade Nemo också när han var "liten" (är han ju fortfarande). Kul med födelsedagen snart Min gravida syster åkte in på sjukhus igår. Barnen skulle vara hos henne under dagen medans vi jobbade men när vi kom o lämnade dom så var mamma på väg istället. Syrran kräks o svimmar om vartannat. Precis som tidigare graviditeter. Jobbigt men det går ju över.. Så barnen är hos min mamma i Fjärås Dom ska vara där idag med. Första kaffen på jobbet är tagen med er
    Hoppas att det går bra för din syster !!
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden -Syskonmaffian-