Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly tråd för oss inbitna

Puffig Pingla skrev 2009-08-09 13:53:47 följande:
    Tack söta du. Är så nöjd med det linnet. Det är toppensvalt i den här värmen.
    Det är ursnyggt!!! Jag hoppas det finns ett kvar till mig i OM-butiken imorgon, ska dit då!

Jag var i en annan butik som säljer OM (Johnells) igår, de sa att de trodde de skulle få leverans imorgon eller på tirsdag.
    För nu är man lite trött på att vänta, eller hur?!

• NewYorker

Var i Odd Molly-butiken på Humlegårdsgatan i Stockholm idag, de höll på att prismärka och packa upp höstkollektionen ... Det gick inte att fjäska sig till någon preview tyvärr.

Det var väldigt urplockat, men den som vill fynda Berry-dress eller Fields of Lace i cerise, rött eller powder bör bege sig dit, de hade ganska mycket av dessa kvar, till 50%.

Jag shoppade inget där, men väl en Yarnbard Cardigan, nedsatt med 70%, på WINK.

Så jag är glad (om än otålig) ändå!

• NewYorker

Mamma till N o N skrev 2009-08-11 20:04:07 följande:

www.tradera.com/Odd-Molly-390-dress-stl-3-pin...Min länk.... Nu i efterhand känner jag mig som en idiot som gick på priset, jag kommer polisanmäla och hoppas att du "Bina" också gör det!!Är det någon ide att kontakt OM huvudkontor? Bryr dom sig??
    Jag har också handlat av den här säljaren!!! Har jag blivit blåst?!

Började ana oråd när jag läste i tråden igår. Om vi är fler kanske vi ska agera gemensamt!!! Mamma till N o N, hur går du vidare???
  • NewYorker
    Bina skrev 2009-08-11 23:34:32 följande:
    Jaa jag hann se dem allihop också och maila NewYorker om det.. nu tror hon att jag är knäpp när hon kommer dit och det är tomt *fniss*
    Jag SLÄNGDE mig in på CountryDreams me köptryckarfingret berett, snopen blev jag, men då är det ju på gång!!! Yippee!!!

Jag vill också passa på att säga att jag handlat flera gånger från Country Dreams utan problem, så jag kommer att handla därifrån igen.

Rättare sagt, jag handlar nog hos den som är snabbast ut med det jag vill ha!
  • NewYorker

Fast T88an finns i stl 4 i vitt, så det finns hopp ... alltid något.

Varför uppdaterar inte de andra butikerna!!!

Varför är jag inte i Odd Molly-butiken???

• NewYorker

Hur kan det komma sig att man kan shoppa Odd Molly Fall 2009 i danska, engelska, tyska och amerikanska webshoppar, och tom har kunnat förboka från en del - medan vi i Sverige bara sitter och väntar, och väntar ...

Jag har surfat runt en del och hittar massor att köpa ur hösten 2009 - i andra länder. Även om det är ganska biligt att handla från USA just nu är det ju ändå lite omständigt, så jag vill helst undvika det.

VARFÖR uppdaterar ingen annan med fall 2009?! Country Dreams har ju varit på G, vad hände?

Fast, jag har å andra sidan bestämt mig för att vara på Humlegårdsgatan kl 11 imorgon bitti, sharp.
    Kan inte vänta längre!!!

Har någon stockholmare rekat läget på NK, Åhléns eller Mathildes? Igår fanns ingenting nytt där, bara pre-fall och rea-rester ...

• NewYorker
    elma skrev 2009-08-12 21:22:34 följande:
    NewYorker: Ja visst är det trist och med tanke på att Odd Molly är svenskt känns det lite sunkigare än om det var ett märke från nåt annat land....men vad är det man säger "den som väntar å något gott...."
    Det är en plåga.

Jag som normalt är en impulsshoppare (också), och inte utrustad med sådär jättemycket tålamod, liiiider av denna väntan.
    Och så irriterar jag mig, jag förstår ju inte varför just vi måste vänta ...
  • NewYorker

Jag har shoppat loss rejält i Odd Molly-butiken idag, härligt! Kläderna är ännu finare IRL än på bild.
    Och som vanligt hittade jag nya älsklingar, såna som jag inte direkt suktat efter på bild ...

Det var så underbart att bara få välja och vraka - allting fanns ju, i alla storlekar och färger!

Mest kär är jag i #016 check me blouse, den är helt ljuvlig!!!

Jag rekommenderar varmt ett besök ...

• NewYorker
    Duntoffla skrev 2009-08-13 18:08:10 följande:
    Åh vad roligt! Förstår att det måste varit en härlig känsla!Vilken är det? Hittade inte numret på OM´s hemsida. Antar att den är liknande Check me tunic fast i blusmodell?
    Det är den i andra raden uppifrån, på MilkandHoneys sida, finns i rosa och blått, jag köpte rosa ... Väldigt figursmickrande och kvinnlig i modellen.

En anna favvis, som jag inte köpte, är klänningen i plysch. Den fanns i rosa och svart (ser att MoH har den i blått). Den funkar nog tyvärr inte på mitt jobb, lite för mycket myspys, men ÅÅÅÅH vad jag vill ha den!

Funderar ...
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna