Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Mamma2001 skrev 2009-07-21 10:30:28 följande:
    Låter som ni kommer ha en toppendag! Mmmm för latte med ett stoooort L! Sitter här hemma och dricker en Latte Macchiato - tacka vet jag kaffemaskiner!
    Ja, det blir nog najs.

Latte macchiato låter gott. Själv orkade jag inte göra någon kaffe i morse. Vi köpte en kaffemaskin precis när jag blivit gravid och jag kunde knappt dricka kaffe på ett tag men nu används den flitigt. Jag är nog lite konstig för jag gillar att dricka kaffe ur pappmugg

Gå var det ja!

cu
  • Duntoffla

Hallo girls!

Hemma igen efter en heldag på stan. Det har shoppat lite smått och gått samt en fin Lovelier Knit på Mathilde. Vi missförstod nog varann igår då jag trodde att det var Lovely Knit de hade i butiken. Hur som helst så passade jag på att köpa den randiga i alla fall. Så jakten på Lovely Knit i storlek 2 fortsätter

Var inne på OM-butiken där rosa Lovely Knit med rosa knytband fanns men jag blev inte helfrälst i den. Något jag däremot blev KÄR i är Chocolate Indy dress. Guuuuud, vad jag vill ha! Tom sambon tyckte den var helfin och gillade butiken (för att han blev serverad espresso medan jag provade )

Sååå...nu till min fråga...Indy dressen är rätt nyutkommen va? Finns den på rea?

Annars har det shoppats lite budget på H&M. Hittade ett par ljusa jeansleggings som jag tror blir toppen till mina tunikor. De är asfula upptill men jag kommer ju ändå inte visa ändan i dem

Kikar lite i era bloggar och attans vad fin den svart/vit/orange? tunikan är! En tjej på mitt jobb har en likadan och jag har många gånger beundrat den.

Oj, vilket långt inlägg! Sorry

• Duntoffla
    Audrey Will skrev 2009-07-21 20:14:36 följande:
    Indy är från Pre Fall kollektionen (den nyaste) så finns inte på rea. Kul med dina nya inköp!
    Det var det jag trodde. Synd Känner inte att jag har råd med en 3000 krs klänning. Färgen var underbar och den satt som en smäck. Smickrande om man har lite breda höfter och lår

Fick även hem mina Calou träskor idag. Var orolig att de inte skulle passa men de satt precis och är sååå snygga. Känner mig rätt nöjd med dagen trots att jag inte fick tag på en Lovely Knit
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2009-07-21 20:28:00 följande:
    Tror den är länsad på de flesta ställena. Kanske Sid&Sally har kvar den på sin rea? Annars var nog de få som funnits på Mathilde de som jag har sett på rea.
    Tack, ska kika där!
    Bina skrev 2009-07-21 20:28:30 följande:
    Jag vill bara berätta att jag har hittat värsta kopian i barnstorlek idag! (ja jag jobbar i en secondhandbutik) Bild kommer i min blogg senare... helt otroligt och min dotter vrålade av lycka: "ååååh mamma en EGEN godmolly"
    HAha...vad fina ni kommer vara och matcha varann
  • Duntoffla

God förmiddag!

Vilket trist väder idag! Vi ska försöka komma iväg och plocka lite svamp samt tvätta bilen {#lang_emotions_throwup} På fredag åker vi söderut i drygt en vecka. Najs!

La in mitt senaste fynd i BT!

• Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2009-07-22 10:59:27 följande:
    Plocka svamt. Trevligt. Vi har förvånansvärt nog fortfarande ok väder men eftersom jag går på semester i eftermiddag kommer det börja spöregna då. Kör solgul OM idag. Bild i blogg
    Härligt somrigt!
    jompa skrev 2009-07-22 10:59:52 följande:
    Superfina kläder, sitter som gjutet på dig Kikar in lite i er tråd, har läst här ett tag nu och kollat på kläderna länge. Väntar nu hem mitt första OM plagg, är osäker på om plaggen passar mig då jag är ganska kort men gör ett försök.
    Tack vännen!
    pepparkakan skrev 2009-07-22 11:02:59 följande:
    Nån som vet var jag jag kan få tag på en basic v-neck cardigan på rea och en crochet lovelyknit rose, alt beige på rea??
    Har bara sett Crochet till ord pris i OM-butiken i sthlm.
    Puffig Pingla skrev 2009-07-22 11:03:22 följande:
    Wohey! Snyggt! Gillar att bilderna är vattenmärkta med duntoffla. Vilken förvirring det ska skapa om de hamnar utanför FL. "vaddå? det där är väl ingen duntoffla??" Tightsen var riktigt snygga. Var lite skeptisk när du skrev om dem men de blev ju jättebra.
    Tack! Nog för att jag är lite "fluffig" som en duntoffla på sina ställen men det är rätt skönt att ha bilder märkta ibland. Har varit med om att folk snott mina bilder på Tradera. mindre kul

Tack för kommentaren! Visst är de helt ok, legginsen? Skitfula upptill med resår och avsaknad av fickor men till tunikor syns ju inte det. Och 199 kr är ju överkomligt. Testade massa par jeans igår men de satt inget bra och var hårda och ännu mer korviga.
  • Duntoffla
    SooJuicy skrev 2009-07-22 11:10:35 följande:
    Leggingsen hittade jag i röran på HM Sickla och Kniten på Mathilde för 900 kr istället för 1800 kr. *nöjd*

Jag är också en sån som kommer på vad jag vill ha till mig eller sonen för sent. Brukar få jaga gamla godingar på T.

TRist att inte dina paket kommit, NS är fint men inte lika kul för mamman

Själv hoppas jag på en sak från Tradera idag i brevlådan. PLus kanske en ny mobil då sonen totalförstört den gamla.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna