• KikiBoo

-Syskonmaffian-

Då var det dags för tråd  10

Här hänger vi med barn runt 3-4 år och deras småsyskon runt 1-2 år

Välkomna gamla som nya{#lang_emotions_laughing}

Vi som bor här är:

* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331,

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m41167799.html (9)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38050658.html (8)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.h... (3)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Svar på tråden -Syskonmaffian-
  • Zaphy

Kul med t-shirtar med egna tryck :) Meee like! :)

Det var så länge sen jag var på Skara Sommarland.. vilka åldrar är det bäst för där?
    Vet inte om det blir pengar över så att vi kan åka dit i år, men nästa år kanske :)

Idag har jag varit ute själv med pojkarna i ca. 3½ timma. Vi gick till två olika lekplatser. Hade hur kul som helst! :) Plus att dom somna gott nu när vi kom hem. Dom fick lite mat i magen och så badade dom lite i badkaret och sover som små stockar nu.

Upptäckte en sak när jag var på lekplatserna. Två pappor pratade med mig, men ingen mamma. Varför är många mammor så reserverade? Skumt det där tycker jag!

• timmerbacka

Zaphy

Barn bör vara 100 cm eller mer för det mesta. Linus är 102-103 cm..
    Så Mijo hade väl ingen större fördel av dessa dagar, men han verkade tycka livet va kul ändå.

Vi betalade för 3 vuxna, 1 barn + campingstuga 2 nätter på 2960:- sen tillkommer ju egen mat o annat man vill göra. Men har man väl betalat entrébiljetten så är ju allt man vill åka gratis där inne.
    Skillnad från Liseberg, HighCaparall o en del andra ställen där man bet. allting...

Vi gjorde av med 3000 o då levde vi gott...

Varför är många mammor så reserverade? Skumt det där tycker jag!

Samma överallt tycker jag...jag tar ofta kontakt, oavsett mamma eller pappa, men det blir ofta småprat o inget mer.

• KikiBoo

Hälsnigar från Öland .. Igen
    Kokar potatis. Ville vill HA fiskpinnar. Enkelt!

Vi har badat och... tjaaaa.. Inte gjort så mkt mer Hängt med kussarna.
    Kankse dricka lite vin, käka kex o ost ikväll vi vuxna.
    Imorrn åker vi hem. Tänkte hinna med trollskogen imorrn fm innan vi far.
    Sen blir det nog ett stop i Kalmar hos min kusse. Sen vidare till syrran i Linköping. Sover kvar där. Sen HEM. Hem ljuva hem{#lang_emotions_dreamer}

Mammor reserverade{#lang_emotions_undecided} ... Inte märkt av, hehe... Jag får gå oftare till lekparken

Nåja.. I'll be baaaack

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • BetongMorsa

Ingen bebis denna månad. mensen kom punktligare än vanligt...aja nya tag!

Jag o tjejerna åkte till Norrtälje nyss. Orkade inte va hemma mera....gick på stan en stund, sen fika i parken och kolla båtar. Vidare till McDonalds, nu mumsar de äppelklyftor sen blir det sängen. Jag e trött. Ska ta en dusch. Sen blir det jobb tors, fre och lör.

• tresmåfina

Mysigt det låter Boo

Idag har jag jobbat. Barnen är friska och har varit hos min pappa. Han o hans fru och min lillasyster åkte med dom till Slottskogen idag så dom har haft det skoj. Barnen ska vara hos pappa resten av veckan dagtid då vi jobbar. Det är nog kul för dom allihop. De brukar inte bli att vi umgås så mycket mer än vid födelsedagar högtider o dylikt men jag måste säga att sen i vintras tog sig pappa verkligen sig i kragen och kanske jag med

Nu ska jag packa i ordning allt för i morgon o sen lägga mig i soffan o kolla på film "johnny mad dog". Började kolla igår men somnade tyvärr.. en fruktansvärt rå film men sån är ju verkligheten..

Hej så länge !

• tresmåfina
    BetongMorsa skrev 2009-07-15 19:13:00 följande:
    Ingen bebis denna månad. mensen kom punktligare än vanligt...aja nya tag!Jag o tjejerna åkte till Norrtälje nyss. Orkade inte va hemma mera....gick på stan en stund, sen fika i parken och kolla båtar. Vidare till McDonalds, nu mumsar de äppelklyftor sen blir det sängen. Jag e trött. Ska ta en dusch. Sen blir det jobb tors, fre och lör.
    bättre lycka nästa gång
    aha glarra som i glassa menade du? jag fattade det som att äta glass.. eeh ja du fattar
  • tresmåfina

jag hade visst inte missuppfattat dig såg jag nu på FB när jag läste igen hihi eller?

• BetongMorsa

Glarre e glass Frida käka glarre haha

• tresmåfina

ja d va som jag trodde från början nevermind.. glarra på

• Zaphy

Jag känner inte så jätte många föräldrar här så det blir ganska ensamt när man går själv med pojkarna.
    Känns som att alla har sina små gäng och är reserverade mot alla andra runtomkring.
    Eller så är det bara jag som inbillar mig.. ;)
    Jag måste ju erkänna att jag inte precis är den som springer fram till människor och försöker få kontakt.

Nä nu måste jag gå och packa o greja lite här. Ska åka upp till Eskilstuna imorgon, stannar över helgen. Bo på hotell och allt. Ska bli såååå skönt! :) Mina föräldrar ska med också så man får lite barnvakt.

Ha det bra alla supermammor! :)
    Vi hörs snart igen!

Svar på tråden -Syskonmaffian-