Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly tråd för oss inbitna

Bina skrev 2009-07-19 09:54:24 följande:
    Känner mig utanför och får kanske börja ragga gamla godingar istället.. Jag har bara sett några enstaka plagg ur riktiga höst som kittlar lite.. annars nej.
    Men Bina - är det inte så att kläderna liksom gnager sig in, i början är man ganska cool för att gradvis förvandlas till besatt?

Men om inte annat så mår ju plånboken bra av viss återhållsamhet ...

Det är alltid kul att ragga gamla godingar, fast jag har blivit lite mer försiktig på tradera. Det känns som det dyker upp fler och fler kopior.

Får satsa på Bambis Molly Mall istället!
  • NewYorker
    Duntoffla skrev 2009-07-19 10:20:08 följande:
    Ang kopior, hur 17 vet man det? Kan man SE det på plaggen?Stargirl- såg du min fråga om halsbandet förut? *sorry om jag tjatat men vi "går om varann"*
    Ja, de kopior jag har sett har det synts på. Kvalitén är inte detsamma, jaghar sett kopior på lovely knit (jätteydligt en kopia, den var alldeles sladdrig och dåligt sydd) och en everyday cardigan (jättekonstig, smal, i storleken och i 100% akryl, jag lovar).

Man ska kanske inte vara överdrivet mistänksam, men lite på sin vakt ... De flesta populära (och dyra) märken blir ju förr eller senare kopierade, mer eller mindre synligt ...
  • NewYorker
    Stargirl skrev 2009-07-19 15:02:09 följande:
    Lite OT men har detta hänt er?Förut var jag het gale i barnens kläder. Molo, Katvig, FITN, Ralph Lauren, Nova star, POP osv..... Jag shoppade knappt till mig själv utan bara till barnen. Nu har OM tagit över mitt intresse och jag bryr mig inte om kollektionerna för barnens kläder alls. Köper iofs fortfarande mängder med kläder till barnen men intresset för det har svalnat. Jag har ingen koll på vilka kläder POP har i höstens kollektion eller hur tryckern ser ut hos Molo....jag bara kliver in och shoppar.
    Samma här!

Fast dottern har så det svämmar över, så det är ganska sunt att ligga lite lågt med shopping till henne just nu.
    Fast jag längtar till meandi släpper sin höstkollektion den 10 augusti, kommer säkert som vanligt att lägga en alldeles för stor order ...
  • NewYorker

Nu har jag precis beställt ett grått och ett cerise pointelle-linne från shirtstory, 29 euro styck, kunde inte låta bli.
    Så nu vidgar jag mina OM-vyer in i pointelle-träsket också.

Är lite sur över att jag inte hängde på låset när Sid and Sally startade sin rea, hade spanat in ett par gamla godingar där, men nu är de redan slut i min storlek.
    Ser dock att de har cupcake-topar kvar, får se om jag orkar stå emot ...

• NewYorker
    SooJuicy skrev 2009-07-20 12:26:37 följande:
    Ja, jag förstår att du testat det mesta, har inga goda råd men skickar en stor kram.
    Hoppas dina fina mollysar och en ammande liten bebis gör det hela lite lättare ...
  • NewYorker
    Morty skrev 2009-07-20 15:19:43 följande:
    Hej! Jag fick tag på en Grandmas Coat i storlek 2 via annons och var överlycklig så klart. Fick hem den och den är alltså grymt lång i ärmarna. *jag ser ju inte klok ut* Är det så 'normalt'? Eller de är rymliga i storleken? Den är helt OK i övrigt. Jag har en lovlier knit i storlek 2 och den är perfekt i ärmlängd. Blev ju så ledsen när den inte passade. Näe, den får jag nog flytta härifrån. (obs ingen annons!) Tror ni det kan funka med en 1:a istället....äh enklast är väl att försöka leta rätt på en i en affär och prova. Verkar vara svårt då de flesta sålt slut. Grandmas coat kommer bara till våren, eller?Har kikat in i era bloggar och ni är så fina allihop!
    Ja, de är långa i ärmarna, men det ska ju vara ett uppvik också. Du kan ju förlänga det uppviket lite, eller dubbla det (om det inte blir för knöligt).
    Jag gillar när ärmarna är långa, men det är klart att coaten ska ju inte se urvuxen ut ...
  • NewYorker

Vilken fest att komma hem från landet idag ... I posten låg

Fields of Lace, från Deepfling - helt underbar, levererades på en vecka från USA!
    Full embroidered smock dress choccolate från Juniform såååå fin!
    Native shirt i powder i ett fantastiskt fint paket från MissGreta - ljuvlig

Och imorgon ska jag hämta ut godsaker från shirtstory.eu -
    Tenfold Knit Jacket i chalk
    Bubbles dress i vitt
    Multi bag
    Två pintelle-linnen

Yippeee!!!

Ska också läsa ikapp i tråden, så kul!

• NewYorker
    Bina skrev 2009-07-23 21:53:36 följande:
    wohooo tur du har internet även på landet så du kan lägga order
    Ja, fast jag skulle ju åka till landet och vila både mig själv och plånboken ... Så blev det INTE!
    Jag är helt kär i Fields of Lace, är så glad att jag fick tag i en (efter ett ångestfyllt sökande). Däremot snurrar jag rundor framför spegeln i min full embroidered smock, känner mig litegrann som ett tält i den ... Fast den är ju döfin, kan nog inte slita mig från den ...

Jag är impomerad över hur snabbt Deepfling och Shrtstory.eu levererat. Tyvärr levererade shirtstory till ett utlämningsställe ganska långt härifrån (fattar inte varför), så jag har inte hunnit hämta ut ännu. Men snabbt gick det!
    Juniform och Missgreta var också supersnabba, och tunikan från Missgreta var så fint och omsorgsfullt inslagen, jag blev alldeles lycklig!!!

Ang CountryDreams har jag handlat därifrån flera gånger och aldrig haft problem, men blir bestört över hur Kajan blivit bemött. Tintin har ockå funkat superbra, precis som Ajabajakids. SidandSally har jag ingen erfarenhet ifrån.

Mmmmmmmmmmmmmm ... nu hänger mina nya Mollysar på rad i garderoben, jag känner doften ända hit ut till vardagsrummet - så härligt!!!
  • NewYorker
    Kajsan skrev 2009-07-23 22:41:54 följande:
    Va va? Vaddå? Kommer det nya kläder IMORGON?!
    Tror inte det, enligt Missgreta, som jag ringde, kommer höstkollektionen att levereras from mitten av aug tom slutet av september.

Hur ska man klara det? Ta semester? Tänk om man missar ett "släpp"!
  • NewYorker

Jag har idag fått en ny Odd Molly-kärlek.
    En block scarf, paisleymönstrad med låååånga fransar ... helt fantastisk! Så trots mitt shoppingförbud fick den följa med hem från Åhléns, men det var ju 30% på reapriset ... Rena fyndet!

Hämtade också mitt palet från shirtstory, Multi-bagen blev en omedelbar favorit och är ju så bra att stoppa andra OM-inköp i när man är ute på stan och ströshoppar!!! Den har dessutom samma fransar som block-scarfen, så det blev ju en hit direkt!!!

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna