Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly tråd för oss inbitna

Puffig Pingla skrev 2009-07-24 21:09:26 följande:
    Det fanns en till kvar idag!!! Skynda skynda - jag betalade 489 pix ...
  • NewYorker
    elma skrev 2009-07-26 09:36:35 följande:
    puffar lite på min fråga från igårkväll. Någon som vet var jag kan hitta denna klänning som Bambi bland annat pratat omi sin blogg? Ska på fest och vill vara fin:bambi.blogg.se/2009/may/full-emb-lace-dress.h...ytterligare en fråga. Hur är dessa klänningar i storleken, i och med att de har en underklänning och de i sig är ju lite små (jag har gått upp en storlek i spoilertanken, innebär det att jag borde ha en 2:a ist för en 1:a i klänningen?)?!
    Just en sån kom jag över på rea för några veckor sedan, och är andlöst förälskad i. Eftersom det är vårens kollektion får du nog spana på tradera ...
    Den är ganska normal i storleken, tycker jag.

Lycka till i jakten!
  • NewYorker
    triathlet skrev 2009-07-26 11:58:50 följande:
    Sant. Får fortsätta sväva i ovisshet ett tag till!Eftersom de är rätt lika i modellen kanske man kan misstänka.En sak jag funderat på: Varför får utländska webbutiker lägga upp pre-order men inte svenska förresten?
    Det undrar jag också! Någon som vet?

Just nu är det iallafall billigare att lägga preorder hos engelska eller amerikanska webshops, danska kronan är ju ruskigt dyr. Att beställa från marengs.com blir himla dyrt, även om de har en hel del (exv pointelle i rosa och cherry) jag inte sett någon annanstans.
  • NewYorker
    elma skrev 2009-07-26 13:15:56 följande:
    tack för hjälpen alla med tips var jag kan hitta klänningen. Fått napp på en på annons på en full emb lace dress i färgen chalk, nypris 3199:- och hon vill 2000:-. Det är helt ok va? försöker motivera mitt inköp. Mitt lilla dilemma är att jag beställt den gröna full emb lace dressen från Idyll i stl 2 för det var vad hon hade kvar, men jag är rädd att den är för stor och jag vill inte sy in den själv!!! Jag får väl sälja den om det skulle vara så. Eller så kan jag behålla båda, en mindre chalk och en lite större grön....
    2000 kr låter som ett kanonpris!!! Slå till!
    Kolla bara så att underklänningen ingår!

Grattis!
  • NewYorker
    elma skrev 2009-07-26 13:25:02 följande:
    NewYorker: japp, underklänningen ingår!
    Då är ett ett fynd!!!!

Vackrare klänning finns inte, jag ska ha min på ett sommarbröllop på stranden!
  • NewYorker
    Puffig Pingla skrev 2009-07-26 15:22:23 följande:
    Ååååh, vaför bjuder ingen mig på sådana bröllop? *suktar*
    Ja, visst är det fantastiskt!!!

Jag gläder mig så, funderar bara på om jag ska svida om till min Bubbles Dress på kvällen?! Eller till min alldeles nyinköpta långklänning #619 i midnite blue från OM - beror väl på vädret!!!
  • NewYorker

***Lycklig!!!***

Var på stan idag och slank in på OM-butiken ... och sedär, jag ittade en ny liten kärlek!!! #868 Jamiro Knit tank i blått, ooooooh så fin!

Hämtade dessutom ut två pointelle-linnen från shirtstory, som doftar sådär himmelsk Odd Molly, så nu är det verkligen fredag!!!

• NewYorker
    Mabimao skrev 2009-08-01 20:03:52 följande:
    NewYorker: Den 4 continent.....jag köpte på tyska sidan som du ville ha finns som blus på T i stl 3. Tyvärr bara 2:a som tunika.
    Tusen tack för omtanken!!!
    Blusen passar tyvärr inte min kropp, så jag spanar vidare efter tunikan!

Jag var på möhippa hela dagen och kvällen igår, och missade hela showen. Måste börja läsa ikapp och uppdatera mig med alla nya godingar som ska in i min garderob .
  • NewYorker

Ingen som reashoppat i Odd Mollybutiken idag?!

Vill höra om och se lite FYND!!!

• NewYorker
    Duntoffla skrev 2009-08-08 21:57:56 följande:
    God kväll!Äntligen lite FL tid (sonen nattad och sambon jobbar kväll)PPP- Fint fynd! Blir lite sugen på att besöka OM-butiken igen. ÄR lite sur över att min superpleated inte funkade i storlek. "tur" att den var lätt att bli av med i alla fall... alltid något Alltså, ibland är jag lite väl impulsiv för att vara en planerande människa. Denna knappade jag hem på 3 röda. Vet inte ens om jag vill ha den...www.tradera.com/-ODD-MOLLY-BLUS-TUNIKA--STORLEK-2--JATTEFIN--aukti on_96678504Inte min annons men tydligen snart min blus
    Det där är en jättefin tunika! Had en (en var aningens för liten så jag sålde den), och har sökt efter en i rätt storlek sedan dess.
    Tror inte att du kommer att ångra dig!
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna