Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly tråd för oss inbitna

Och det gjorde de men där fanns ingen sån ... snörvel ---

Jag var på Åhléns City idag, om någon är på jakt efter pointellelinnen #215 så finns de, i alla storlekar och i åtminstone vitt, rosa, grått och turkos. Några marinblå fanns också.
    Och Jane loves terry roben, om någon söker den - i alla färger.
    Tröjorna finns också i grått, någon enstaka i vitt och rosa.
    De verkar ha fått en ny laddning, helt klart.

• NewYorker
    Mabimao skrev 2009-07-10 14:22:20 följande:
    Har de rea?
    Åhléns har rea på en del av OM-sortimentet, linnena är INTE på rea.

Jag har förrsten provat en Native shirt, shit vad fin den är. Den på minner om seven species och 9th sweater i modellen, men är i den underbara lite tunnare bomulls/silkesmixen, och med underbara broderier och detaljer. Den har en liten resår i rygg och där fram som gör att den blir otroligt kvinnlig och sitter väldigt snyggt.
    I love it.
    Har lagt undan och sover på saken, de hade lite annat sm,ått och gott men jag hann inte prova.

Åhléns had einte fått imn några nyheter, detta var i en annan affär ...
  • NewYorker
    malinoski skrev 2009-07-10 22:38:14 följande:
    Har du sett/hört att Mathilde fick in nyheter i butiken idag??:)
    Ja, jag läste det.
    Konstigt, jag frågade ju när jag var där igår, och fick svaret att ingenting kommer in förrän augusti.

Har någon varit där och vet om de har annat än webbutikerna?
  • NewYorker

Gaaaaah ...

Trots att jag egentligen (kanske) tycker att native shirt är för mycket, att den är för dyr, att jag velat ha den i ett annat material (kraftigare) så hallucinerar jag om den och var en millisekund från att klicka hem den från MilkandHoney, i powder ... Jag provade ju den igår och den är så fantastiskt vacker, men jag vet egentligen inte när jag skulle använda den. Den är egentligen för fin.

Jag var på Mathildes i PK-huset, tycker den är absolut bäst av de två.
    Och jag antar att blusen de hade är den M&H har (namn okänt), en mycket vacker sak med rosor och spetsar. Även den provade jag igår, och den är UNDERBAR, men just korta, raka blusar passar tyvärr inte riktigt mig, tycker jag.

Jag sitter på händerna nu för att inte shoppa native ...

ÅÅÅÅÅH, så jobbigt ...

(Snacka om i-landsproblem, jag skäms)

• NewYorker

Odd Molly-butiken är ju helt fantastisk i sig, man blir så lycklig bara av att gå in i den.
    Det är nog bara att Mathilde ligger så bra till som det är enklare att slinka förbi där, den i PK-huset ligger ju mitt i city, och bredvid NK som iallafall jag besöker ganska ofta.

Jag tror att OM-butiken är lite restriktiv med rea, dels ska de ju inte konkurrera ut sina återförsäljare, dels är det ju bättre att använda dem för "prisdumping".
    Min egen spekulation, dock ...

• NewYorker
    efva skrev 2009-07-11 16:16:37 följande:
    Native är underbar och inte för fin för att lysa upp en vardag tycker jag. Ägaren till affären där jag handlade min hade just den på sig kombinerat med ett vitt linne under och vita jeans och svarta ballerinor. Så smashing.
    Gör inte så här mot mig och min plånbok, jag liiiider ... är jättenära att bara slå till nu, men sitter och irriterar mig på att betala 60 kr i frakt ... får lugna mig till jag kan gå till OM-butiken och köpa den ...
    Annars har jag Milk & Honeys sida uppe nu och bara VILL ...
  • NewYorker
    Bina skrev 2009-07-11 22:00:18 följande:
    Hur går det för dig? Kan du låta bli?
    Sådär ...
    Sitter just nu och tjurar över frakten, men ingen annan med lägre frakt eller fri frakt verkar ha native i powder.

Sjukt, man lägger 2200 kr på en blus och så är det 60 kr frakt det står och fäller med.
    Ska försöka hålla emot, men dyker den upp någon annanstans utan frakt kanaske jag slår till. Var förbi och klämde på den vita idag, och den är underbar ...'

Och du då, inga cravings?! Förstod att du fick tag i din livealot, grattis!!! Det känns alltid skön när man håvat in ännu en trofé, särskilt om man varit sugen länge ...

Får vi se den in action? Jag som inte riktigt tycker det är min modell sneglar ändå på den rosa.
    Men usch vad dyr den är .... Kan ett foto få mig att glömma detta ... hm, vet ej.
    Vi är nog ganska samma size så sitter den bra på dig sitter den nog bra på mig ...
  • NewYorker

Det här är ju livsfarligt. Sitter uppkopplad i bilen, maken kör.
    Kan jag lita på högerhanden?!
    Går inte säker någonstans, Native Shirt spökar i mitt medvetande ... Ser hur handen liksom söker sig till KÖP-tangenten ...

Tänka att jag kunde köpa den som belöning, till mig sjhälv. Frågan är bara belöning för vad?
    Snarare skulle det väl vara en morot, kanske för att gå ner i vikt? Men - om jag då köper tunikan nu och sedan går ner i vikt så kanske den blir för stor?!

Är det förresten någon som vet i vilket material/i vilken kvalitet höstens 327 kommer? I den lite kraftigare bomull den varit i tidigare, eller den tunna varianten vårens 327 hade? Vet någon tom vilka förger den kommer i?

• NewYorker
    Mabimao skrev 2009-07-12 17:50:59 följande:
    Jag vet inget om materialet på 327 men färgerna skall enl. en försäljare vara Powder, Chalk, Cherry och dark blue.Såg du Sessan i en i expressen igår. Antar att det var Cherry.Ville först ha en powder men nu vet jag inte.Belöning som tröst mot skit-sommar värme kanske kan vara en anledning till köp......:)
    Vilken bra anledning att shoppa, tack!!!

Just nu öser regnet ner, så det kvalificerar väl för en Native Shirt OCH något annat, eller hur? Är just nu lite nellad på en Lovealot också, men tycker att den är så kort? Hur använder ni den, har ni någit under? Får lite panik på att gå med magen bar, liksom ...
  • NewYorker

Oj, titta på MissGreta, vilken snygg färg på lovealot och native!!! Det är väl cherry, eller?!

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna