Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Morty skrev 2009-07-22 11:21:19 följande:
     Härligt soligt gul! Hoppas solen fortsätter lysa under din semester.
    Tack! Jag kanske ska spana på svarta jeansleggings. Har ett par blå från Gina Tricot men de är mer i vanligt tyg. Dessa från HM är lite mer denimtyg.

Nu blev det så att jag skickade ut sambon och sonen i skogen att plocka svamp medan jag städar. Faktiskt självvalt men då kan jag surfa lite mellan varven också

Lite skönt med egentid även om det är städning
  • Duntoffla
    Morty skrev 2009-07-22 11:38:48 följande:
    Håller med. Perfekt och stanna upp och varvaner lite med surfning. Man får inte ta ut sig på semestern...... Vad blev det för storlek i Lovlier knit? Jag väntar på att butiken här i hålan ska få in lite nya OM plagg. *så segt att vänta*
    jag tog nummer 2 annars hade den nog inte passat över axlarna.

Har din butik stort utbud annars av OM?
  • Duntoffla
    Audrey Will skrev 2009-07-22 11:09:56 följande:
    Hej tjejs! Vad finklädda ni är idag! Har fått hem min Spoiler underskjol - funkar döbra som boobtop på mig! *nöjd* Liten fråga, har de ingen OM-logga i nederkant??
    Hej!

Det har jag för mig att jag sett. Har den inte det?
  • Duntoffla
    jompa skrev 2009-07-22 11:13:37 följande:
    Så kom posten precis med denna fina blus, jag tog stl 2 och den sitter bra i armarna och upptill men kanske lite bred, tror ni man kan ta en stl 1 istället eller kommer det bli för tajt i armarna? l
    Du får låta bli att lyfta för mycket skrot så att du inte blir för biffig

Ni OM-proffs, var kan man få tag i denim kjolen i minst storlek 3? Såg den igår på Mathile och den var urfin. Och vad ska man ha för storlek om man har bred häck? Är 3 för litet? Har i vanliga fall 40-42 i kjolar, oftast 42.
  • Duntoffla
    Morty skrev 2009-07-22 11:56:49 följande:
    Jag är rätt ny på OM. Har kikat lääänge och provat. Men tyvärr inte haft lyckan att hitta något som satt fint. Antingen för stort eller för litet. Så är det när man inte springer i affärerna titt som tätt och just den storleken man behöver är slut. Har en butik i en by i närheten där jag varit och kikat då men så upptäckte jag för ett tag sedan att här på 'mitt' affärscentra fanns minsann också OM. Så jag får väl se till att vara där när de får in kläderna. Hoppas att jag få tag på något i rätt storlek denna gången.
    Ja, det är alltid svårt med storlekar i "nya" märken. Särskilt om det skiljer sig mellan modellerna också.

Nu kom visst sambon och sonen hem igen. Och jag har inte gjort ett smack. Dags att röra på fläsket.

CU
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2009-07-22 12:59:02 följande:
    Ska nog knata ner till HM och spana in Tofflans tights....
    Lycka till och bli inte avskräckt av hur de ser ut i linningen
    Mabimao skrev 2009-07-22 13:11:06 följande:
    Jag har denimkjolen i 3 och jag är ju mellan 3 och 4. Har 4 på plyschbyxorna, de hellånga. Jag var orolig när jag köpte 3 (de skickade) att den skulle vara för liten, men icke. Den är perfekt. Jag har 42 på byxor. Sedan är den lite töjbar tycker jag. Jag skulle kanske kunnat ha 4 också men då hade den suttit mer på höften.
    Ok, då låter det som om om det är 3 jag ska ha. Om jag nu kan få tag på den...

Någon som vet var den kan finnas?
  • Duntoffla
    Milliemolly skrev 2009-07-22 13:21:29 följande:
    Ett litet billigt tips: (så det blir mer pengar till höstkollektionen) HM har ett basic vitt (finns fler färger) baslinne med liten spetskant vid halslinning och på banden som passar så bra under Mollys urringade kläder..............! Fynda det för 79,50 kr! Är ju bra när alla pointelle ligger i tvätten
    Köpte ett liknande igår fast med en liten rosett framtill på halslinningen (det du pratar om fanns nämligen inte kvar i min storlek) men det jag köpte är samma sköna material och finns även i puderrosa (på underklädesavdelningen)

bra med fynd ibland!
  • Duntoffla
    Bina skrev 2009-07-22 13:43:49 följande:
    Åh jag måste ha en lila kofta till min Temptation tank.. någon som har förslag? everydaymolly.blogspot.com/2009/07/har-du-nag...
    jag tycker den mörklila V-neck cardigan om det ska vara OM.

Annars finns en basic ljunglila cardigan på HM´s hemsida

shop.hm.com/se/shoppingwindow&shoptype=S
    Puffig Pingla skrev 2009-07-22 13:44:29 följande:
    Shit, de fanns inte kvar i min storlek!!! Men de såg ju riktigt bra ut live (om man bortser från pensionärsmidjan). Såg linnet oxå men fanns inte i min strl på denna osorterade HM.
    Vad synd! vilken storlek ska du ha? Det fanns L på H&M i Sickla.

Haha...visst är midjan snygg? Men jag kommer ändå aldrig visa häcken i så tighta kläder så det gör inte så mycket.
  • Duntoffla
    Bina skrev 2009-07-22 14:34:34 följande:
    Tack för tipset - ja precis och eftersom tanken är väldigt blekblå måste det vara en mörk lila för att det inte skall bli "blackigt".
    Ja, en mörk plommonlila hade varit snyggt. Så att man tar upp färgen på brodyren.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna