Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly tråd för oss inbitna

Har inventerat Mathilde i PK-huset ganska väl idag, och kom hem tomhänt.
    Jag klär inte i Confetti Tunic, det bara är så.
    Och efter att ha inhandlat drömklänningen igår får jag avstå Berry (for now).
    Wraps ska jag inte ha (snygga på alla utom mig, typ).
    Och Lovelier Knit i blått har jag redan.
    Osv ...

NU vill jag shoppa HÖSTNYHETER!!! Vågar man somna ikväll? Det känns som det kommer att vissla till och så är allt slut ... och jag måste ha fjärtilstunikan i choccolate, jag bara måste ...
    Och 327an i powder, en måste också in i samlingen ...

LÄNGTAR!!!!

Kramkram

• NewYorker

Tack Bina ... Men du ska veta att det kändes ....... öööööhh ... KONSTIGT!

• NewYorker

Jag känner mig patetisk, måste sluta uppdatera hela tiden ... det kanske inte händer något i webshopparna förrän imorgon ...

Går och sätter på potatisen istället ...

Intet är som väntans tider!

• NewYorker
    Mabimao skrev 2009-07-09 19:03:49 följande:
    Fick hem paket från Mathilde idag......jeanskjol...som passade...Hurra!.....en livealot....och en robe......Jag är sugen på mer fynd.Vad fanns det mer än det du redan skrivit? Orkar och minns du? Frotté? Plysch? linnen? Toppar? Klänningar?
    Hm, ska se om jag minns allt, tar med en del jag redan skrivit om, minns ju inte vad jag skrivit ....

Confetti Tunic i rött och beige
    Berry i rött, powder och vitt
    Jeansjackor
    Jeanskjolar
    Fields of Lace
    Biarritz
    Jane loves terry - klänning och bikinis
    Plyschjackor långa
    Plyschbyxor 3/4
    Lovelier Knit blå
    Schottis & Kobe dress, plus den korare varianten i samma (blusen)
    trosor och scarfes
    Lovealot blus, endast i stl 0 och 1
    Sidenkjolen i olikfärgade vådor
    Hit and run dress
    Wraptunikan i grått, gult och rosa
    Full embroidered smock tunic i lime, endast i stl 2
    Full embroidered dress med underklänning i vitt/lime
    Dudette dress
    Comma top i rött och blått
    Artology tunic i powder
    Nån enstaka grandmas coat i rosa och cerise i stl 4

På NK som har 30% på Odd Molly fanns bl a

Lamy dress
    Angelina dress
    Givealot tunic i powder
    Berry dress

Det är väl det jag kommer ihåg.

Obs att allt inte fanns i alla storlekar, men jag tyckte det fanns en hel del i stl 3,som jag tittar efter.

Mathilde rear ju Hunky Dory också, med 50% - såååå mycket fint. Men jag spar de pengarna till höstkollektionen från OM, OM DEN NÅGONSING KOMMER?????
  • NewYorker
    Audrey Will skrev 2009-07-09 20:21:54 följande:
    Shit, du har ju minne som en elefant! Nick name - Nej jag hade inte heller budat på de Traderaauktionerna.. What's the point när de släpps på webshopparna närsom till normalpris.. Sen är jag skeptiskt mot säljare som skriver "e" istället för "är" (sorry, var tvungen)
    Äsch ... tack ... fast det beror nog mest på att jag varit där så många gånger att det liksom gnagt sig fast.

Jag tycker inte riktigt om att butiker och webshoppar låter stamkunder förboka. Det blir ju helt snett och urplockat redan när kollektionen släpps till "pöbeln".
    Detta tycker jag eftersomjag inte är stamkund och har den förmånen någonstans. Hade jag haft det hade jag nog tyckt att det var kanon
  • NewYorker
    Mabimao skrev 2009-07-09 20:33:31 följande:
    I love you!Tack så hemskt mycket. Jag har nu surfat runt då jag inte tvärsäkert visste vilka alla var.....det blir beställning i morgon. En comma top, Dudette dress. Du skrev Jane loves terry, menade du halterneck klänningen? Inte tunikan väl?Vad är det för underklänning i full em. smock eller lace dress? Vilken var det?Är färgen "skrikig"Hur är plysch byxorna? Känner man sig som en clown i längden, om man som jag är en 3:a? Är de mycket utsvängda någon som vet? Storlek på dem, normal?
    Tack!

Ja, halterneckklänningen, tunikan och roben TROR jag är helt slut.

Underklänningen är THE UNDERKLÄNNING, den i powder som syns på alla Odd Mollys lookbooks, samma som till Pilgrim dress, bl a. Och för priset ca 1300 kr för klänning och underklänning är det rena fyndet, bara underklänningen är värd det.
    Den fanns i stl 2 och 3 idag.

Plyscbyxorna har jag aldrig provat, vet tyvärr inte alls hur de är. Kanske någon annan här inne vet.

Lycka till!!!
  • NewYorker
    Mabimao skrev 2009-07-09 20:45:26 följande:
    Tack, men vilken av klänningarna var det? Smock eller lace? Tycker du att färgen lime är gäll?När du skrev Jane loves....klänning och bikini, vilken klänning menade du då?Gud vad jag tjatar på dig.......sorry.......är bara såååååå fyndsugen.Tack, tack och åter tack.......vilket minne!!!
    Jag tror den heter Full embroidered lace dress, i lime/peach (det ligger minst en ute på tradera).
    Men dubbelkolla för säkerhets skull, de lär ju veta, så jag inte snurrat till det.

Jag tror det är den som ligger ute på tradera, auktion 95134272 (inte min!)

Lycka till!
  • NewYorker

Ja, nu börjar det bli dyrgt att vänta ...

Mathilde räknade inte med några höstnyheter förrän i augusti, sa de iallafall igår ... Annars hade åkt dit idag (IGEN) ...

• NewYorker

Har klickat hem en full emboridered smock dress i choccolate från Junifrom, sååååå glad är jag! Hurra!

Nu sitter jag och funderar på Native Shirt hos Tintin, det är ju apsnygg, men jag undrar om den står ut på sidorna om man INTE är väldigt smal? Vill ju inte känna mig som ett parasoll, och jag är kurvig, eller tja ... lite rund.
    Vad tror ni?

Om Ajabaja nu drar ur proppen och där finns en light cotton embroidered i powder blir det här en ganska bra dag!

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna