• KikiBoo

-Syskonmaffian-

Då var det dags för tråd  10

Här hänger vi med barn runt 3-4 år och deras småsyskon runt 1-2 år

Välkomna gamla som nya{#lang_emotions_laughing}

Vi som bor här är:

* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331,

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m41167799.html (9)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38050658.html (8)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.h... (3)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Svar på tråden -Syskonmaffian-
  • timmerbacka

Hemma igen och det är skönt!!!!!!!!
    Linus har dock svårt för att varva ner...det har ju varit roligt o spännande att va iväg. Här hemma händer ju inget spännande..

frida
    din pappa kan ta ut vab...fast då kanske han får pengarna?!..

• BetongMorsa
    frida27 skrev 2009-07-13 12:45:40 följande:
    Kul booBoo Morsan, ja det verkar vara så Har en liten fråga ang tillfällig föräldrarpenning om nån vet hur det funkar? Eg skulle barnen vara hos min pappa idag då dagmamman har semester. Hur funkar vab då? Blir jag utan ersättning idag då fast jag får 100% avdrag från jobbet?
    Ingen aning Frida, har aldrig vabbat.
    Du kanske kan ringa f-kassan o fråga?
  • timmerbacka

Jag vet att andra kan vabba för andras barn...men jag är osäker på vem pengarna går till.
    Men det är en god idé o kolla det med FK..

• timmerbacka

Mijo har utvecklats ett steg till.. =) (måste ju skryta lite) ;)

Han har lärt sig hoppa ner från en trappa sittandes på rumpan. Det hela började med att han ramlade ner för den trappan i fredags...på lördan ville han ut där igen,men han fick inte. Han blev skitsur..
    igår så satt han vid ett obevakat tillfälle plötsligt ute...ingen hade sett honom komma dit.
    Han såg helt chokad ut när jag "Mijo,hur kom du hit????????????????"
    Så Kent satte honom uppe på trappan (3 trappsteg) så fick han visa hur han gjorde. Jag blev helt tårögd...

Han är smart den lille killen...tänk den dagen han får med sig benen också..då är det två galna killar här hemma..

Morsan
    Tack....skönt borta,men hemma är nog? ändå bäst..(fast det tycker ju inte Linus)
    "mamma? när ska vi åka??"
    "pappa, när ska vi åka?"

o när vi säger att vi ska va hemma blir han skit sur..

• KikiBoo

På tal om tänder.. Ville råka bita lite hårt på skeden för några månader sen så ena framtanden blev lös. Blödde lite. Ringde tandläkarn på en gång. Men dom sa att den växer fast igen. O det gjorde den
    Must be a guy thing

Vi har inte gjort så jättemkt. Tagit ett dopp. Hälsat på kussarna som oxo är här. Sen Viktors kusin (som vi står med husbilen hos)  och så har vi hälsat på hans två fastrar.. Blev en del Hej hej Mkt släkt här..
    Det är molningt o lite kyligt. Hoppas det blir bättre väder imorrn.
    Viktor sover.. Jag är oxo grymt trött. Blir nog tidigt natti natti här.

timmer
    Härligt Mijo.  O klart du får skryta lite

O ingen Robert Gustavsson än

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • tresmåfina

Heja Mijo

Nu sticker vi till tandläkaren o kollar Nemos glugg. bye for now.

• cirkuspuman
    timmerbacka skrev 2009-07-13 15:53:34 följande:
    Mijo har utvecklats ett steg till.. =) (måste ju skryta lite) ;) Han har lärt sig hoppa ner från en trappa sittandes på rumpan. Det hela började med att han ramlade ner för den trappan i fredags...på lördan ville han ut där igen,men han fick inte. Han blev skitsur.. igår så satt han vid ett obevakat tillfälle plötsligt ute...ingen hade sett honom komma dit. Han såg helt chokad ut när jag "Mijo,hur kom du hit????????????????" Så Kent satte honom uppe på trappan (3 trappsteg) så fick han visa hur han gjorde. Jag blev helt tårögd... Han är smart den lille killen...tänk den dagen han får med sig benen också..då är det två galna killar här hemma.. Morsan Tack....skönt borta,men hemma är nog? ändå bäst..(fast det tycker ju inte Linus) "mamma? när ska vi åka??" "pappa, när ska vi åka?" o när vi säger att vi ska va hemma blir han skit sur..
    Vad kul hejja Mijo!

Vi har en seg-startad morgon här.....jag är trött och barnen med min bror ligger nere och sover och jag vet faktiskt inte vad vi ska hitta på idag!
    Gissar på att det kan bli en sväng till Ikea kanske

Lycka till hos tandläkaren Frida
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • tresmåfina

Kul med Ikea Cikrus

Tack det gick fint! Tanden hade slagits ut på helt rätt vis Men har anmält det till försäkringen såklart eftersom det är vanligt att tanden under växer ut fult när man slår ut dom första så tidigt. De röntgade tanden och Nemo satt så fint stilla o bet ihop. Han var ganska skraj innan men det visade sig ju inte vara nåt farligt alls Så fick brorsorna varsitt klistermärke o sen var det klart

• timmerbacka

Tar tydligen några dagar att varva ner...tisdag idag,men Linus är fortfarande helt crazy...åka åka åka åka...ska hända saker hela tiden.

Idag har vi varit på Bauhaus o köpt mosaik till köket...svart blir det.
    Eftersom Ikea ligger i närheten så åt vi lunch där. Detta äventyret va tillräckligt för att Linus skulle bli superturbo........så vi åkte hem.

När vi va på Skara sommarland så gjorde vi tröjor med egna tryck på till killarna.
    På Linus står det "Inbyggd turbo"........ + att han ville ha en döskalle på. Stämmer!!
    På Mijo's står det "Jag är mammas chef".........

Svar på tråden -Syskonmaffian-