Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly tråd för oss inbitna

freemind skrev 2009-07-23 10:20:11 följande:
    Kolla på min blogg mollyist.blogspot.com/ där har jag lagt upp loggan på mina två plagg från art of non sense-kollektionen.
    Nu ligger min logga i BT. Sorry att jag är så bökig men det är lite kul att leka detektiv och få reda på hur gammal den är. Visst är den kollektionen vår/sommar 08?
  • Duntoffla
    freemind skrev 2009-07-23 11:35:17 följande:
    Det här hittade jag : Spring-07 is named ”The Art Of Non Sense” Var du lugn, den är helt klart äkta! Då gjordes inga kopior!
    Tack för all hjälp och tid du lagt ner!
  • Duntoffla
    jompa skrev 2009-07-23 15:52:13 följande:
    Ok då provar jag med en stl 2 tror jag. Nu ska jag bara hitta en oxå Åhhh så har jag hittat en Lovley Knit i rätt färg med jag tvekar ändå, hur mycket användning har man för en sån, kanske ska satsta på fler toppar istället. Oj vilka I-landsproblem man har
    KÖÖÖP!
  • Duntoffla
    jompa skrev 2009-07-23 16:09:48 följande:
    Åhhh jag blir så osäker, det är ju en del pengar. Vad kostar de nya?
    Eller hur?

Jag provade den grå/beige med orange kantband först. Det var den jag var sugen på men inte hittade så det blev rosa i stället. Det oranga piggar bara upp.  Den är sååå fin IRL. KÖP om du fått ett bra pris.
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2009-07-23 11:56:00 följande:
    I min blogg finns alla loggor och när kollektionerna kom ut. Långt ner på höger sida någonstans (sätt på dig brillorna för det är smått  ).
    Där kan jag inte se den loggan...
  • Duntoffla
    Cashew skrev 2009-07-23 17:11:35 följande:
    har fått hem en spring coat idag *in love* den är ju så himla fin en fråga angående tvättning. det är ju skin på armbågarna, hur funkar det att tvätta i vanlig maskin med vanligt tvätt- och sköljmedel?
    Vilken är det? *för en novis*

jag har också en fråga ang tvätt. Funkar det bra att köra ex Oxid action gel på OM-plagg om man lyckats få en grön fläck av en liten bladlus? Kör ni på 30 eller 40 grader på vanliga bomullsplagg?

Stargirl- Vad fin du är i bloggen! Är så sugen på den där gröna tunikan. Är den normal i storlek?
  • Duntoffla
    Cashew skrev 2009-07-23 17:11:35 följande:
    har fått hem en spring coat idag *in love* den är ju så himla fin en fråga angående tvättning. det är ju skin på armbågarna, hur funkar det att tvätta i vanlig maskin med vanligt tvätt- och sköljmedel?
    Åh, den där är himla fin! Gillar att den är så pass tight upptill och sen går ut nertill.

Ok, jag kör på 40.
  • Duntoffla
    malin o skrev 2009-07-23 17:45:43 följande:
    Rekommenderar Vindåkra gård utanför Malmö, med Odd molly, Hunky Dory, Birger et mikkelsen m.m. från Iisa of Malmö. Äntligen fick jag min crochet lovely knit rose med 40% REA! Nöjd! Mysigt café är där med.
    Attans att man bor så långt bort

grattis till fyndet!

Jag ska neråt landet (dock inte Malmö) utan Varberg/göteborg/Falkenberg. Har någon tips på butiker där OM finns. Gärna rea som den rea-sucker jag är
  • Duntoffla
    JuliaochNelly skrev 2009-07-23 18:22:45 följande:
    DUNTOFFLAN. vart har du köpt den super fina koftan i BT?
    Heeej! Den är köpt på Mathilde på Biblioteksgatan. Den fanns även på PK-huset. Båda ställena har 50% så den kostade 900 kr. Inte gratis men bättre än 1800
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna